Rast onlajn trgovine iznad svih očekivanja

Rast onlajn trgovine iznad svih očekivanja

Onlajn trgovina je u periodu pandemije koronavirusa, prema podacima Narodne banke Srbije, u prvom tromesečju ove godine zabeležila rast od 48 odsto.

Prateći ovaj pozitivan trend, ali i izazove koji prate rast onlajn trgovine među kojima je efikasna i kvalitetna dostava poručene robe krajnjem kupcu, članice Grupacije pružalaca poštanskih usluga Udruženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo PKS, podržale su inicijativu Komore da se predloži razdvajanje dostave pošiljki kupljenih preko interneta od redovnog snabdevanja prodavnica.

Tržište internet dostava (dostave ka fizičkim licima) standardno beleži rast od preko 15 odsto na godišnjem nivou sa tendecijom daljeg rasta. Sve je veći i broj trgovina i proizvođača koji na postojeće veb stranice dodaju opciju onlajn kupovine. Ovi podaci ukazuju da je neophodno stručno i sistemski rešiti problem dostave robe i rada kurirskih službi. Istraživanja pokazuju da su kompanije koje su uspele da se brzo preorijentišu na onlajn prodaju mnogo efikasnije reagovale na krizu. Rast onlajn trgovine je u skladu sa procesom digitalizacije privrede koji je jedan od prioriteta Privredne komore Srbije i Vlade Srbije.

Sastanak održan u PKS je prvi u nizu sastanaka posvećen unapređenju onlajn trgovine i njenom značaju za poslovanje firmi iz svih oblasti privrede. Sastanku su prisustvovali predstavnici kompanija Wolt, Bexexpress, DExpress, Glovoapp technology, City Express, Aks Express, JP Pošta Srbije, Potrčko, Donesi.