Content marketing

DOBAR SADRŽAJ - ZADOVOLJNI KORISNICI

Vrhunski marketing stručnjaci razbijaju zablude o content marketingu dokazaujući nam da to nije marketing novog doba i da nije vezan samo za online kanale. Marketing stručnjaci se uvek trude da do korisnika stignu informativnim, zabavnim i  pre svega korisnim sadržajem. Facebook i You Tube su jedni od najboljih primera savremenog content ili sadržajnog marketinga.

Savremeno doba pomaže potrošačima da poseduju moćna "antireklamna oružja" u svojim rukama. Najprimenjenija su ova dva : digitalne platforme za gledanje samo željenih delova TV programa (i izbegavanje dosadnih TV reklama), kao i softver koji sprečava pojavljivanje banera i drugih iskačućih internet reklama na sajtovima.

Iako je savremeni čovek svakodnevno obasut gomilom reklamnih poruka, od svog mobilnog telefona do svih digitalnih ekrana na putu do posla, tehnologija mu ipak omogućava da on sam odredi šta, kad i kako će detaljno i ozbiljno pogleda i odluči kome će i zašto da da svoj novac za reklamirane proizvode i usluge. Napretkom tehnologije je zasipanje korisnika masovnom reklamnom artiljerijom postalo zaista besmisleno. Zato danas imamo content marketing. 

Content marketing je strateški marketinški pristup fokusiran na kreiranje i distribuciju korisnog i relevantnog sadržaja, namenjenog da privuče i zadrži jasno definisanu publiku.

Svrha content marketinga je da promeni ili pobolјša ponašanje potrošača i odvija se prvenstveno kroz sopstvene medije, a ne plaćene medije.

Cilj content marketinga nije primarno prodaja, već uspostavljanje dugotrajne komunikacije sa potrošačima, pružanjem dragocenih informacija, tako da se kroz poverenje i lojalnost potrošača na kraju ostvare i prodajni rezultati.

Prednosti content marketinga

Kanali komunikacije - tradicionalni marketing je ograničen na tradicionalne plaćene medije (oglasi, spotovi, baneri...), dok content marketing ima praktično neograničeni spisak kanala, koji zavisi samo od mašte kreativaca

Odnos prema potrošačima - tradicionalni marketing nagovara ciljnu grupu na kupovinu, a content marketing privlači pažnju relevantnim sadržajem

Troškovi - s obzirom da content marketing privlači potrošače na duži vremenski period, to ga čini i relativno jeftinijim od tradicionalnog marketinga. 

Savremeni proces kupovine počinje tako što potrošači samostalno prikupljaju mnoštvo informacija o proizvodu, svejedno da li pretražuju po Internetu ili međusobno razmenjuju mišljenja na društvenima mrežama. Pojedince ne zanima šta to kompanija želi da im proda, već ih zanima koje benefite oni sami dobijaju.

Savremeni marketing je prebacio focus sa grupe na pojedinca i zbog toga se sadržaj sve više personalizuje. Personalizacija sadržaja kroz content marketing pomaže brendovima da imaju veću primećenost kod svojih ciljnih grupa, jer je pažnja današnjih potrošača raspršena, tako da su tradicionalne metode marketinga postale prevaziđene. 

Napredak komunikacionih tehnologija je doprineo i da se korisnici preciznije targetiraju, što je omogućilo da se pojavi native advertising, kao način da se kroz društvene medije direktno promoviše željeni sadržaj, umesto standardnih promotivnih poruka. Native advertising sastoji se uglavnom od promovisanih postova na društvenim mrežama, plaćenih rezultata pretrage i drugih oblika direktnog i plaćenog upućivanja posetilaca na promovisani sadržaj.

Pored tog plaćenog online oglašavanja, tu veliku ulogu zauzima i organska pretraga (organic search)- prirodno postignut rezultat na internet pretraživačima, bez ikakvog plaćanja. Bolja pozicija u rezultatima organske pretrage postiže se pomoću  SEO (Search Engine Optimization) i zasniva se na optimizaciji sadržaja. Sistem za upravljanjem sadržajem na sajtu - CMS (Content Management System) ima dvostruku ulogu u content marketingu, jer osim Dobrih SEO osobina, može da pruži i content personalizaciju za pojedinačne posetioce sajta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagovi: