Besplatna reklama

Kako da potpuno besplatno promovišete svoj biznis

Vlasnici biznisa u većini slučajeva fokusirani su na to kako da nađu što bolji način da reklamiraju svoje proizvode ili usluge, a da u to ulože što manje novca. I to je potpuno logično, naročito kada su u pitanju mala preduzeća ili firme koje su tek na svom početku. Veliki bilbordi, reklame na televiziji i radiju ili bilo koji drugi vid skupog oglašavanja u tom slučaju nije opcija, ali to svakako ne znači da je potrebno u potpunosti odustati od marketinga.

Srećom, razvojem interneta i modernih tehnologija ušli smo u potpuno novi svet mogućnosti kada su u pitanju promocije različitih vrsta proizvoda i usluga. Danas, internet marketing popularniji je više nego ikada, a iako najmanje košta daje najbolje rezultate. Pored plaćenog oglašavanja na internetu postoje i načini da potpuno besplatno promovišete svoj biznis, a ovo su neki od njih:

Otvorite društvene mreže

Društvene mreže postale su osnova za vođenje kvalitetnog i uspešnog biznisa, te su Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn profili ono od čega je potrebno da krenete. Vaša stranica na ovim mrežama prezentovaće vaše poslovanje, proizvode ili usluge na pravi način, te će potencijalni kupci i klijenti imati priliku da se bolje upoznaju sa vama, ali i da vas lakše pronađu. Preko zvanične stranice možete odgovarati na pitanja i nedoumice korisnika, predstaviti im novitete ili akcije, pozvati ih da posete vašu radnju i mnogo drugih stvari. Kasnije, kada vam budžet bude dozvoljavao, ove stranice možete iskoristiti i za plaćeno oglašavanje.

Kako ih iskoristiti: Recimo da se bavite prodajom ručnih radova. Interesantna način besplatne promocije na društvenim mrežama mogao bi da se realizuje tako što biste na svom profilu organizovali nagradnu igru u kojoj svojim pratiocima poklanjate neki od svojih radova, pod uslovom da pozovu i svoje prijatelje da se pridruže takmičenju. Ili da, recimo, ukoliko radite online prodaju svojim kupcima ponudite neki simbolični poklon u zamenu za dobru ocenu vašeg biznisa na Facebook stranici, što će vam veoma značiti u izgradnji dobre reputacije.

Povežite se sa blogerima

Uticaj koji danas imaju blogeri i influenseri ne može da se poredi ni sa jednim drugim vidom marketinga. Jednostavno, njihova preporuka i “živa reč” imaju mnogo veću težinu od bilo koje reklame na TV-u ili u časopisu. Dakle, kada poželite da se više čuje o vašem brendu, odaberite blogere koji su raspoloženi za saradnju i to će biti pravi pogodak. Dosta blogera tražiće vam novac za svoje usluge, ali postoje i oni koji bi rado pisali o vama u zamenu za besplatan proizvod ili uslugu. Često se za kampanje manjih firmi biraju mikroinfluenseri - manje poznati influenseri, koji iako imaju manji broj pratilaca uglavnom imaju poprilično vernu publiku u svojoj oblasti.

Kako ih koristiti: Pre svega, potrebno je da kontaktirate blogere i da sa njima dogovorite način na koji način ćete sarađivati. Možete im ponuditi besplatan proizvod o kom bi pisali recenziju ili koji bi poklonili svojim pratiocima. Svakako, ovo će vam značiti, jer će o vama čuti dosta potencijalnih kupaca, vaš brend će steći veću popularnost i bolje ćete se pozicionirati na pretraživačima. Da biste pronašli blogove iz vaše oblasti, možete koristiti neke od sajtova gde su oni okupljeni i razvrstani po kategorijama. Recimo da se bavite prodajom kozmetike, rešenje bi bilo da nađete portal gde su izlistani blogovi o lepoti i modi među kojima biste odabrali blogere koji su spremni za saradnju.

Iskoristite moć videa

Video je poslednjih godina postao jedna od najpopularnijih formata među korisnicima na internetu, te obavezno imajte u vidu i ovu činjenicu. Otvorite YouTube kanal svoje firme i na njemu redovno postavljajte videe koji u najboljem svetlu predstavljaju vaše poslovanje. Video ne mora biti izrađen u vrhunskoj produkciji, već je dovoljno da posedujete samo telefon sa malo boljom kamerom. Važna je kreativnost i originalnost, i upravo to će biti odlučujući faktor za uspešnost videa, a ne koliko ste novca uložili u njegovo stvaranje.

Kako ga iskoristiti: Postoji bezbroj tema o kojima biste mogli da snimite video u kom bi bio fokus na vašem brendu. Ipak, potrudite se da oni budu zanimljivi i edukativni, pa će ih možda vaši pratioci radije podeliti na svojim mrežama. Tako, na primer, možete snimiti video u kom koristite svoje proizvode u rešavanju nekog problema ili kratki tutorijal u kom ćete pokazati kako se tačno koriste vaši produkti.

Photo: Pixabay