Novi sjaj leblebije u Bačkom Gradištu – Besan brašno i pasta, chickpeace napitak i kozmetika

NULL

Biljana Markov i Nemanja Mirilov, ekonomosti po struci, su na svom poljoprivrednom gazdinstvu u Bačkom Gradištu leblebiji vratili stari sjaj i udahnuli novi život 2015. godine, sa idejom da isprobaju da li leblebija može da uspe u ravnici pod lokalnim klimatskim uslovima. S obzirom na činjenicu da nije u toj meri zastupljena na našim prostorima, upustili su se u istraživanje uzgoja ove poljoprivredne kulture, da bi nakon dve godine proizvodnje sirovine, prešli na preradu i stvaranje novih inovativnih proizvoda na tržištu.

Motiv je, kako kaže Nemanja, bio inovativnost i traganje za odgovorom na sve veće potrebe na tržištu u pogledu zdravstveno bezbedne hrane.

Samim tim što je proizvod inovativan i ne toliko zastupljen u ponudi na tržištu, borba i dalje traje. Smatramo da nismo stigli ni do 70% potrošača, jer su naši proizvodi specifični. Najviše ih koriste ljudi koji su informisani o ovakvim proizvodima u inostranstvu i sa druge strane oni koji su opredeljeni za zdrav životni stil i ishranu – naveo je Nemanja.

Tržište je, smatra Nemanja, prezasićeno u ovom informacionom dobu, velika je borba i konkurencija.

Kvalitet je presudan i uvek pronađe put do kupaca. Prisutnost u svim segmentima komunikacije, doprinosi bržem i kvalitetnijem povezivanju sa kupcima. U moru ponude, negovanje autentičnosti i potraga za drugačijim pristupom obezbeđuje kraći put od ponude do prodaje. Naš moto je od njive do trpeze – istakao je Nemanja.

Na ovom poljoprivrednom gadinstvu, gaje leblebiju, sirovinu od koje proizvode bezglutensko i proteinsko brašno pod nazivom BESAN. Od tog brašna prave testeninu BESAN PASTA, ali i novi proizvod i napitak od leblebije CHICKPEACE, što je zamena za kafu.

Za naše kupce pravimo i domaći humus – namaz od leblebije, koji je kao koncept hrane postao popularizovan među većim i manjim proizvođačima na tržištu, zahvaljujući našim nastojanjima i vizijom da leblebiju kao namirnicu dovedemo na nivo šire populacije, počevši od 2015. godine. Naši najnoviji proizvodi su SIR tofu kao alternativa biljnom siru od soje. Ritual kozmetika od leblebije je 2020. godine bio zamišljen projekat za vreme karantina, kao sklop proizvoda za uživanje i negovanje, ekološki osmišljen i upakovan – rekao je Nemanja.

Svoje proizvode plasiraju direktnim putem, odnosno dostavljaju je na lokalnom području, kao i na raznim manifestacijama hrane, gde i kuvaju u stilu moderne brze zdrave ulične hrane.

Internet nam je od početka bio glavno prodajno mesto i strategija dolaska do prvih kupaca. Proizvodi se, takođe, mogu naći najčešće u pojedinim manjim zdravim hranama i prodavnicama. Sarađujemo sa veleprodajama, koje dalje plasiraju proizvode po gradovima Srbije. Od pre dve godine smo izvozno orijentisani, snabdevajući brašnom proizvođače zdravih grickalica na tržištu EU – rekao je Nemanja.

Svima onima koji kreću sličnim putem, putem preduzetništva, Nemanja savetuje da veruju u sebe, da se edukuju, prate tržišne potreba i probleme.

Tragati za rešenjem, učiti od iskusnih ljudi i prilagođavati se promenama. Svaki uspon i pad dolazi u obzir, jer preduzetništvo je dinamičan put koji zahteva fleksibilnost i hrabrost – zaključio je Nemanja.

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: