Da li su influenseri potrebni tradicionalnom sektoru poslovanja?

NULL

Nakon što je Turistička organizacija Srbije (TOS) ozvaničila javni tender za potražnju određenog broja influensera, ponovo se pokrenulo pitanje njihovog realnog uticaja na posao i efektivnost.

Naime, TOS u oglašenoj javnoj nabavci traži 40 influensera iz regiona sa određenim brojem pratilaca (travel influensere), sa ciljem povećanja broja turista u Srbiji. Bez obzira na biznis koji posedujete, važno je da znate ko su influenseri, odnosno šta je marketing uticaja, na koji način da sarađujete i da li je broj pratilaca direktno merilo rezultata za poslovni cilj koji planirate.

Autentični znalci

Vrlo je realno porediti narodno tumačenje kada su u pitanju reči „biznismen“, „influenser“ i „bloger“. Ne tako davno, a neretko i sada, tumačenje sva tri zanimanja svodi se na pogrdno značenje, često za posao koji ne služi ni čemu i za koje nije potrebno znanje, a pogotovo stručnost – veruje se. Kako je marketing jačao i uz digitalizaciju dobijao nove forme, uz medije kao posebne kanale do recipijenata (ovde mislimo i na društvene mreže), pojava influensera zavredila je posebnu pažnju i detaljnu analizu.

Da ne spominjemo afirmativni uticaj na budžet, kada su u pitanju poslovi influensera za javne institucije. Ovde se, naravno, najčešće radi o kampanji na društvenim mrežama i direktnim preporukama (reklamama).

Influenseri su ljudi od uticaja, stučni u svojoj branši, koji imaju vernu publiku, poseduju gotovo perfektna znanja o društvenim mrežama, sjajni su i originalni u obraćanju upravo toj publici; gotovo uvek mogu da izazovu reakciju na određeni poslovni plan, što je izuzetno važno za biznis, pa i da izgrade svest o brendu. Na kraju, u visokim procentima svojim aktivnostima kompletiraju marketing akciju – finalizuju prodaju.

Zašto je to tako?

Kod ovakve vrste marketinga, ključni su poverenje, svest o brendu i predstavljanje nečega ili nekoga već uveliko prisutnoj i aktivnoj publici. Zbog ovih stvari nastaju saradnje sa influenserima.

Kod poverenja ključna je preporuka proizvoda ili usluge, na osnovu iskustva osobe koja preporučuje i predstavlja benefite koji direktno rešavaju, ili olakšavaju, probleme sa kojima se zajednica suočava, tačnije definiše. Ta osoba ne mora da bude poznata ličnost.

Isto tako, influenser ne mora da ima 20 hiljada pratilaca – jači uticaj na vaše poslovanje može da ima osoba koju prati nekoliko hiljada pratilaca, ali je bolja u pričanju priče.

U čemu je caka? Kada influenser prikaže, opiše ili objasni proizvod, uslugu, ili uputi na osobu preko svojih profila na društvenim mrežama, publika mu veruje više nego tradicionalnim medijima ili u odnosu na tradicionalno oglašavanje.

Šta influenseri mogu da urade za javni sektor?

TOS je indirektno postavio ovo pitanje, ali ne samo za ovaj sektor. Finansijski sektori širom države najčešće su još uvek nedovoljno otvoreni kroz kanale komunikacije prema svojim klijentima i kupcima, a pogotovo nevešti sa mlađom generacijom. Neki od primera gde su influenseri, konkretno finansijski influenseri, često dobro rešenje, su banka i pošta. One na taj način mogu, recimo, da budu dostupne za pitanja i podršku nevezano za radno vreme, pa i da pojednostave ono šta rade i predstave svoje aktuelne ponude na „opipljiviji“ način.

U zavisnosti od prirode poslovanja i cilja komunikacije, biraju se i akteri u marketingu uticaja. Sigurno je veoma malo ljudi još uvek čulo za gore pomenute finansijske influensere koji, uz obaveznu stručnost i znanje, umeju da se na poseban način približe publici i da konkretni proizvod učine prijemčivijim.

Za javni sektor to definitivno znači i više novca u našem budžetu. Za budućnost poslovanja na ovakav način – zasigurno višestruki povrat na uložena sredstva.

 

 

Ovo je samo jedan od tekstova koji možete pročitati u novom broju Biznis vesti magazina. Pretplatite se OVDE 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: