PSIHOLOŠKE TEHNIKE KOJE VAM POMAŽU DA DOBIJETE ONO ŠTO ŽELITE

Razna psihološka istraživanja pokazala su nam da ima mnogo načina da neprimetno “naterate” druge da urade ono što želite, a da pri tom ne budu ni svesni da ste ih vi na to naveli. Nauka je dokazala da ove strategije doprinose da vas ljudi zavole, da kupe proizvode i usluge koje nudite, odnosno, da urade ono što želite.

Razna psihološka istraživanja pokazala su nam da ima mnogo načina da neprimetno “naterate” druge da urade ono što želite, a da pri tom ne budu ni svesni da ste ih vi na to naveli. Nauka je dokazala da ove strategije doprinose da vas ljudi zavole, da kupe proizvode i usluge koje nudite, odnosno, da urade ono što želite.

Ovo su samo neke od tih tehnika:

Ako želite da ostavite utisak na potencijalnog poslodavca ili osobu koja vam se sviđa, pokušajte da imitirate način na koji sede i govore, jer ćete im tako najverovatnije biti simpatičniji. Naučnici to nazivaju “efektom kameleon”. Najneobičniji deo ovog fenomena je što se on obično događa nesvesno – većina učesnika studije uopšte nisu bili svesni da ih druga osoba imitira.

 Ako stavite akcenat na korist koju će vaš sagovornik dobiti na taj način navešćete sagovornika da posmatra stvari iz drugog ugla, pa će, samim tim, biti spremniji na saradnju. Na primer ako prodajete auto, formulišite rečenicu ovako: “Daću vam automobil za 1.000 evra” jer tako mnogo bolje zvuči nego: “Tražim 1.000 evra za automobil”.

Ako želite da nekome bude nezgodno ili neprijatno, za vreme razgovora povremeno pogledajte u centar njegovog čela.

Ako ste generalno zadovoljni ponudom neke osobe, ali želite da dobijete malo više, napravite pomalo razočaran izgled. To pomaže kod visoke cene ili male plate.

Ako s vremena na vreme klimate glavom tokom razgovora, sagovornik će postati podložniji vašim rečima, čak i ne shvatajući zašto se to dešava.

Dok postavljate pitanje, malo klimnite glavom. Sagovornik če postati podložniji vašim rečima i skoro uvek ćete dobiti potvrdan odgovor. Ovu tehniku najčešće koriste ugostiteljski radnici, da bi gosti naručivali više i birali skuplja jela.

Ukoliko vam neko da polovičan odgovor na postavljeno pitanje, održavajte kontakt očima i ćutite, to će mu dati do znanja da odgovor nije dovoljno dobar.

Ako radite kao prodavač ili bilo koji drugi posao sa ljudima, stavite ogledalo iza sebe i ljudi će biti ljubazniji jer niko ne želi da vidi sebe kako se ponaša nedolično. 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: