INFLUENSERI – MARKETINŠKA SILA BUDUĆNOSTI

Pratili mi influensere ili ne, jedno je sigurno - influenseri kreiraju većinu sadržaja koje vidimo na internetu i nude najbolju reklamu za vaše proizvode i usluge.

A ko su tačno influenseri i blogeri i čime se oni zapravo bave? Ne postoji precizan odgovor na ovo pitanje, jer su influenseri jedna fluidna kategorija koja se menje iz dana u dan. Ipak, ako je potrebna definicija, influenser je svako ko ima svoju grupu ljudi koja prati njegov rad ili blog. U današnjem svetu postoje tri vrste influensera, to su mega, makro i mikro influenseri. Iako su mega influenseri sa najvećim brojem pratilaca često najzanimljiviji za saradnju, danas se sve više pažnje poklanja mikroinfluenserima koji imaju gotovo podjednaku uspešnost u promovisanju određenog brenda.

Najveći broj pratilaca influenseri imaju na Instagramu, zatim na You Tube-u, dok je najmanji broj influensera na Facebooku. Postoje i politički influenseri, a oni su najaktivniji na Twitteru.

Pratili mi influensere ili ne, jedno je sigurno – influenseri kreiraju većinu sadržaja koje vidimo na internetu i nude najbolju reklamu za vaše proizvode i usluge.

A ko su tačno influenseri i blogeri i čime se oni zapravo bave? Ne postoji precizan odgovor na ovo pitanje, jer su influenseri jedna fluidna kategorija koja se menje iz dana u dan. Ipak, ako je potrebna definicija, influenser je svako ko ima svoju grupu ljudi koja prati njegov rad ili blog. U današnjem svetu postoje tri vrste influensera, to su mega, makro i mikro influenseri. Iako su mega influenseri sa najvećim brojem pratilaca često najzanimljiviji za saradnju, danas se sve više pažnje poklanja mikroinfluenserima koji imaju gotovo podjednaku uspešnost u promovisanju određenog brenda.

Najveći broj pratilaca influenseri imaju na Instagramu, zatim na You Tube-u, dok je najmanji broj influensera na Facebooku. Postoje i politički influenseri, a oni su najaktivniji na Twitteru.

Blogeri i influenseri kreiraju trendove

Najmasovnije kategorije u Srbiji koje „vode“ influenseri su blogovi o lepoti i modi, ali gotovo jednak uticaj imaju i gaming, travel ili food influenseri. Poznate ličnosti, blogeri i influenseri su veoma uticajni kod nas, pa se može reći da oni kreiraju modne, muzičke, kozmetičke ili lifestyle trendove.

Influenseri bilo koje kategorije gledaju na svet „instagramično“, bilo da se radi o komadu kozmetike, garderobe, obroku ili restoranu, oni odmah razmišljaju o tome šta im je sve potrebno da slika proizvoda izgleda što bolje na Instagramu. Poznato je da koriste mnogo bolju opremu od „običnih“ korisnika, angažuju profesionalne fotografe, koriste maksimalno fotošop i ubacuju trendi haštagove. Ozbiljni i profesionalni influenseri koriste usluge PR-a, marketing agencija, advokata, biznis menadžera i mnogih drugih.

Influenser marketing – najbrže rastući tip oglašavanja

Svako ko se bavi digitalnim marketingom i društvenim mrežama može da vam potvrdi da je influenser marketing jedan od najbrže rastućih tipova oglašavanja. Kompanije se danas sve češće za reklamiranje svojih proizvoda i usluga okreću influenserima, jer je dokazano da ovaj tip marketinga trenutno efikasniji od bilo kog drugog poznatog. Brendovi blogere i influensere za svoje kampanje pronalaze samostalno, ili preko portala na kojima se može naći baza popularnih blogova u regionu za skoro svaku kategoriju.

Danas sve više korisnika koji su zainteresovani za neki proizvod pre nego što ga kupe, traži online iskustva o tom proizvodu. Odavno reklamiranje nije priča o karakteristikama tog proizvoda, već iskustvo zadovoljnih korisnika. Kad se uzme u obzir i to da vizuelni sadržaj ima više uticaja od pisanog, onda je oglašavanje sa influenserima prava stvar za bolju prodaju tog proizvoda.

Postoje i mikroinfluenseri, ljudi koji vode „obične“ svakodnevne živote sa realnim problemima i sa kojima se većina ljudi poistovećuje. Kada oni preporuče neki proizvod ili uslugu, to deluje kao realna preporuka, a ne kao reklama, pa su i efekti mnogo bolji. Procenat interakcije na objavama mikroinfluensera je znatno veći nego kod „pravog“ influensera, zbog čega se brendovi danas sve češće odlučuju da sarađuju upravo sa njima.

Ukoliko ste vlasnik brenda, proizvoda ili nudite neke usluge ljudima predlažemo vam da se dobro posavetujete u marketing agencijama o tipu oglašavanja i da razmislite o saradnji sa poznatim blogerima, influenserima ili možda mikroinfluenserima. Sigurni smo da će se isplatiti.

 

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: