Lalino zlato – originalni proizvodi od bundeve

Lalino zlato – originalni proizvodi od bundeve

Kako u Banatu postoji tradicija uzgoja bundeva ili kako ih zovu ludaja, većina meštana Crepaje je ima na svojim imanjima. Takav je slučaj i kod porodice Đukić. Iako nasledite porodičan biznis sa tradicijom morate razmišljati o mogućnostima za unapređenje i modernizaciju. Dejan Đukić je sa svojom porodicom osmislio i napravio originalne proizvode od bundeve pod brendom Lalino zlato.

Prvi put su se, kako priča Dejan, sada već davne 2014. godine osmelili da poseju veću površinu pod bundevom.

-Kada je stigla bundeva supruga je kao prvu hranu spremala za našeg sina slatki obrok. Nakon toga, na nagovor naših prijatelja koji su probali tu kašicu, mi smo počeli da pravimo slatki namaz od bundeve. Kasnije smo u saradnji sa Poljoprivrednim fakultetom došli do sadašnje recepture. S obzirom da smo i supruga i ja tehnolozi po struci logičan sled događaja je i razvoj novih receptura i proizvoda od bundeva. Mi uzgajamo više vrsta bundeva i cilj je bio da napravimo bar po jedan recept za svaku vrstu bundeve. Tako da sada imamo slatke namaze, turšiju od bundeve, ali i kandiranu špageti bundevu. Sezonski imamo i čips od bundeve u ponudi – priča Dejan.

Još uvek se, kao brend Lalino zlato, kako kaže Dejan, probijaju na tržištu, jer je bundeva kod nas zanemarena kao povrće.

-Vlada neko opšte mišljenje da je to hrana za životinje, ali istina je skroz suprotna. Bundeva je veoma hranjiva biljka sa malo kalorija, ali dosta vlakana, vitamina B i karotena i još mnogo drugih korisnih sastojaka. Imajući sve ovo u vidu, naša borba je velika, jer treba promeniti svest ljudi o tome koliko je bundeva ustvari zdrava biljka. Naši proizvodi su specifični i to nam po malo olakšava put do kupca, pogotovo u jesenjem periodu kada je sezona bundeva – navodi Dejan.

Stići do kupca za lokalnog, malog proizvođača hrane je, smatra Dejan, poprilično teško.

-Većina ljudi kupovinu obavlja u mega marketima, a to podrazumeva kupovinu hrane svetski poznatih brendova ili velikih domaćih proizvođača hrane. Mi se dovijamo na razne načine. Jedan od vidova prodaje i prezentacije proizvoda je putem sajmova i manifestacija kojih ima dovoljno i koji su korisni jer smo na taj način u direktnom kontaktu sa kupcem. Drugi vid prodaje je preko interneta i društvenih mreža gde je opet konkurencija jaka, ali se sve više ljudi okreće on-line kupovini – ističe Dejan.

Đukići od bundeve prave namaz bez šećera, namaz sa 10% dodatog šećera, kandiranu špageti bundevu, turšiju od muskatne bundeve i turšiju od patišon tikve. Od ove godine imaju i džemove od jagoda, kajsija, kupina i šljiva, zatim sokove bez dodatog šećera od kajsije, kruške i paradajza, kao i razne kompote i ajvar. Najbolja reklama su im, kako kažu, zadovoljni kupci koji proizvode preporučuju i svojim prijateljima. Njihovi proizvodi od bundeva se nalaze i u nekoliko marketa, delikatesnih radnji u Beogradu, Zemunu i Novom Sadu.

Da biste počeli bilo koji biznis morate, po savetu Đukića, osim originalne ideje, opreme, prostora i mašina, biti spremni na mnogo odricanja, ali bi biti maštoviti i kreativni.

-Vrlo bitan segment je i odabir adekvatne ambalaže i etiketa. Sirovinu za proizvodnju treba nabavljati u blizini ili je sam pripremiti. Za uspeh u bilo kom poslu je potrebno dosta upornosti i strpljenja, jer nije lako danas se probiti na tržištu. Ono najvažnije je ljubav prema poslu kojim se bavite jer je to kluč uspeha. Najlepše je raditi nešto što volite – zaključio je Dejan.

 

 

Tekst je deo projekta „Saveti i iskustva vojvođanskih biznisa” koje je podržao Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama.
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama, koji je dodelio sredstva.