milena vajovic

INTERVJU sa Milenom Vajović, marketing menadžerkom kompanije „Roaming electronics“: MARKETING NIJE TROŠAK NEGO INVESTICIJA

Milena Vajović, marketing menadžerka kompanije „Roaming electronics“, rođena Beograđanka, koja je odrasla u Moskvi, primer je kako žene u svetu biznisa, svojim trudom i zalaganjem, mogu postati uspešne poslovne liderke. Marketingom se bavi gotovo deset godina, a put od agencije do velike korporacije nije bio jednostavan, ali izazovi koji su ga ispunili, iskustvo su, koje se ne može zanemariti.

Na poziciji menadžera marketing sektora u „Roamingu“ nalazi se dve godine, a o svom poslovnom putu, kao i o tome šta je zapravo marketing i da li je možda čak najvažnija sfera svake privredne delatnosti, govorila je za naš Magazin.

„Marketing nije trošak, nego investicija. To je ono što apsolutno svako mora da shvati ukoliko želi da poseduje uspešan biznis. Trendovi u našem poslu moraju da se prate, a činjenica je da sve više novca treba da bude usmereno u digitalne aktivnosti, one su sadašnjost i itekako su budućnost“, rekla je Milena Vajović.

Bila je u timu koji je razvijao Huawei brend na srpskom tržištu, a ako danas posmatramo njihovu veličinu i prisustvo, ne čudi što su te kampanje nešto na šta je izuzetno ponosna.

„Ono što mi pruža posebno zadovoljstvo jeste činjenica da kada se baviš marketingom, ti si taj koji plasira određenu komunikaciju na tržište. Kada radiš na brendu koji se tek razvija i znaš da si ti taj koji je marketinškim porukama stigao do tako velikog broja ljudi i uspeo da od nečeg sasvim novog kod nas napravi podlogu za ovo što je Huawei danas, satisfakcija koju osećaš vrednija je čak i od novca koji možeš da zaradiš“, rekla nam je Milena kroz smeh.

Danas je opet u situaciji da razvija nove brendove, kao onomad Huawei, a čini se da su na dobrom putu da i od Alphe, TCL-a, Realme-ja, Viva i mnogih drugih na kojima intenzivno rade, naprave pravi „marketinški bum“, jer su upravo proizvodi pomenutih brendova sve prisutniji na tržištu.

„Alpha ima ogroman potencijal, zaista vodimo računa o njihovom dizajnu, a koliko brinemo o kvalitetu proizvoda govori i činjenica da dajemo četiri godine garancije na sve uređaje. Mi smo ti koji direktno komuniciraju sa proizvođačem, bez posrednika. To je možda predstavljalo najveći izazov, jer sve informacije koje su potrebne da bi jedan proizvod prešao put od sastavljanja u fabrici do pozicije u nečijem domaćinstvu, iziskuje mnogo truda i uloženog vremena. Vi sve treba da znate o tome, veličinu, specifikacije, da budete upoznati sa zakonskim normama, šta treba i mora da piše u uputstvu, koje su boje najprikladnije, koje ime treba da nosi koja robna grupa, kako treba da izgleda pakovanje u kom se nalazi, morate da razmišljate i kao krajnji korisnik i da mislite na njegova osećanja i potrebe, ali i da budete prodavac i da štitite interese proizvoda koji želite da plasirate na tržište. Jedan zaista, zaista ogroman posao, pun raznih situacija, ali i velikog zadovoljstva, kada vidite da se takvi razvojni projekti kreću u dobrom pravcu“.

Mnogima, pa i onima iz sfere marketinga, godine pandemije koronavirusa, predstavljale su nešto do sada neviđeno i nesvakidašnje. Svi su se našli u „neobranom grožđu“, a prostora za razmišljanje nije bilo mnogo – trebalo je delati što je brže moguće. U spašavanju privrede, jednu od najvećih uloga, igrao je marketing. Gotovo je sigurno da su svi koji su imali razvijen digitalni marketing i e-trgovinu, opstali u pandemijskom svetu, dok su „tradicionalci“, nažalost izvukli deblji kraj. Međutim, iako se poslovanje samo „preselilo“ na onlajn, neke situacije koje su nedostajale, ipak nisu bile zamenljive.

„Jedna od najlepših stvari kada se bavite ovim poslom jeste organizacija događaja. To su situacije kada upoznajete potencijalne klijente, partnere, vendore, a bez toga, u ludilu zvanom korona, bilo je prilično teško opstati. Uveden je novi sistem rada, niste viđali svoje kolege i prijatelje. Međutim, činjenica je da su oni koji su imali razvijenu onlajn kupovinu i distribuciju proizvoda i usluga, beležili čak i rast u odnosu na prethodne godine, što je situacija i sa našom kompanijom. Ipak, Srbija i dalje kasni za nekim razvijenijim zemljama što se tiče digitalnog marketinga, te je kod nas i dalje mnogo onih tzv. „outdoor“ i tradicionalnih aktivnosti, putem kojih informišemo ljude, ali srećom i digitalni sektor raste sve više, te u skladu sa tim se i marketinške poruke i načini komuniciranja sve više prilagođavaju novonastaloj situaciji. Upravo u vreme pandemije koronavirusa i mi i naši vendori smo se izuzetno brzo preorijentisali na digitalni svet i potvrda da je to bio jedini ispravan potez i jesu dobri poslovni rezultati. Poruka svim preduzetnicima, osnivačima i vlasnicima biznisa je da nikako ne zanemaruju digitalni marketing, već naprotiv, da mu pruže i daju mnogo više resursa, jer ponoviću: to nije trošak, nego investicija“.

U moru situacija koje su je dočekale u poslovnom svetu, jedna od najdražih joj je bila ona sa početka karijere, a u pitanju je organizacija akcije kupovine inkubatora za porodilišta u Beogradu, jer su, kako kaže, novi život i mališani, najvrednija stvar na svetu.

„Bilo je to 2011. i zapravo sam bila na praksi u jednoj marketinškoj agenciji. Odmah po rađanju te ideje, našli smo sponzore, kompanije koje žele da kupe inkubatore i nedugo zatim uspeli da opremimo porodilišta. Osećaj kada učinite nešto takvo nemerljiv je sa bilo čim drugim“, istakla je Vajovićeva.

Za kompaniju u kojoj danas radi, kaže da je mesto koje šansu pruža mladim, pametnim i perspektivnim ljudima. Menadžment firme uvek je spreman da pruži priliku ljudima sa potencijalom, pa čak i ako su bez iskustva, što razbija stereotipe da danas poslodavci traže izuzetno mladu osobu koja već iza sebe ima pozamašan radni staž – u Roamingu to nije važno, bitno je da novozaposleni imaju želju da uče.

„Čak je i naš generalni direktor, koji tu funkciju obavlja već neko vreme, tek nešto stariji od 30 godina, a uspeo je da postigne tako mnogo u karijeri. Takav stav zadržavamo kada je u pitanju zapošljavanje celokupnog kadra, jer smatramo da upravo mi možemo da pružimo iskustvo onima koji žele da ga steknu i onima koji žele da uče“.

Ipak, ispred svega u poslu stavlja svoj tim. Kako kaže, sa dobrim timom ljudi, i nemoguće je ostvarivo, a atmosfera koju gajite u svojoj kancelariji ono je što vas pokreće i čini boljima na poslovnom planu.

„Savetujem svima da iskustvo i znanje prenose na svoje zaposlene, činjenica je da su upravo oni ogledalo svojih šefova, da je njihov dobar rad, pohvala upravo za menadžere, kao i da se samo timski može postići mnogo. Najvažnije je u poslu biti timski igrač, iza toga odgovorno stojim i ponosim se svojim timom mladih, uspešnih i perspektivnih ljudi!“