POSLOVNI MODELI FIRMI MORAJU DA SE MENJAJU

Svaka kompanija mora da testira i pronađe put koji će biti najbolji za njeno poslovanje, ali da bude spremna nekada i da pogreši, zaključio je Kosta Andrić iz ICT Huba

O značaju promena poslovnih modela koji će biti usklađeni sa potrebama potrošača i novim tehonološkim trendovima, govoriće učesnici najveće regionalne konferencije posvećene korporativnim inovacijama, koja će biti održana 22. oktobra. O potrazi za novim poslovnim modelima za InfoBiz su govorili Kosta Andrić iz ICT Huba koji je organizatori skupa, i Igor Tomić iz VIP mobajla, koji će predstaviti inovacije te kompanije.

“Danas kada rezervišemo smeštaj, kada putujemo jako nam je stalo šta su drugi putnici ostavili kao komentar, turističke agencije sve manje prodaju, rezervišemo direktno hotele. Tu su na primer i promene na taksi tržištu, putnici će očekuju da znaju ko ih vozi, kakva je uluga i koliko će ih koštati. Korisnici su navikli na činjenicu da im se servira proizvod ili usluga na način koji oni očekuju i kada im odgovara”, kaže Andrić.

Na kraju krajeva, i telekomunikacije su izgubile prihode jer se mi dopisujemo preko Whatsupa i Vajbera, sve manje telefoniramo, dodaje gost InfoBiza.

Neke kompanije koje su zarađivale na jedan način moraju brzo da se prilagode promenama i da kreiraju skup aktivnosti, a to je zapravo biznis model koji bi njih na tržištu činio jedinstvenim, da ponude vrednosti koja ne mogu lako da se kopiraju, kaže Amdrić. Dodaje da ti koji kopiraju su mlade tehnološke kompanije koje kao pirane grickaju način na koji mi sada zarađujemo. “Zato je važno da tu temu aktuelizujemo”.

Igor Tomić kaže da je VIP Mobile jedna od kompanija koje uvode inovativne modele poslovanja. Kao prvo što smo uradili kada smo osnovali kompaniju bilo je organizovanje poslovne jedinice koja ima za cilj da pronalazi nove izvore prihoda, van uobičajenih telekom biznis modela, i već imamo prve rezultate u vidu klauda, sekjuritija, pametne kuće i nekih drugih rešenja, kaže, dodajući da to nije dovoljno. Mi pored toga očekujemo i od zaposlenih da imaju kreativne ideje, podstičemo ih da predlažu, a ako neka od tih ideja bude prihvaćena, omogućujemo im da sa stručnim timom rade na razvijanju te ideje umesto svog redovnog posla, dodao je.

“Stalno tražimo nove startap nove mlade ljude”, kaže Tomić dodajući da im nude mogućnost finansiranja, da dobiju novu energiju i nove ideje.

A kome treba da se obrate kompanije kojima treba ekspertiza u uvođenju novih poslovnih modela?

Mi organizujemo ovu konferenciju kako bi se ljudi okupili i formirali zajednicu ljudi i delili najbolja iskustva, šta je funkcionisalo a šta ne, da  li je to inoviranje zaposlenih, da li je to saradnja sa eksternim partnerima, kaže Andrić. Ne postoji čarobni lek koji ćemo svi popiti kako bi uspeli, već svaka kompanija mora da testira i pronađe put koji će biti najbolji za nju, ali da bude spremna nekada i da pogreši, zaključio je Andrić.

 

Izvor: N1

Prijava na newsletter

Pročitajte još: