Srpski biznismeni sve više ulažu svoj kapital u hotele

Do nedavno je većina srpskih biznismena ulagala svoj kapital u poljoprivredu, ali u poslednjih par godina situacija se promenila jer ti isti biznismeni sve više ulažu novac u gradnju i kupovinu luksuznih hotela.

Primer za to su Rodoljub Drašković, vlasnik Swislion-a, Miodrag Kostić, Miroslav Mišković, Petar Matijević, porodica Momirović, vlasnici Mone i mnogi drugi. Svi oni su vlasnici luksuznih hotela u Srbiji i u regionu.

Do nedavno je većina srpskih biznismena ulagala svoj kapital u poljoprivredu, ali u poslednjih par godina situacija se promenila jer ti isti biznismeni sve više ulažu novac u gradnju i kupovinu luksuznih hotela.

Primer za to su Rodoljub Drašković, vlasnik Swislion-a, Miodrag Kostić, Miroslav Mišković, Petar Matijević, porodica Momirović, vlasnici Mone i mnogi drugi. Svi oni su vlasnici luksuznih hotela u Srbiji i u regionu.

U Srbiji trenutno radi više od 350 hotela, samo u Beogradu je prošle godine bilo kategorisano oko 100 hotela, od kojih je polovina sa 4 zvezdice.  U većim gradovima u Srbiji većinom se grade manji hoteli poslovnog tipa, nešto dalje najužih gradskih centara. Takvi hoteli su prvenstveno namenjeni poslovnim ljudima, koji se ne zadržavaju duže od 2 dana tu. Zahtevi takvih korisnika su svedeni na usluge noćenja i doručka. Ono što je bitno napomenuti da su upravo baš takvi hoteli sa 3-4 zvezdice najprofitabilniji.

Da bi hoteli poslovali isplativo, potrebno je da kapaciteti budu preko 65 % popunjeni. Investiranje u hotele je u osnovi profitabilno. Hotelska investicija se meri prema ceni koštanja jedne hotelske sobe, zbog toga što je soba osnovni generator prihoda.  Do pre nekoliko godina većina hotela u Srbiji je bila na ivici rentabilnosti jer im je popunjenost kapaciteta bila oko 30-40%, ali danas je situacija bolja i većina hotela je rentabilna.

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: