Šta je ulazni marketing i kako vam može pomoći u poslu?

NULL

Gledajući sa pozicije potrošača, ako smo zainteresovani za neki proizvod ili uslugu, verovatno ćemo pre kupovine obaviti neko onlajn istraživanje, zar ne?Pretraživač će nam dati najrelevantniji sadržaj. Zato, kao trgovci, moramo biti prisutni sa svojim sadržajem i ponuditi korisne informacije našoj ciljnoj publici. Ovaj pristup se naziva ulazni marketing. Nove tehnologije su nesumnjivo napredovale, a potrošači sve više očekuju dvosmernu komunikaciju sa brendom. Želimo da budu dostupni kad god zatražimo neke informacije, da nam mogu vrlo brzo ponuditi odgovore i da nam pokažu da pokušavaju i žele da održe naše poverenje. Potrošači su postali manje osetljivi na tradicionalnu marketinšku komunikaciju.

Dakle šta raditi? Odgovor je u ulaznom marketingu.

Posetioce možemo privući stvaranjem korisnog sadržaja i polako izgrađujući poverenje i kredibilitet, pretvarajući ih na kraju u kupce.
Takozvane „push tehnike“ ili plaćeno oglašavanje poput TV reklama, radijskih i štampanih oglasa, bilborda i spoljnog oglašavanja itd, takođe su poznate kao odlazni (ulazni) marketing. Dizajnirani su da prekidaju ljude kako bi privukli njihovu pažnju.

Pristup ulaznog marketinga stvoren je kako bi odgovorio na averziju potrošača prema većini oblika tradicionalnog oglašavanja.

U savremenom poslovnom i marketinškom svetu potreban vam je dolazni marketing da biste napredovali. Dobro sprovedena dolazna strategija može poslužiti poslu na mnogo načina. Može povećati svest o brendu, uticati na buduće kupovine, uspostaviti autoritet i poverenje, pomoći oko optimizacije pretraživača, omogućiti klijentima interakciju sa brendom, generisati visoko kvalitetne potencijalne klijente.

Postoji nekoliko ključnih koncepata na kojima se zasniva ulazni marketing. Od ključnog je značaja shvatiti da će vaši kupci proći nekoliko faza pre nego što donesu odluku o kupovini, kao što su svest, istraživanje, procena, kupovina, naknadna kupovina, zastupanje, posebno ako prodajete na mreži ili prodajete složene proizvode. Ključno je prilagoditi marketinške poruke i kanale na osnovu kriterijuma segmentacije i u kojoj se fazi procesa kupovine nalazi kupac. Kad god kupac stupi u interakciju sa našim brendom na mreži, dobijamo više informacija o njima i njihovim željama.

Ulazna marketinška kampanja trebalo bi da koristi nekoliko kanala za postizanje svojih ciljeva. Marketinška tehnologija je osnova svih ulaznih marketinških aktivnosti. Martech omogućava trgovcima da koriste marketinšku automatizaciju za automatizaciju mnogih zadataka, što štedi vreme i novac. Na primer, trgovci mogu postaviti praćenje, koje pokreće niz e-poruka svaki put kada kupac doda proizvod u svoju korpu za kupovinu, ali ne dovrši transakciju iz bilo kog razloga.

Neke od ključnih oblika digitalnog marketinga koji se koriste u dolaznom marketingu su: kvalitetan sadržaj, optimizacija za pretraživače (SEO), marketing na društvenim mrežama, imejl marketing, plaćeno oglašavanje.

Kao i sve što radimo u marketingu i poslovanju, moramo početi sa stvaranjem poslovnih ciljeva, a oni, kao što znamo, moraju biti: S (specifični), M (merljivi), A (dostižni), R (relevantni), T (pravovremeni). Izbor strategije zavisi i od industrije, veličine kompanije…

Ulazni marketing pomaže preduzećima da generišu nove kvalifikovane klijente koji se kasnije mogu negovati i pretvoriti u kupce. Koristeći metodologiju i strategije ulaznog marketinga, organizacije mogu strateški privući nove kupce fokusirajući se na isporuku dragocenog sadržaja pravim kupcima u pravo vreme.

Danas je vaša publika dobro obaveštena i skoro uvek na mreži. Zato je lakše nego ikad približiti im se, ali morate biti prisutni sa kvalitetnim sadržajem i svim informacijama koje su im potrebne.

 

Ovo je samo jedan od tekstova koji možete pročitati u novom broju Biznis vesti magazina. Pretplatite se OVDE 

 

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: