POČINJE IZGRADNJA AERODROMA U NOVOM SADU

Odobreno 20 miliona evra za izgradnju aerodroma u Novom Sadu

Novi Sad se nada da će aerodrom, zgradu terminala i pistu završiti do 2021. godine kada grad treba da postane Evropska prestonica kulture.

Odobreno 20 miliona evra za izgradnju aerodroma u Novom Sadu

Novi Sad se nada da će aerodrom, zgradu terminala i pistu završiti do 2021. godine kada grad treba da postane Evropska prestonica kulture.

Odeljenje za urbanizam i izgradnju grada Novog Sada objavilo je nacrt plana za razvoj lokalnog aerodroma Čenej koji će se koristiti u komercijalne svrhe. Plan zahteva izgradnju asfaltirane piste i zgrade terminala.

U odeljenju za urbnizam kažu da Aerodrom Čenej treba da se koristi za komercijalne letove, čartere za slobodno vreme, letove radnika i avio taksi. Pored toga, i dalje će se koristiti u poljoprivredne i sportske svrhe. Sadašnji sportski i poljoprivredni teren u selu Čenej ima samo travnatu pistu.

”Regionalne operacije predviđaju povezivanje Severne Srbije sa poslovnim centrima u bivšim jugoslovenskim republikama i drugim susednim zemljama. Dužina piste za vreme prve faze razvoja aerodroma Čenej treba da bude dugačka najmanje 1.500 metara, a široka trideset metara. U drugoj fazi će se produžiti na 2.500 metara, a u drugoj fazi proširiti na 45 metara. Pista će se protezati od severozapada do jugoistoka, izbegava stambene delove”- dodaju čelnici urbanizma-

Pre tačno godinu dana Skupština Novog Sada glasala je za izradu razvojnih planova aerodroma, pozivajući na izgradnju modernog aerodroma koji bi ispunio potrebne uslove za obavljanje komercijalnog vazdušnog saobraćaja.

“Aerodrom bi trebalo da bude u kategoriji C, sa avionima do 100 mesta. Njegov razvoj treba da se odvija u više faza, što bi trebalo da uključuje prateću infrastrukturu, kao što je smeštaj u hotelima”, izjavio je šef kancelarije za urbanizam Dušan Miladinović.

Mi želimo da napravimo aerodrom koji će biti od regionalnog značaja. To znači da putnici iz Vojvodine i Novog Sada ne moraju više da idu u Beograd da bi, recimo, stigli do Istanbula, Soluna, Zagreba, Dubrovnika ili Banjaluke”, objasnio je Dragoljub Samardžić, predsednik Aerokluba “Novi Sad”, pod čijom je jurisdikcijom čenejski aerodrom. Samardžić je dodao i to da će poseban akcenat biti na turizmu i biznis varijanti, dok se ne izgradi prava regionalna luka.

U Aeroklubu “Novi Sad” su već započeli pripreme da Novi Sad postane međunarodni aerodrom za sletanje malih i sportsko-poslovnih aviona, tako da su već spremne prostorije za carinu i pograničnu policiju, a oni koji budu sletali u Novi Sad moraće da se najave 24 sata ranije kako bi bile obezbeđene potrebne dozvole i kontrole.

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: