Quick commerce – Budućnost onlajn prodaje je brzina!

Nezamislivo je danas da biznis koji nudi proizvod ili uslugu nema svoj veb-šop ili call to action na klik do jednostavne i brze kupovine. Nezamislivo je takođe da biznis ne ide u pravcu pojednostavljivanja što većeg broja potražnji svoje ciljne grupe. Ukoliko ste recimo turista koji upravo gleda premijeru dugoočekivanog filma, a želi da večera, preko platformi koje su osposobljene za brzo naručivanje možete naručiti šta želite, a ono stiže za tridesetak minuta.

Kada se internet prodaja pojavila, marketari su je gledali kao veliku nadu za neke nove stvari kojima će olakšati put do potrošača. Jedan deo je zdušno prihvatio novine, ali ostao je još jedan deo koji je voleo direktnu kupovinu. Onda se, međutim, pokazalo da ovakav vid potrošačkog modela i te kako uspeva, iako su se pojedinci plašili da svoj novac potroše na nešto što vide samo preko ekrana monitora. Počela je pandemija, onlajn trgovina se uduplala, ali su se usput pojavile dodatne nove stvari čiji je značaj neophodno objasniti. Quick commerc je jedna od njih.

Osnivač „Alibabe“ Džek Ma, izjavio je jednom da će do 2030. godine onlajn trgovina imati čak i do 90 % udela u tansakcijama. Na dobrom smo putu da se to i ostvari, sudeći po enormnim skokovima internet prodaje za vreme pandemije. Neke zemlje beležile su čak trostruki rast, a najviše se naručuju uglavnom obuća i odeća.

Kada se pojavio prvi talas pandemije i dok su pod ključem bili i ugostiteljski objekti, a posteriori se pokazalo da čovekova potreba za ishranom pobeđuje. Pored toga što je čovek homo sapiens, on je i komforno biće koje teži da svoj i ovako ubrzan život, svede na praktičniju formulu. Dogodio se proboj quick commerc-a i na naše tržište i to na primeru koji nije mogao da ne uspe u ponuđenom kontekstu – dostava (najčešće) hrane na kućnu adresu.

Šta je quick commerc?

Nezamislivo je danas da biznis koji nudi proizvod ili uslugu nema svoj veb-šop ili call to action na klik do jednostavne i brze kupovine. Nezamislivo je takođe da biznis ne ide u pravcu pojednostavljivanja što većeg broja potražnji svoje ciljne grupe. Ukoliko ste recimo turista koji upravo gleda premijeru dugoočekivanog filma, a želi da večera, preko platformi koje su osposobljene za brzo naručivanje možete naručiti šta želite, a ono stiže za tridesetak minuta.

Gotovo svako zna koliko su „Alibaba“ i „Amazon“ neprikosnoveni kada je u pitanju internet prodaja. Ljudi koji koriste ove platforme su brojni, intenzitet naručivanja je toliko čest, a jednostavnost poručivanja i brzina dospeća pošiljke je očaravajuća. Sada se pojavilo nešto još brže.

Dakle, q-commerce je takođe internet kupovina, koja je zasnovana na brzini i na lokalizaciji celog procesa. Sama dostava traje tridesetak minuta (dakle, proces u kome željeni proizvod „putuje“ i trenutak kada stigne do vas ), a sve zajedno mora da se realizuje u trajanju do 60 minuta (momenat kada dobijete ideju za naručivanje i poručite je onlajn do pristizanja na adresu).

Ne samo to: na ovaj način mali biznisi brzo dolaze do svojih kupaca, postaju i ostaju prepoznatljivi, a „usput“ imaju svojevrstan marketing.

I, tu je revolucija!

Kako je to moguće?

Sadržaj je kralj, slažemo se, ali svu zaslugu u ovoj situaciji pripisujemo – tehnologiji. Ovo nije otrcana fraza, jer sa svakodnevnim unapređivanjem tehnologije postalo je moguće da nešto naručimo i istog momenta platimo, dok se to nešto u milisekundama procesuira i šalje na drugu stranu na čekiranje i finaliziranje.

Optimizacija ruta i mapiranje, recimo, ključne su stvari kada je u pitanju isporuka proizvoda. Na ovaj način dostavljač može više stvari da dostavi na jednoj ruti, pa tako se neretko desi da vaš željeni paket stigne i za petnaestak minuta.

Veoma je važno da napomenemo da isporuka hrane nije jedini primer za q-commerce, ali je najbolji za objašnjavanje svih mogućih benefita. U Srbiji trenutno postoje tri jaka sinonima za ovakvu vrstu isporuke i preko njihovih platformi možete, pored hrane, da poručite knjige, lekove, obuću i slično. Zamislite, dakle, da najnoviji model patika koji toliko želite možete da dobijete u roku od petnaest do trideset minuta!

Koliko se prati korisničko iskustvo?

U biznisu niko ne bi smeo ni da pomisli da je toliko jak, jači i od nezadovoljstva ili sreće korisnika usluge. Digitalci odlično znaju važnost korisničkog iskustva, kao još jednog od imputa u kom pravcu ponuda ide dalje. Korisničko iskustvo je poverenje i reklama, ono je medij i poreporuka. U obrnutom slučaju, ono je razlog da niko više ne poželi da kupi išta od vas, a sigurnost da će to svoje osećanje da prenese i na druge.

Q-commerce neguje ovu tradiciju. Velike kompanije znaju da priznaju grešku i da je nadoknade. Na primer, ukoliko dođe do fizičkog oštećenja proizvoda prilikom dostave, veoma je sigurno da ćete ili dobiti svoj novac nazad, ili nov proizvod. Ljubaznost u ovakvoj vrsti poslovanja je zagarantovana.

Da li ova usluga može da bude jeftina?

U ovom pitanju sadržan je veliki problem koji može da se reši jedino edukacijom. Računica je jednostavna: sredstva za kreiranje usluge i usluga moraju da odgovaraju ceni. Ili da predstavimo ovako: da li biste radili kao dostavljač za neku izrazito nisku cenu rada? Da li biste rado za taj novac izlazili iz kuće po kiši, zimi ili vrućini?

Sa druge strane, vlasnici biznisa se često pitaju „a ko će meni to da radi“? Dakle, finansije koje moraju da obuhvate širi krug ljudi koji kreiraju ponudu i realizuju je, iliti priča o ljudskim resursima.

Priča koju, takođe, moraš da voliš.

Odakle da krenem?

Jedna takva priča podseća sve nas da je početak svakako i to da imamo svoj veb-sajt, ali da nikada ne bi trebalo da budemo sami. Upravo na dostava.org možete dobiti partnere u svom poslovanju. Platforma postoji kako biste došli do većeg broja kupaca, bili primećeni i upamćeni, pokazali javnosti svoj brend sa ponosom i sa još većim ponosom pričali o njemu kada ga uz platformu ojačate.

Još nešto: preko platforme dostava.org gradite bazu svojih stalnih gostiju i primenjujete sve ono o čemu smo kroz tekst pisali – samo pratite korak po korak kako quick commerce čini čuda.

Prilagodite se, informišite se i sarađujte sa quick commerce platformama. Stručnjaci se slažu u jednom – staro se više ne vraća, a q-commerce je doneo pogled na budućnost koji može biti sadašnjost za vaš biznis već od sutra.

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: