RAST INVESTICIJA U OGLAŠAVANJE U SRBIJI

Prihod od oglašavanja u centralnoj Evropi do 2020.godine će porasti za 8,7% i iznosiće 20 milijardi dolara. 

Najveće tržište zauzima naravno Rusija sa 41% od ukupnih investicija u oglašavanje, zatim slede Turska, Poljska i Češka sa ukupno 35%. Predviđa se da će najveći rast postići Ukrajina sa +19%, potom Rumunija sa +11%. Najniži rast će ostvariti Hrvatska i Litvanija sa +2%. 

Procene istraživanja globalne agencijske mreže Universal Media su da će prihod od oglašavanja u Centralnoj i Istočnoj Evropi (CEE) porasti za 8,7% do 2020. godine i iznosiće 20 milijardi dolara. 

Najveće tržište zauzima naravno Rusija sa 41% od ukupnih investicija u oglašavanje, zatim slede Turska, Poljska i Češka sa ukupno 35%. Predviđa se da će najveći rast postići Ukrajina sa +19%, potom Rumunija sa +11%. Najniži rast će ostvariti Hrvatska i Litvanija sa +2%. 

Uprkos tome što u Srbiji televizija dominira kada je reč o oglašavanja i to sa 60% ukupnih investicija, advertising tržište je u porastu za 3,5% i u skladu je očekivanjima. U 2020. godini se očekuje se nastavak rasta od 3,6% i investicijom od 146 miliona evra. 

Regionalna direktorka agencije Universal Media Biljana Kolaković izjavila je da istraživanja ove agencije pokazuju da će i u naredne 4 godine televizija imati sličan porast od 2,7 %. Što se tiče digitalnih oglašavanja u Srbiji, prednjači oglašavanje na društvenim mrežama sa 26% i video sadržaji sa 19% od ukupnih investicija. 

Pored Srbije, Slovenije i Hrvatske koje će imati umereni rast, najveći rast na tržištima na kojima posluju UM agencije koje su deo I&F Grupe imaće Bugarska. Rastu pre svega doprinosti stabilan ili blag porast oglašavanja na TV-u, kao i uočljiv, iz godine u godinu, porast oglašavanja na digitalu u odnosnu na sve ostale oglasne formate. Biljana još ističe i to da u zemljama regiona primetan rast dostiže Bugarska što je posledica povećanog oglašavanja retail sektora, E-Commerce i farmaceutske industrije.

Posmatrajući formate, rast investicija u online oglašavanje dolazi od društvenih mreža (25%), videa (15%) i pretraga (17%). Statični baneri i e-mail oglašavanje stagnira jer brendovi svoje investicije fokusiraju na druge online kanale.

Ono što u našem region uočljivo opada je oglašavanje u štampanim medjima i to za novinska izdanja -5%, a za magazine -4%. Zajedno čine tek 6 odsto ukupnog budžeta za ovu godinu, što navodi na zaključak da stu to formati koji imaju sve manju relevantnost. Investicije u radio oglašavanju će biti povećane za 3% i dosegnuće 831 milion. OOH (Out of home) formati će zabeležiti povećanje od 5 odsto i doseg od 1,6 milijardi dolara. Digitalni OOH formati su glavni element rasta investicija u OOH i ove godine će dostići rast od skoro 40 odsto, dok investicije u tradicionalne statične OOH formate i oglašavanje u bioskopima ne beleže rast.

Prijava na newsletter

Pročitajte još: