Kako licencirati brend?

Kako licencirati brend?

Da li imate uspostavljen brend za koji pokušavate da steknete veću vidljivost? Licenciranje vašeg brenda može biti odgovor. Ako imate ideje o proizvodima, ali ne i infrastrukturu, kapital ili veze za proizvodnju tih proizvoda sa imenom vašeg brenda, licenciranje vašeg brenda moglo bi biti održivo i isplativo rešenje.

Kada licencirate svoj brend, dajete prava partneru za licenciranje koji može da proizvodi, prodaje proizvode sa imenom vašeg brenda. Naplaćivaćete autorske naknade iz aranžmana, a često i avans u zamenu za dozvolu vlasniku licence da koristi vaš brend.Međutim, za izbor pravog vlasnika licence potrebno je vreme, rad i specijalizovano znanje. U idealnom slučaju želite da radite sa većim kompanijama koje su već stručnjaci za svoje tržište, imaju široke kanale distribucije i voljne su da sastave poslovni plan koji izgleda kao mapa puta do uspeha za njihov proizvod i vaš brend.

Naravno, nema garancija u poslovanju, ali odabir pravih partnera za licenciranje može vam pomoći da povećate izglede da zaradite novac od ugovora o licenciranju, a istovremeno štiti percepciju javnosti o vašem brendu.

Gde i kako pronaći partnere za licenciranje?

Preduzeća često pronalaze partnere za licenciranje preko agencija za licenciranje koje mogu pomoći u posredničkim poslovima. Agenti za licenciranje obično imaju pouzdane kompanije sa kojima mogu da sarađuju. Oni mogu pomoći u pregovorima, pa čak i pomoći u pregledima koncepta proizvoda i odobrenjima kako bi ubrzali procese licenciranja, proizvodnje i distribucije.

Pronađite partnere za licenciranje koji razumeju vaš brend

Kada birate partnera za licenciranje, želite da budete sigurni da razume vaš brend i da ima iskustva u radu sa istim demografskim kategorijama na koje ciljate. Postavljanje vašeg brenda na prave proizvode sa pravim karakteristikama za vaše tržište trebalo bi da bude partnerstvo, gde oboje izlažete specijalizovano znanje i iskustvo.

Kako sastaviti ugovor?

Agencije za licenciranje vam takođe mogu pomoći da sastavite ugovor koji opisuje prava korisnika, autorske naknade i teritorije na kojima može da posluje. Pre nego što potpišete bilo koji sporazum, želite da budete svesni nekih crvenih zastavica koje bi partnerstvo mogle učiniti manje korisnim za vas, davaoca licence.

Ako vaš vlasnik licence želi potpuna međunarodna prava, nastavite oprezno. Ako proizvodi vlasnika licence imaju loš učinak na velikoj teritoriji, nećete imati mogućnost da pronađete druge korisnike licence koji će pokupiti zaostatak. Iako neki vlasnici licence kažu da imaju globalni domet, samo 1 % pokazuje pravi međunarodni uspeh.

Možda biste takođe želeli da se klonite korisnika licenci koji žele prava na vaš brend „zauvek“. Nijedan vlasnik preduzeća ne može predvideti budućnost, koliko god pokušali. Vaš korisnik licence mogao bi iznenada promeniti svoje ciljno tržište tako da više ne odgovara vašem brendu ili možda neće uspeti u prodaji vaše licencirane robe. Vaš ugovor bi trebalo da ima klauzulu o “vraćanju prstiju”, koja vam omogućava da izađete iz ugovora ako vašem licenciranom nedostaju minimalni iznosi.

Sačuvajte identitet svog brenda

Nakon što ste pronašli najboljeg partnera za licenciranje za promociju i distribuciju proizvoda sa imenom vašeg brenda, potrebno je provesti sveobuhvatnu pažnju da bi se osiguralo da vaš korisnik licence:

- Poštuje vašu intelektualnu svojinu i postupa u skladu sa uslovima vašeg ugovora,

-Očuvanje ugleda vašeg brenda

-Maksimiziranje profitabilnosti kroz promocije

-Morate biti sigurni da vaš korisnik licence proizvodi i distribuira samo robu u skladu sa uslovima vašeg ugovora

Na primer, ako imaju dozvolu za distribuciju dečije odeće pod imenom vašeg brenda, ne biste želeli da distribuiraju kupaće kostime za odrasle za vaš brend. Možda imate druge korisnike licence na tom vertikalnom tržištu. Slično tome, ako imaju dozvolu samo za distribuciju u Evropi, ne bi trebali prodavati vaš brend u inostranstvu.

 

 

Ovo je samo jedan od tekstova koji možete pročitati u novom broju Biznis vesti magazina. Pretplatite se OVDE