VODIČ ZA # ZNAK NA TVITERU

Nema sumnje da je Twitter promenio svet u kojem živimo. Od lansiranja u junu 2006. do sadašnjeg stanja, 13 godina kasnije, twiter kao web-mesto za mikroblogovanje postalo je krajnji izvor vesti, platforma za informisanje i mnogo mnogo više toga što ljude zanima. Jedan od razloga popularnosti Twittera je bio i porast hashtaga.

Twitter je nenamerno pomogao stvaranju  hashtaga još 2007. godine, kada ga je prvi koristio Chris Messina, koji je promenio ne samo Twitter, već i sve društvene medije i to u velikom stilu.

Nema sumnje da je Twitter promenio svet u kojem živimo. Od lansiranja u junu 2006. do sadašnjeg stanja, 13 godina kasnije, twiter kao web-mesto za mikroblogovanje postalo je krajnji izvor vesti, platforma za informisanje i mnogo mnogo više toga što ljude zanima. Jedan od razloga popularnosti Twittera je bio i porast hashtaga.

Twitter je nenamerno pomogao stvaranju  hashtaga još 2007. godine, kada ga je prvi koristio Chris Messina, koji je promenio ne samo Twitter, već i sve društvene medije i to u velikom stilu.

Šta je u stvari hashtag?

Hashtag je alat indeksa ključnih reči napisan sa znakom # ili simbolom funte, na početku niza skupova ključnih reči bez prostora koji se odnose na određenu temu, ideju ili trend.

Hashtagovi su metapodaci koji se sastoje od slova i brojeva – bez razmaka i interpunkcijskih znakova – koji kategorizuju ključne reči i ideje (obično na platformama društvenih medija, kao što je Twitter) pretvarajući ih u izraze koji se mogu kliknuti i koji se indeksiraju s drugim, srodnim tweetovima.

Nakon debitovanja na Twitteru zahvaljujući Messini, hashtagovi su cvetali, prvo na Twitteru, zatim na drugim društvenim mrežama kao što su Instagram, Facebook, pa čak i poslovni orijentisani LinkedIn.

Hashtagovi su postali glavna stvar na većini društvenih medijskih platformi i ugrađeni su u svakodnevno tkivo društvenih medija. Zbog toga su kategorizaciju u svetu preopterećenja podataka učinili lakšim nego ikada pre.

Kako koristiti hashtagove?

Oznaka # pomažu kategorizovati sadržaj među mnoštvom informacija, što olakšava pronalaženje i razvrstavanje određenih informacija u obliku informacija koje se objavljuju na Twitteru.

Ova oznaka je postala legitiman izvor za razbijanje vesti, službenih izjava, pokretanja kampanja, pa čak i uznemiravajućih fotografija i videa koji su doveli do hapšenja, tužbi  i još mnogo drugih neverovatnih interakcija.

Kada koristite hashtagove postoje osnovne smernice za korištenje pravog, u pravo vreme i sa pravim sadržajem. Stvaranje novog hashtaga i skakanje na postojeće su drastično različiti potezi i njima se treba rukovati kao takvim.  NJih bi trebali znati i razumeti svi kvalitetni marketinški stručnjaci (i korisnici usluge Twitter).

Stvaranje hashtagova

Stvaranje hashtaga može biti veoma intrigantno i zagonetno. Kao i većina “virusnih” sadržaja na webu, neki od najčudnijih će pronaći način da probije površinu i postanu višednevni Twitter trend. Drugi će pasti na stranu s vrlo malo truda. Čak i najbolji hashtagovi imaju koristi od pratećeg uticaja, sveukupnog vremena i opšte sreće da postanu uobičajeni trend na Twitteru.

Osim ovih aspekata, prilikom izrade novog hashtaga trebali biste slediti i nekoliko drugih pravila, ako želite da postanu popularni.

Tri najvažnija pravila za stvaranje hashtagova su: neka budu jednostavni, pamtljivi i sa dozom razumnosti.

Jednostavni hashtagovi – Održavanje jednostavnosti je najvažniji aspekt kada je u pitanju stvaranje hashtaga. Ako je suviše komplikovan ili razređen verovatno neće uspeti da se održi. Ne bi trebao ni da  bude toliko neodređen da ga je nemoguće odvojiti od drugih nepovezanih oznaka sa sličnim ključnim rečima ili idejama.

Pamtljivi hashtagovi – Samo da znate pametni hashtagovi obično dobijaju noge lakše od onih koji to nisu. Ako je duhovit i lako pamtljiv, ne samo da će hashtag verojvtno biti prihvaćen i biti korišćen, nego će verovatno imati i duži rok trajanja od hashtaga koji nije tako nezaboravan.

Razumni hashtagovi – To je jednako kritično kao i prva dva pravila za stvaranje hashtagova, ako ne i više. Prilikom pravljenja novog hashtaga zapitajte se svaki put.

Ima li smisao hashtag koji pokušavate stvoriti? Može li se zbuniti s drugom temom ili hashtagom koji nema nikakve veze s vašim ciljem? Najviše od svega obratite pažnju na to da li vređa, zbunjuje ili se oslanja na ideju da to nije najbolji hashtag za vaše jedinstvene poruke.

Jednostavna provera zdravog uma trebala bi vam pomoći u upućivanju na to hoće li vaš novorazvijeni hashtag biti pobednik ili će se pojaviti opasnost.

Korišćenje postojećih hashtagova

Kada koristite hashtagove koje drugi već koriste na platformi, postoje i neka važna pravila koja treba razmotriti, ali ona se malo razlikuju od onih za stvaranje novih hashtagova. Tri najvažnija pravila za korištenje hashtagova: Istražite hashtag  budite sigurni da je bitan i treće važno je da bude mudar.

Istražite hashtag jer možda ne znači ono što mislite da znači. Vaš prvi korak je da istražite taj hashtag –  pogledajte druge tweetove koristeći hashtag i uverite se da su u skladu s vašim razmišljanjem. Previše puta, korisnici propuste ovaj korak i usvoje hashtag koji zapravo znači nešto sasvim drugo od onoga što korisnik želi da kaže.

Budite sigurni da je bitan Kada saznate što znači, proverite ima li smisla koristiti taj hashtag za razmenu poruka.

Budite dosetljivi – Budite sigurni da koristite svoj duh i osobnost i stavite svoj brand / osobni znak na dotični hashtag. Zapamtite, pravi hashtag je korišten stotinama ili hiljadama puta pre vas, ali ovo je prilika za vas da se istaknete u prepunoj sobi. Imajte na umu i ovo da ako hashtag koristite na pogrešan način, on bi bi mogao vrlo lako da povredi vaš brand.

Moguće noćne more

Baš kao i bilo šta drugo na internetu, postoje ljudi koji će pokušati manipulisati sistemom kako bi stekli prednost, radeći manje od drugih. Kada su u pitanju hashtagovi, lenji (i loši) marketari će se nadopunjavati popularnim i trendovskim hashtagovima kako bi dobili veću vidljivost, ponekad ugrožavajući integritet hashtaga ako se ne filtriraju zavaravajući tweetovi. Kao i većina stvari u području digitalnog marketinga, pobrinite se da ono što radite bude etičko i razumno. Malo je verovatno da ćete zbog toga biti kažnjeni.

Kada koristiti hashtagove

Hashtagovi imaju vreme i mesto za koje se koriste, a mogu i ne moraju biti u svakom tweet-u koji brand objavljuje. Budite iskreni u porukama i koristite hashtagove kako biste kategorizirali informacije, a ne sa njima manipulisati i varati čitaoce. Čitaoci ili korisnici će to zapamtiti i vrlo brzo će odustati od vaših objava.

Zašto koristiti hashtagove

Jednostavno rečeno, hashtagovi poboljšavaju opštu vidljivost vaših poruka na Twitteru (obično). Osim povećane organske vidljivosti, hashtag pomaže da korisnici takođe imaju tendenciju videti povećanu angaovanost na platformi, povećanu svest o brandu i povećanu povratnu informaciju kupaca. Ako  učinkovito (i ispravno) koristite hashtagove – to će rezultirati povećanom vidljivošću.

 

Photo: Pixabay

Prijava na newsletter

Pročitajte još: