Bliss Honey Novi Sad - Hedonizam kao stil života

Bliss Honey Novi Sad - Hedonizam kao stil života

Firma Bliss Honey iz Novog Sada osnovana je u aprilu 2019. godine, ali sama ideja i razvoj proizvoda su nastali mnogo ranije, iz poljoprivrednog gazdinstva porodice Krnjaić koje se bavilo pčelarstvom. Ideja je, kako nam je rekla Slađana Rajković Krnjaić, bila da naprave premijum proizvod sa upečatljivim vizuelnim identitetom, koji bi se kvalitetom, dizajnom i pakovanjem izdvojio od ostalih i koji bi bio plasiran i van granica naše zemlje.

Krem med nastaje procesom fine kristalizacije gde se u kontrolisanim uslovima ubrzava prirodan proces kristalizacije meda, pri čemu dolazi do nastajanja velikog broja sitnih kristala koji stvaraju baršunastu teksturu finalnog proizvoda.

-U tako formiran proizvod se kasnije dodaju interesantni prirodni dodaci poput liofilizovane maline, crnog tartufa, lešnika, pistaća i morske soli, kafe, liofilizovane jabuke, đumbira i limun trave, na taj način kreirajući prepoznatljive premijum proizvode – rekla je Slađana.

Sam početak, prisetila se Slađana, zahtevao je dosta finansijskog ulaganja u izgradnju proizvodnog pogona, nabavku potrebnih mašina, ali i mnogo strpljenja.

- Osim sopstvenih sredstava koje smo uložili, finansijsku, ali i mentorsku podršku nam je pružila i Erste banka kroz program “Korak po korak”. Već u prvoj godini poslovanja odobren nam je kredit za trajna obrtna sredstva. Uspeli smo da obezbedimo bespovratna sredstva za nabavku potrebnih mašina kroz program “Pokreni se za posao” iza kojeg stoje kompanija Philip Morris i organizacija ENECA. Danas posedujemo proizvodni pogon sa dozvolama i sertifikatima za izvoz na najzahtevnija tržišta i plan je da do kraja godine krene prodaja naših proizvoda u pojedinim zemljama regiona i skandinavskim zemljama poput Norveške i Švedske – navela je Slađana i dodala da je cilj da tim tržištima predstave premijum proizvode iz Srbije koji su namenjeni istinskim hedonistima.

Sledeće godine, kako je rekla Slađana, planiraju učešće na međunarodnim sajmovima premijum hrane, kako bi kroz te aktivnosti probali da pronađu partnere za plasman Bliss Honey proizvoda na tržišta arapskih zemalja. Želja im je da tim tržištima priđu sa novom linijom sofisticiranih i autentičnih proizvoda prilagođenih potrebama tog podneblja.

Postavku brenda, izradu veb-sajta sa internet prodavnicom i vođenje društvenih mreža sami su radili.

-Napornim radom sticali smo nova znanja i veštine potrebne za uspešan razvoj brenda što je na kraju dalo dobre rezultate. U svemu tome jako je bitna i podrška porodice i prijatelja, a iznad svega vera u ono što radite. S obzirom na to da je krem med bio novina na našem tržištu uspeli smo da privučemo pažnju jednog od velikih trgovinskih lanaca još na samom početku prilikom učešća na događaju pod nazivom “Dan dobavljača - Agrobiznis 2019” u organizaciji Razvojne agencije Vojvodine. Nakon uspostavljene saradnje plasirali smo naše proizvode u mnoge maloprodajne objekte širom Srbije. Osim Merkatora, ostvarili smo saradnju sa brojnim radnjama specijalizovanim za prodaju delikatesnih proizvoda – ispričala je Slađana.

U početku su, prema Slađaninim rečima, organizovali česte promocije i degustacije proizvoda na kojima su sticali stalne kupce.

-Do sada smo učestvovali na mnogobrojnim festivalima i sajmovima međunarodnog karaktera na kojima smo uspostavljali kontakte sa potencijalnim distributerima i izvoznicima. Sve to zahteva mnogo truda i odricanja pre nego što ugledate plodove vašeg rada te je potrebno mnogo strpljenja – navela je Slađana.

Došlo je vreme, smatra Slađana, kada ljudi sve više cene domaće proizvode i imaju svest o tome koliko je važno kupovati domaće.

-Na tržištu je mnogo prodavnica koje posvećuju pažnju upravo takvim proizvodima i proizvođači to treba da iskoriste. Mislim da u današnje vreme nije teško doći do kupaca uz onlajn prodaju koja je u doba pandemije enormno porasla, ali i uz razne platforme i Fejsbuk grupe kao što je “Mali proizvođači hrane u Srbiji” koje promovišu male proizvođače i omogućavaju im da predstave svoje proizvode i steknu stalne kupce. Proizvode plasiramo u trgovinske lance kao što je Merkator, ali i u specijalizovane radnje i vinoteke koje prodaju premijum proizvode. Osim toga, tu je i naša onlajn prodavnica www.blisshoney.rs, ali i razne manifestacije na kojima radimo promocije i degustacije proizvoda – rekla je Slađana.

Bliss Honey je počeo sa proizvodnjom krem meda, ali vremenom su svoje poslovanje proširili i na druge segmente kao što su korporativni pokloni koje firme poklanjaju poslovnim partnerima i zaposlenima kao izraz pažnje i poštovanja.

-Iz ponude bih izdvojila premijum pakovanje sa dve tegle meda i rakijom od divlje kruške sa jestivim zlatom kao autentičan poklon za posebne prilike. Naši klijenti su banke, brojne programerske, špediterske i građevinske firme sa kojima smo ostvarili saradnju brendirajući korporativne poklone za razne prilike, kao i agencije koje se bave kongresnim turizmom. Uspostavili smo saradnju sa organizatorima međunarodnih kongresa i za te prilike smo posebno vodili računa da poklon predstavimo kao upečatljiv i prefinjen proizvod iz Srbije, te i da se lako može spakovati u ručni prtljag, za one koji putuju avionom – rekla je Slađana.

Osim brenda Bliss Honey sa kojim su počeli, a čiji je fokus na hedonizmu, vremenom su razvijali i lekovite mešavine na bazi biljaka i pčelinjih proizvoda, kao što je med za čišćenje jetre, sa sikavicom i artičokom, med za čišćenje krvnih sudova i slično. Liniju novonastalih proizvoda su grupisali pod novim brendom koji su nazvali Snaga Sibira.

Savet svima onima koji razmišljaju da pokrenu svoj biznis, prema Slađaninim rečima, jeste da dobro istraže tržište na koje planiraju plasman svojih proizvoda ili usluga, to jest da budu sigurni da na tržištu postoji potreba za tim.

-U našem slučaju, kada smo radili istraživanje, na tržištu je fokus priče o medu uglavnom bio na njegovoj lekovitosti i blagotvornim dejstvima. Do tog momenta med nije bio prezentovan iz hedonističkog ugla niti je postojao premijum proizvod od meda, iako je Srbija svetski poznata i priznata pčelarska zemlja. Tu smo mi videli svoju priliku. Krenuli smo hrabro i strpljivo i vremenom dobili potvrdu da je put koji smo odabrali ispravan – zaključila je Slađana.