Zaposleni su najveći brend kompanije

NULL

Janja Jovanović, konsultant i stručnjak iz oblasti digitalnog marketinga, koja pomaže kompanijama i pojedincima da izgrade svoj brend, razviju digitalne marketing strategije i dođu do više klijenata, smatra da su u kompanijama najvažniji ljudi koji tu rade.

Pomažem pojedincima da izgrade svoj lični brend, a ukoliko rade u nekoj kompaniji to mogu iskoristiti i u promovisanju same kompanije. Sa klijentima radim tako što prvo utvrdimo zašto žele da imaju brend i koji su im ciljevi, zatim istražim i odredim kanale koji su pogodni za njih i napravim strategiju. Građenje brenda je dugoročna strategija koja se itekako isplati na duge staze. Jednom kad izgradite svoj brend, određeni ljudi, proizvodi i kompanije će se vezivati za vas. Takođe ćete moći da prodate svoje proizvode ili usluge po dosta većoj ceni – objašnjava Janja.

Janja smatra da je potrebno imati jasno definisane ciljeve i strategiju kako doći do onoga što želite. Jako je važno, kako kaže Janja, da se pazi šta se sve radi na internetu. Šta komentarišete, lajkujete, postujete. Sve to odaje utisak o vama i utiče na vaš brend koji se vrlo lako može urušiti, ako ne pazite šta radite.

Ukoliko ste kao i Janja u biznis-marketing sferi jedna od najpogodnijih društvenih mreža za vas je LinkedIn. Janju pored preporuka, klijenti najčešče nalaze upravo putem ove mreže.

Kada je u pitanju LinkedIn, ljudi u Srbiji, kaže Janja, i dalje misle da je to nekakav online CV i nisu svesni koje im sve mogućnosti pruža ova mreža. LinkedIn je najveća poslovna društvena mreža koja je najpogodnija za ljude čiji su klijenti biznisi.

Potrebno je da popunite svoje profile kako treba, da ih optimizujete za pretragu, da napravite strategiju i povezujete se sa ljudima koji su vam potrebni. Takođe, nesebičnim deljenjem znanja krenućete u izgradnju svog brenda na ovoj mreži. Ljudi će početi da vas prate ako je to što imate da kažete njima korisno i pomaže im da budu uspešniji i produktivniji -kaže Janja.

Pored Linkedina tu su i mnoge druge mreže-nastavlja Janja.

Instagram je, na primer, odličan za B2C i ljude koji recimo prodaju narukvice, minđuše, garderobu, devojke koje rade nokte, frizere, fitnes instruktore. YouTube je odlična mreža za pripremu za prodaju. Kako imate mogućnost da snimate dugačke videe, možete mnogo detaljnije predstaviti vrednosti vašeg proizvoda ili usluge. Kada su ljudi dobro upoznati sa time šta nudite i kada se stvori poverenje, lakše će se odlučiti da kupe nešto od vas ukoliko pronalaze vrednost u tome. Tu je sada i TikTok mreža. Jeste da je pretežno koriste deca i tinejdžeri, ali tako je bilo u početku i sa Instagramom. Svaka mreža ima neka svoja pravila i sadržaj koji se očekuje da tu bude. Religijske i političke teme ili muvanja na LinkedIn-u nisu dobrodošli. Na Instagramu su ljudi navikli da vide devojke u kupaćem kostimu, dok će vas na LinkedIn-u najstrašnije osuditi čak i ako na slici imate malo dublji dekolte. Inače, vrlo je dinamično okruženje što se tiče društvenih mreža, stalno se nešto menja i morate pratiti trendove i ispobavati razne stvari da biste ostali u igri –navodi Janja.

Koje ćete kanale koristiti, zavisi pre svega od vaših ciljeva i u kojoj ste sferi poslovanja. Pored društvenih mreža, tu su i razne druge opcije i platforme gde možete biti prisutni na internetu i doći do svoje ciljne grupe.

Janja se, kako kaže, u poslednje vreme fokusirala na in-house treninge u firmama.

Obučavam menadžere, konsultante i timove koji se na bilo koji način bave prodajom i marketingom kako da dođu do više klijenata uz pomoć LinkedIn mreže. Držim i privatne obuke kao i online edukacije za ljude koji nisu iz Beograda. Radim na tome da ljudi ostvare svoje poslovne ciljeve korišćenjem ove mreže na pravi način – priča Janja.

Ljudi se vezuju za ljude, a ne za kompanije. Ljudi koji rade u nekoj firmi, ako su zadovoljni, srećni i motivisani na tom radnom mestu, postaju najveći brend ambasadori svoje firme i šire pozitivnu priču.

-Tako sam i ja, pre dve godine, bila zadovoljna firmom u kojoj sam radila, pričala sam javno o tome i na taj način dovodila klijente. Ljudi su videli moj entuzijazam i sami poželeli da tu rade ili da postanu naši klijenti– priseća se Janja.

Zaposleni igraju veliku ulogu u izgradnji brenda kompanije. Zato je važno, poručuje Janja, da birate zaposlene koji dele iste vrednosti sa vama i koji se uklapaju u vašu poslovnu kulturu.

 

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: