Saveti psihologa - kako sačuvati mentalno zdravlje tokom pandemije

Saveti psihologa - kako sačuvati mentalno zdravlje tokom pandemije

Situacija u kojoj se nalazimo zbog pandemije koronavirusa koja vlada te smo u izolaciji nikome nije pala lako. Strah je taj koji se javlja kod većine ljudi zbog informacija koje nam stižu sa svih strana. Takve reakcije su očekivane i opravdane jer se do sada nismo sretali sa ovom vrstom pandemije.

Pročitajte šta psiholozi kažu se oni bore sa novonastalom situacijom, kako se bore sa napadima straha i kako provode vreme u kućama.

 

Vesti gledam samo dva puta dnevno

Vesti vezane za koronavirus se menjaju iz sata u sat i većina nas svaku informativnu emisiju isprati.

-Takvo ponašanje će samo pojačati osećaj stresa - kaže dr Nejt.

Svako jutro izađem na svež vazduh

Da bi se vaše raspoloženje popravilo, najefikasniji način je da provedete bar 15 minuta na svežem vazduhu.

-Kratka šetnja po dvorištu me oslobađa stresa i to je svakodnevni deo moje rutine. Osim toga, za imuni sistem je jako važno izaći u prirodu makar i na kratko - kaže doktor Nejt.

Svakog dana se čujem sa dragim ljudima

Usled izolovanosti od ljudi može se javiti osećaj tuge, ankcioznosti i depresije, pa da bi se to izbeglo potrebno je da se jednom dnevno čujemo sa dragim ljudima. U ovim trenucima podrška je najbitnija.

Učim da sviram gitaru

Iskoristite ovaj period za sticnje novih veština ili jednostavno slušanje muzike. Naučnici su utvrdili da dobar ritam može da popravi raspoloženje

-Oduvek sam želeo da naučim da sviram, a sad imam vremena za to - kaže doktor Nejt.

Kuvam omiljena jela

Klara Sigal kaže da u ovom hobiju uživa najviše, a i nedavno istraživanje je pokazalo da je kuvanje u najvećoj meri oslobađa od stresa.

Vežbam

Jutarnja fizička aktivnost ublažava osećaj stresa tokom dana.

-Celodnevno sedenje ispred TV-a u glavi može uzrokovati osećaj izolovanosti i samoće, pa će pomoći čak i samo malo aktivnosti - kaže doktorka Klara.

Čista kuća, čiste misli

-Gledam oko sebe i razmišljam što treba počistiti, kakav mi je nered ispod kreveta? Takve stvari pomažu da skrenemo misli sa stvari na koje ne možemo da utičemo - ističe dr Klara.

Dva puta dnevno meditiram

Meditacija na naš organizam i psihu deluje kao lek za opuštanje, a za to postoje i naučni dokazi.

-Što duže pokušavate da ignorišete strah i anksioznost, to je gore po vas zato ih se ja oslobađam putem meditacije – navodi doktorka.

Gledam komedije

-Ovo je ritual koji ne preskačem ni jedno veče. Legnem, pokrijem se i odlutam na dva sata. Ovo zaista pomaže u povećavanju raspoloženja - kaže dr Majkl.

Trudim se da pomognem svakog dana

Nauka kaže da kada nekome pomognete, automatski se osećate bolje.

-Ja se trudim da svakog dana uradim nešto lepo za ljude iz mog okruženja. Ako je nekome potrebno da odem u prodavnicu, to uradim. Stvarno se osećam mnogo bolje nakon toga - kaže doktor Majkl.