Kako izgraditi brend?

Ljudi se vezuju za brend, odnosno za ono što sam brend predstavlja, i to prenose na sve proizvode datog brenda.

Brend je glavni proizvod koji kupujemo, bez obzira o kom proizvodu ili usluzi se radi. Samim tim, on je glavni proizvod preduzetnika i neophodno mu je posvetiti najviše pažnje, rada, promocije, ukoliko želite uspeh. Kako navodi Ivan Radojičić, speijalista za marketing na društvenim mrežama, brend je ono “zašto” do kog je svakome stalo: “Vrednost za koju se zalažete, sa kojom se drugi mogu identifikovati. Ideja koja okuplja, čini da se osećamo kao neko ko pripada posebnoj grupi ljudi, koja nas usvaja, osvaja, ujedinjuje, pruža status i pomaže da iskažemo svoj stav. Brend je ono ljudi žele iako možda ne mogu da ga imaju, proizvod je ono što možemo da priuštimo ili ne”.

Vaš brend kao rešenje problema

Ljudi se vezuju za brend, odnosno za ono što sam brend predstavlja, i to prenose na sve proizvode datog brenda. Tako se gradi vernost kupaca. Međutim, brendiranje nije samo smišljanje načina kako da vaša ciljna grupa odabere vas pre nego li konkurenciju. Ono što želite je da klijenti vaš brend vide kao jedino rešenje za svoj problem.

Zato je potrebno da:

-jasno pošaljete svoju poruku;
-potvrdite i dokažete svoj kredibilitet;
-ostvarite emotivnu povezanost klijenata sa brendom;
-motivišete kupce da svoj novac ostave kod vas;
-kreirate lojalnost kupaca.

U skladu sa tim potrebno je da odredite ciljnu publiku na koju ćete se fokusirati i svrhu postojanja, a da to nije zarada ili sticanje moći. Potrebno je da to bude nešto što će inspirisati vašeg kupca. Naravno, ne imitirajte druge, nego istražite konkurenciju i potražite svoj kvalitet. Uvek proveravajte kako kako ciljna grupa reaguje i menjajte sve ono što nije dobro, dok ne dođete do konačnog rešenja. 

Pravljenje brenda nije lak proces

Pravljenje brenda nije lak proces, ali ukoliko se sprovede na pravi način, može učiniti da vaš posao postane ozbiljan takmac koji neprekidno raste i razvija se. Jednom kada napravite emotivnu vezu sa svojim klijentima, shvatićete da, bez obzira šta je vaš proizvod ili usluga, da li ste uveli neki novitet ili proširujete delatnost i na druge grane, klijenti ostaju verni. Kako je rekao Skot Bedbari (Scott Bedbury), nekadašnji direktor u kompanijama Nike i Starbucks: “Brend je priča koja se stalno priča”.

Izvor: Moja firma

Foto: Pixabay / geralt

Prijava na newsletter

Pročitajte još: