KAKO DA KLJUČNE REČI DONESU MAKSIMUM, A NANESU MINIMUM ŠTETE?

Ključne reči (keywords) okosnica su optimizacije svakog sajta, odnosno što boljeg rangiranja na Guglu. Koliko su važne, govori i podatak da se ulaže mnogo novca u Google AdWords. Pre tri godine, tačnije 2015. udeo je bio 97% u odnosu na sve Gugl prihode, odnosno 72 milijarde dolara. Sledeće godine iznosio je za 10% više – 79.4 milijarde dolara. Prošle godine, samo je SAD potrošila 35 milijardi dolara, pa se predviđa da će globalno reklamiranje na Guglu dostići 95.38 milijardi dolara!

 

Ključne reči (keywords) okosnica su optimizacije svakog sajta, odnosno što boljeg rangiranja na Guglu. Koliko su važne, govori i podatak da se ulaže mnogo novca u Google AdWords. Pre četiri godine, tačnije 2015. udeo je bio 97% u odnosu na sve Gugl prihode, odnosno 72 milijarde dolara. Sledeće godine iznosio je za 10% više – 79.4 milijarde dolara. Prošle godine, samo je SAD potrošila 35 milijardi dolara, pa se predviđa da će globalno reklamiranje na Guglu dostići 95.38 milijardi dolara!

Međutim, treba biti mudar i ove pojmove koristiti tako da donesu maksimum, a nanesu minimum štete. Prvenstveno je važno ispoštovati pravilo – manje je više.

Stop spamovanju!

Kada nam je nešto jako važno, u stanju smo satima da pričamo samo o tome. Na samom početku, slušaoci su zainteresovani, ali kako se ponavljamo, tako opada i njihova koncentracija, a na kraju samo žele da završimo sa monologom. Tako je i sa ključnim rečima – što je više ponavljanja neke reči ili fraze u tekstu, to je jasnije da postoji skriveni cilj. Ovo možemo nazvati i spamom, koji se zbog neprirodnosti lako prepoznaje. Ono što je ključno – ako se na ovaj način postavimo, efekat će izostati.

Istražujte!

Da se to ne bi dogodilo, potrebno je pronaći jednu ključnu reč, na koju ćete se fokusirati. Ona je primarna, vodeća i predstavlja našu identifikaciju. To je najlakše uraditi pomoću alata kao što su Google Adwords Keyword Planner ili  Google trend. Proverite kako se ključne reči kotiraju, koliku konkurenciju imaju, pa na samom kraju i koliko će vas koštati kampanja, ako se za nju odlučite. Igrajte se sa pojmom, menjajte ga, koristite fraze i pronađite onu za koju postoji najviše šansi da ostvari najbolji rezultat. Na primer, „restoran, restorani, restoran novi sad, restoran domaće hrane novi sad, domaća hrana novi sad“ i slično. Naravno, budite realni. Konkurencija je veoma velika i sigurno postoje sajtovi koji su do sada već izgradili određenu poziciju na pretraživaču. Možete početi sa rečima koje su najpristupačnije, a potom se usmeravati ka onima koje su konkurentinje, kako biste se uspinjali na lestvici.

Ključne reči unutar sadržaja

Kao što smo pomenuli, izbegavajte da imate ključnu reč u njenom osnovnom obliku, pa čak i u njenim promenjenim oblicima, suviše često. Na svakih 100 reči, imajte jednu ključnu reč. Zapamtite da kreirate kampanju, kako bi se baš vaš sajt pojavio među odabranima kada se ukuca određeni pojam. Ustaljeno je pravilo da se na ključnu reč „ubacuje“ link ka vašem sajtu, mada se mogu pročitati i potpuno suprotni saveti, o čemu više možete saznati u našem tekstu Trikovi za efektno pisanje gostujućih članaka.

Ključnu reč uvedite već u prvom pasusu, a ukoliko imate tu mogućnost, uključite je i u title tag, meta description, kao  i u svoje naslove. Naravno, vodite računa da imate minimum 300 reči, jer Google ne prepoznaje tekstove koji su kraći, odnosno ne rangira ih visoko. Nije dovoljna samo jaka kljucna reč, potreban je i sadržaj koji će je podržati i preporučiti kao najbolji odgovor na upit.

Budite spremni na to da Gugl svoje algoritme unapređuje svaki dan, te da u istom periodu ima 15% novih upita, odnosno toliko novih ključnih reči!

Prijava na newsletter

Pročitajte još: