Pravilna procena potrebnih zaliha je izuzetno važna

NULL

Pravilno usklađivanje nivoa zaliha je lukav balans. Troškovi vezani za loše upravljanje zalihama brzo se gomilaju. Prekomerno i nedovoljno zaliha je podjednako problematično. U maloprodaji su loše odluke u vezi sa planiranjem zaliha dovele do gubitka prihoda od 300 milijardi dolara zbog umanjenja vrednosti, pokazalo se u jednom izveštaju. Drugi izveštaj je otkrio da narudžbe koje nisu na zalihama nanose trgovcima 634,1 milijardu dolara godišnjih gubitaka.

Pitanje je kako prevazići izazove u upravljanju zalihama da biste procenili koliko vam inventara treba, optimizovali vaše planiranje i izbegli gubitke povezane sa zalihama.

Najjednostavniji način da procenite koliko vam je inventara potrebno je da koristite softver za upravljanje zalihama. Tehnologija može pomoći u praćenju trenutnih nivoa zaliha, smanjiti troškove skladištenja viška zaliha i poboljšati odnose sa dobavljačima i prodavcima. Pravi softver će vas obavestiti kada vam nedostaje proizvoda i olakšaće automatsko preuređivanje stavki. Takođe vam može pomoći da organizujete informacije o klijentima i dobavljačima.

Procena potrebnog inventara počinje sa planiranjem potražnje kupaca. Ovo je praksa predviđanja koliko će vaši klijenti kupiti od vas u određenom vremenskom periodu. Teško je to učiniti jer trendovi kupaca mogu biti nepredvidljivi, ali postoji nekoliko podataka koji mogu olakšati predviđanje potražnje. Istorijski trendovi: Koliko vaša nedavna prodaja predstavlja prodaju u isto vreme prošle godine? Sezonalnost: Očekujete li prazničnu žurbu? Konkurentni trendovi: Da li je konkurencija lansirala slične proizvode koji će uticati na vašeg ciljnog kupca? Marketing i promocije: Imate li popuste ili pakete koji bi mogli povećati potražnju?

Da biste održali ravnotežu nivoa zaliha, potrebno je da znate interne rokove isporuke i rokove dobavljača.

Interno vreme isporuke je koliko je potrebno vašem preduzeću da primi isporuku i pripremi proizvode za kupca. Nekoliko faktora utiče na vreme potrebno za internu upotrebu, uključujući:

Vreme prijema: Na primer, koliko je potrebno za istovar proizvoda iz dostavnog kamiona?

Odložite vreme: Koliko je potrebno da dodate i organizujete stavke u skladištu?

Vreme pregleda: Koliko je vremena potrebno da se proveri da li su svi predmeti isporučeni i neoštećeni?

Vreme prikaza: Ako vodite prodavnicu cigle i maltera, koliko je potrebno da se kupcima ponovo popune police?

Vreme isporuke dobavljača odnosi se na vreme između naručivanja dobavljača i isporuke porudžbine u vašu prodavnicu ili skladište. Korisno je pratiti vreme isporuke vašeg dobavljača.

Na kraju, ovi rokovi mogu vam pomoći da razumete koliko brzo morate da promenite raspored inventara i da očekujete da će biti spreman za kupce.

Ukoliko ne koristite softver za upravljanje zalihama, postoje tri ključna proračuna koji vam mogu pomoći da procenite kada treba da promenite raspored inventara. Prvi je odnos obrta zaliha, koji vam govori koliko brzo prodajete zalihe. Ovaj proračun predstavlja vašu prodaju (ili cenu prodate robe) podeljenu sa prosečnim zalihama. Ako je vaš odnos obrta zaliha nizak, možda imate višak zaliha. Sledeći proračun je prodaja zaliha po danima (DSI). Ovo je broj dana potrebnih za prodaju vašeg inventara. Da biste dobili svoj DSI, podelite zalihe prema troškovima prodaje i pomnožite sa 365. Konačno, procenite svoje sigurnosne zalihe ili koliko zaliha treba da imate u slučaju da se radi o određenom proizvodu (na primer, kišobranima tokom oluje). Da biste pronašli ovaj pokazatelj, uzmite u proseku vaša prva tri dana obima prodaje u odnosu na prethodni mesec/kvartal/godinu i oduzmite prosečan dnevni obim prodaje za isti period.

 

Ovo je samo jedan od tekstova koji možete pročitati u novom broju Biznis vesti magazina. Pretplatite se OVDE 

 

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: