Zanateria – virtuelna robna kuća sa proizvodima iz Srbije

Zanateria ima za cilj da okupi ljude koji razvijaju svoje male brendove.

Scenograf Milica Stanković Šćepanović (31) i preduzetnik Aleksandar Šćepanović (40) izgradili su nekoliko zajedničkih poslova. Pokrenuli su hostel na Kopaoniku, otvorili firmu za ketering, a najnoviji projekat na kom rade je virtuelna robna kuća u kojoj će se prodavati samo proizvodi malih proizvođača iz Srbije. Ideja je nastala tokom putovanja Sjedinjenim Američkim Državama 2016. godine.

“Iako nismo imali iskustva u maloprodaji, prvo na šta smo pomislili bilo je: ‘Eh, kad bi u Srbiji postojala ovakva radnja!’. Pozvali smo našeg druga Ivana Gaćešu, IT preduzetnika i zajednički krenuli da razvijamo ‘Zanateriju’. On trenutno radi na razvoju sajta”, rekao je Aleksandar za Priče sa dušom i dodao da će sajt biti aktivan do leta ove godine. 

Sistemsko rešavanje problema

Reč je o sajtu na kojem će potrošači moći da kupe domaće proizvode iz cele zemlje, bilo da su to proizvođači slatkog i džema, soseva, ajvara, testenina ili pletenih proizvoda, korpi, čarapa, domaćih šampona, krema, nakita, kraft piva. Tu su i male vinarije, dizajnirana garderoba i nameštaj, pa čak i mali nezavisni izdavači knjiga, stripova i muzike.

“Videli smo da preduzetnici koji prave lokalne proizvode, hranu, nakit, pivo, vino, kozmetiku, ekološke proizvode, kao i socijalna preduzeća u Srbiji imaju veliki problem sa plasmanom i prodajom. Oni ili nemaju obim proizvodnje da bi ušli u velike distributivne centre ili nemaju novca da plate ulaz u masovnu distribuciju. Zbog toga se njihova prodaja praktično odvija poluamaterski. Naša ideja je da napravimo jedan ‘kišobran’ i da sistemski rešimo problem, da stvorimo zajednicu koja će da okupi, podrži i osnaži sve te male proizvođače”, kaže Aleksandar.

Razvoj malih brendova

Milica dodaje da će “Zanateria” biti kraft virtuelna robna kuća. Planiraju i da pozovu i male izdavače knjiga i muzičkih sadržaja, odnosno sve ljude koji veruju u ono čime se bave, koji svoj posao rade punim srcem i žive za svoje ideje.

“Ideja nam je da pokušamo da okupimo ljude koji razvijaju svoje male brendove. ‘Zanateria’ je tako zamišljena da omogućava svakom malom proizvođaču da preko našeg sajta komunicira sa kupcima, da ima svoj virtuelni štand i da brine o razvoju svog brenda”, dodaju Milica i Aleksandar.

Aleksandar, Milica i Ivan će na ovom sajtu biti posrednici. Oni će izdavati virtuelne lokale u kojima će proizvođači prodavati svojih ruku dela, a od realizovanih prodaja će im ići određen procenat. Sa ovim projektom učestvovali su u konkursu “Zelene ideje” i osvojili treće mesto u kategoriji inovativnih ekološki orijentisanih poslovnih projekata u 2018. godini i dobili nagradu od organizatora.

Izvor: Priče sa dušom

Foto: Jovan Nedeljkov 

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: