Turistička industrija preživeće covid-19, ali sa velikim promenama

Turistička industrija preživeće covid-19, ali sa velikim promenama

Eksperti u Hyatt-u, Airbnb-u, Kayak-u predviđaju šta turistička industrija mora da učini da bi preživela pandemiju koronavirusa.

Za seriju Shape of Tomorrov iz kompanije Fast, traženo je od poslovnih lidera da razmotre kako doba COVID-19 transformiše njihove industrije. Šta je izgubljeno i šta bi se moglo steći u novom svetskom poretku.

Mark Hoplamazian je izvršni direktor kompanije Hyatt Hotels Corporation, koja posluje više od 900 hotela i letovališta širom sveta.

Sada smo ponovo u fazi otvaranja gotovo svih naših hotela u Kini.  Vidimo stalno povećanjae potražnje. Prije ove nedavne epidemije u Pekingu, više od 50% naših hotela u Kini radilo je sa 50%. Rezervacije se polako počinju obnavljati, prvo u SAD, a potom i u Evropi. Trenutno je moguće slobodno putovati. Putovanje zbog posla će još malo pričekati. Razgovarao sam s mnogim generalnim direktorima, trenutno su usredsređeni na rad na daljinu. Ali mislim da je zaista rano da se ljudi izjašnjavaju o tome kakav će biti post-COVID život.

Kad su hoteli srednje veličine u pitanju, njima ide na bolje. Mnogi su na aerodromima, oko aerodroma i na međudržavnim stanicama, tu ljudi cirkulišu. Hoteli koji će najduže da se oporaveljaju su naši konvencionalni hoteli. . . 

Neka rešenja koja smo otkrili dobro će funkcionisati za naš posao, dugoročno. Stvorili smo jedinstvena rešenja za trpezu - reč je o iskustvu da nekom vrstom švedskog stola. Možete ući i izabrati šta želite, a onda vam donesemo za vaš sto, za razliku od samoposluživanja. Ili kreirate mobilni bife, gde stavite izbore u kolica kojima se možete kretati po različitim tabelama, poput Dim Sum-a. Taj nivo eksperimentisanje je jedna od predivnih stvari koje su proizašle iz pandemije.

Steve Hafner je suosnivač i izvršni direktor putničkog pretraživača Kayak i izvršni direktor platforme za rezervaciju restorana OpenTable

Rano smo pročitali šta bi COVID-19 mogao doneti našem poslu jer imamo poslove u Kini i Aziji. Kako smo počeli da primećujemo da potražnja za putovanjima tamo jenjava, znali smo da će, ukoliko se ovaj virus proširi, to imati sličan uticaj na sva naša preduzeća. Počeli smo se fokusirati na informisanje naših korisnika, ne samo putnika. Aviokompanije i hotelijeri su velike kompanije i imaju velike resurse. Restorani su nešto potpuno drugačije. Ako biste sada posetili Kayak, na početnoj stranici biste videliautomobile. Nikad ne bih pomislio, ni za milion godina, da će to biti slučaj, ali to ljudi kupuju upravo sada. Još ne kupuju letove za London.

Na OpenTable-u smo dozvolili prodavnicama prehrambenih proizvoda da počnu pozivati ljude da stvarno kupuju. I počeli smo davati restoranima mogućnost da se ponašaju kao prodavnice namirnica i prodaju proizvode, poput papirnih peškira, pekarskih proizvoda ili pribora za pripremu obroka. Ostajemo usredsređeni na hranu, ali svi koji moraju da budu na svojim lokacijama i kontrolišu kapacitet i veličinu gužve došli su do nas, od maloprodajnih prodavnica poput Nike-a do univerzitetskih trpezarijskih sala.

Mislim da će fokus na rezervacijama i kontroli kapaciteta potrajati. Jednom kada se naviknete na rezervisanja, mrzite ideju da čekate u redu. A ako ste vlasnik preduzeća, kad steknete uvid u to ko će se sutra pojaviti na vašoj lokaciji, više se ne želite vratiti na stari način.

Rob Katz je generalni direktor Vail Resorts-a, koji poseduje 37 skijališta u tri države i upravlja većim brojem severnoameričkih hotela.

Naš fokus je na ponovnom otvaranju letnjih destinacija u Severnoj Americi i zimskim destinacija u Australiji, a zatim ponovnom otvaranju zimskih sledećeg novembra u Severnoj Americi. Vreme zaista jeste suština, ali prvo će to morati biti bezbednost. Trenutno smo posebno fokusirani na socijalno distanciranje. Gledamo šta rade hoteli i aviokompanije, koncertne dvorane i sportski objekti. Pomno posmatramo kockarnice da bismo razumeli kako upravljaju onim što će raditi. Leto je njihov najvažniji vremenski period, a za nas to nije, tako da nam pružaju šansu da sve to iskoristimo. Takođe imamo sreću što je skijanje na otvorenom. Čak i kada ste u redu, svi su razdvojeni bar toliko koliko je dužina skija.

Najveći smo poslodavac u svakoj od ovih zajednica u kojima imamo odmarališta, tako da osećamo odgovornost. Mi smo ekonomski motor u mnogim aspektima, zimi. To je nešto što nam je teško palo sredinom marta. Ali zatvaranje je bilo zaista moralan čin. To je ujedno bila i ispravna poslovna odluka. Postoji ova vrsta čudnog račvanja gde svi pričaju o tome da li stavljate ekonomiju ili ljude na prvo mesto. Mislim da je to lažan izbor. Vi postavljate ljude na prvo mesto, a to na prvo mesto postavlja vaš posao. Jer kad vaši gosti vide da ih postavljate na prvo mesto, tako gradite poverenje. A kad gradite posao - ne samo turistički posao - poverenje je presudno. Poverenje takođe znači i priznanje kada ne znate sve odgovore. Ako ste voljni da to kažete, stičete kredibilitet kod ljudi.

Joe Gebbia je suosnivač i glavni direktor proizvoda kompanije Airbnb

Tri su stvari za koje mislimo da će ljudi želeti. Prvo je putovati više lokalno. Drugo su povoljne opcije. Treće je da žele dati prednost čistoći i privatnim prostorima. Ne mislimo da će ljudi u doglednoj budućnosti ići masovno avionima. Ovo pojačano interesovanje za domaća putovanja biće prisutno još mnogo godina. Jer, ljudi će imati drugačiju toleranciju na rizik. Pored toga, s obzirom na ekonomsku klimu u kojoj se nalazimo, ljudi traže pristupačna putovanje. A ponekad je najpovoljnije putovanje u vašem dvorištu.

Pogledali smo rezervacije od 18. do 31. maja, i na globalnom nivou bilo je više noćenja rezerviranih za domaća putovanja u Airbnbu, nego u istom vremenskom periodu 2019. godine, što je nekako zapanjujuće. Mislim da svaka nedelja koja prolazi kod ljudi koji ostaju kod kuće stvara mnogo veću potražnju, ljudi žele negde otići, jednostavno izaći iz kuće.

Mislim da poslovna putovanja neće biti onakva kakva su nekada bila. Svi smo iskusili činjenicu da posao može da se nastavi i kada nismo na istom mestu. Više nije nezgodno ili tehnički izazovno poslovanje na digitalni način. Tamo je ionako krenuo pak. Pandemija ga je ubrzala.

Ali nove stvari se pojavljuju, kao što su naša onlajn iskustva. To je nešto što nikada ne bismo zamislili. Imamo domaćina u Portugalu, koji nudi časove za pravljenje sangrije na mreži i već je imao prvih 100.000 dolara za rezervaciju u prva dva meseca. Budistički monah u Japanu nudi kurs meditacije. Na svom laptopu u San Francisku naučio sam kako meditiram kao japanski monah, sa stvarnim monahom. A koštalo je 30 dolara.

Postoji i ideja da ne radim nužno od kuće, već iz bilo kojeg mesta. I nekako je cool razmišljati o tome.

Sonia Cheng je izvršna direktorika Rosewood Hotels & Resorts iz Hong Konga, koji ima 28 hotela u 16 zemalja.

U Hong Kongu se situacija sa COVID-om stabilizuje. Restorani su zaista posećeni, mada još uvek postoje mere socijalne distance.

Kratkoročno, putovanja će biti orijentisana ka domaćem terenu. Kina je prva izašla sa ograničenjima, ali i oporavkom. U maju smo imali produženi vikend odmor, a u našem odmaralištu u Sanya (destinacija na kineskoj plaži) bila je 100 % popunjena - sve domaćim gostima. To pokazuje da postoji snažna želja za izlaskom i putovanjem u slobodno vreme. Međutim, čak i sa korporativnim hotelom u mestu poput Guangzhoua, u aprilu smo već imali popunjenost oko 50%. Dakle, ako svugde sledi ovaj isti obrazac, poslovna putovanja će se polako vraćati. Videli smo da kad otvorimo naše restorane, oni se brzo pune. To takođe ima veze sa gradom: Koliko su strogi kad je u pitanju socijalna distanca? U Kini ljudi osećaju da je sve pod kontrolom. Osećaju se sigurno i ugodno u mestima poput Hong Konga, pa onda i izlaze.

Ljudi takođe žele da ostanu u svom gradu. Svakog vikenda, naša popunjenost raste, jer ljudi žele da izlaze. Tako da tokom leta pojačavamo dečji program u hotelima, da preslikamo ono što ljudi obično rade u američkom ili evropskom letnjem kampu.

Na gradske hotele, koji su u početku bili vođeni korporativnom potražnjom, gledamo iz drugog ugla. U prošlosti, poslovni putnici (iz Azije) zaustavljali bi se u Njujorku dve noći, a zatim u Londonu dve noći. A u Aziji bi otišli u Peking na dve noći, zatim u Šangaj za jednu, a potom u Hong Kong. Sada u McKinseys ne žele da njihovi saradnici provode previše vremena u avionima. Ako moraju da putuju u Hong Kong, ostaće nedelju dana i obaviti videokonferencije za sastanke u Pekingu i Šangaju. Hotel se tome moraju prilagoditi. Moramo biti sigurni da imamo naprednu tehnologiju da bismo im omogućili da tu sobu pretvore u svoj radni prostor.

Koristili smo društvene mreže da ostanemo u kontaktu sa našim gostima i bavili se sadržajem, od časova za pravljenje koktela do kuvanja na mreži ili časova joge. Ovakav sadržaj veoma privlači naše goste. Potrebno je više se digitalno angažovati, to je vrlo drugačiji način marketinga. To ne rade samo brendovi vezani za ugostiteljstvo. Maloprodaja i moda, svi rade isto. Mislim da će se ovaj trend nastaviti.

Naravno da je mogućnost drugog talasa virusa zabrinjavajuća. Mi smo sigurni da smo zaštićeni i da je naš tim bezbedan kada otvaramo naše hotele. Mogu reći da su rigorozno testiranje i brze akcije u kontroli širenja apsolutno važne. Vlade Hong Konga i Kine su uradile sjajan posao po pitanju kontrole. Takođe mislim da smo, s obzirom na to da smo imali iskustvo SARS-a, kao populacija uglavnom paranoični. Dakle, svi nose maske, svi su veoma, veoma, veoma disciplinovani. Dakle, ne radi se samo o vlasti, već i o kulturi i stanovništvu.