Šest koraka ka uspešnom liderstvu

NULL

Ako mislite da je digitalni poremećaj bio dalekosežan, samo sačekajte. Taj uticaj će bledeti u poređenju sa promenama koje dolaze dok se kompanije bore kako da transformišu svoje poslovanje kako bi postale istinski održive.

Održivost je sposobnost kompanije da stvori pozitivan uticaj na životnu sredinu i društvo, te da brzo preoblikuje konkurentsku prednost. Samo nastojanje da se ograniči povećanje globalne temperature na 1,5 ° C – centralni izazov održivosti našeg vremena – pokrenuće masovnu transformaciju globalne ekonomije i zahtevaće investicije u ukupnom iznosu od 100 do 150 biliona dolara do 2050. godine.

No, iako je prilika jasna, način za uspešnu transformaciju održivosti manje je uočljiv. Da bi uspele i stvorile konkurentsku prednost, kompanije moraju istovremeno integrisati sočivo iz oblasti zaštite životne sredine, društva i upravljanja (ESG) u svaki element poslovanja i uhvatiti vrednost koju ova transformacija stvara.

Kompanije koje ne prihvate izazov i umesto toga nastave da posmatraju održivost kroz usklađenost ili ESG izveštavanje, propustiće priliku da se uključe u unosna nova tržišta i stvore nove, pobedničke poslovne modele.

Razvijanje strategije održivosti

Preduzeća moraju osmisliti strategiju koja za polazište uzima princip da je održivost izvor trajne konkurentske prednosti. Strategija mora jasno da se poveže sa svrhom kompanije, da se usredsredi na dugoročno stvaranje vrednosti i da bude vođena od vrha, uključujući izvršnog direktora i upravni odbor.

Poslovna vrednost

Kompanije koje vode u održivosti, što se ogleda u performansama ESG -a, takođe mogu finansijski nadmašiti svoje rivale. Zato moraju biti dosledne i sistematske u hvatanju ove vrednosti. Za početak, moraju razviti robustan poslovni slučaj koji pristupa svim izvorima vrednosti koje stvaraju njihovi napori na održivosti.

Nakon što jasno definišu te poslovne slučajeve, kompanije bi trebalo da osiguraju da ključna područja poslovanja – uključujući marketing, prodaju, razvoj proizvoda i finansije – imaju mogućnosti ne samo da uhvate stvorenu vrednost, već i da je tačno prate i mere.

Izgradnja novih održivih preduzeća

Digitalni alati i tehnologija biće ključni u izgradnji novih preduzeća i pomaganju kompanijama u stvaranju rešenja koja zadovoljavaju potrebe kupaca na nove načine. Kompanije koje prihvataju inovacije održivog poslovnog modela mogu pomoći u transformaciji čitavih lanaca vrednosti i ekosistema. Mogu, na primer, uvesti nove kružne poslovne modele kako bi preoblikovali ceo ciklus upotrebe proizvoda. I oni mogu stvoriti nove poslovne modele ili investirati u poduhvate koji se bave sve većim nedostatkom kritičnih inputa održivosti.

Učinite jezgro održivim

Važno je proceniti i poboljšati održivost svog postojećeg portfolija i poslovanja. U lancima snabdevanja, na primer, oni imaju priliku da stvore transparentnost od kraja do kraja, od nabavke do distribucije. Preduzeća bi takođe trebalo da reinženjeriraju dizajn proizvoda kako bi postojeće proizvode učinili održivim. To može uključivati preoblikovanje proizvoda sa održivijim sastojcima, smanjenje ambalaže i razvoj proizvoda za ponovno punjenje ili koncentriranih verzija koje smanjuju težinu, potrošnju vode i pakovanje.

Izgradite kapacitete

Ovaj poslednji element je posebno kritičan. Preduzeća će morati da nastave da prilagođavaju svoje poslovanje, portfolio proizvoda i poslovne modele jer se trajnost održivosti vremenom neizbežno povećava.

Uključite investitore i zainteresovane strane

Vodeće kompanije moraju stvoriti ubedljivu i prepoznatljivu priču oko svoje strategije održivosti – one koja povezuje i pojačava njihovu svrhu. Istovremeno, oni mogu posedovati svoju priču o održivosti na javnim tržištima i podeliti tu priču na način koji odjekuje kod investitora, umesto da dozvole rejting agencijama i investitorima da ispričaju svoju priču umjesto njih. To znači ići dalje od deljenja relevantnih informacija sa rejting agencijama, i umesto toga ići direktno investitorima sa efikasnom naracijom.

 

 

Ovo je samo jedan od tekstova koji možete pročitati u novom broju Biznis vesti magazina. Pretplatite se OVDE 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: