ChatGPT je podešen da uzdrma pretragu!

Microsoft Bing, pretraživač koji je bio u ratu sa Guglom od svog lansiranja 2009. godine, trebalo bi da ugradi ChatGPT u svoj interfejs za pretragu u roku od nekoliko nedelja. ChatGPT je napredni robot za ćaskanje obučen od strane OpenAI-a, sposoban da odgovori na jednostavne i složene upite.

Microsoft Bing, pretraživač koji je bio u ratu sa Guglom od svog lansiranja 2009. godine, trebalo bi da ugradi ChatGPT u svoj interfejs za pretragu u roku od nekoliko nedelja. ChatGPT je napredni robot za ćaskanje obučen od strane OpenAI-a, sposoban da odgovori na jednostavne i složene upite.

Verzija koja će biti ugrađena u Bing je GPT-4, za koju se kaže da je mnogo brža od GPT-3.5. Vest je usledila nakon januarske objave Microsofta o ulaganju više milijardi dolara u OpenAI.

Google nastoji da svoju konverzacijsku AI uslugu Bard, koju pokreće vlasnička tehnologija razgovora LaMDA, učiniti dostupnijom u narednim sedmicama.

Izvršni direktor Google-a i Alphabeta Sundar Pichai napisao je u novom postu na blogu:

„Uskoro ćete u pretrazi videti funkcije zasnovane na veštačkoj inteligenciji koje prebacuju složene informacije i više perspektiva u lako razumljive formate, tako da možete brzo da razumete širu sliku i naučite više sa veba. Ove funkcije će uskoro biti predstavljene u Google pretrazi.“

„Važan novi korak u našem AI putovanju.

Generacija prirodnog jezika (NLG) zasnovana na veštačkoj inteligenciji postoji već nekoliko godina. Tokom 2010-ih, preduzeća su ga koristila za proizvodnju dokumentacije u velikom obimu. Korišćen je za generisanje naslova i sadržaja e-pošte, pa čak i od strane meteorološke službe Ujedinjenog Kraljevstva da proširi skalu svog predviđanja.

Dakle, šta vidimo poslednjih nedelja? Kao prvo, demokratizacija NLG-a, kako se čini, spremna je da postane široko i jeftino dostupna – do te mere da postoji zabrinutost da učenici to koriste za izradu domaćih zadataka. A sada se čini da smo na ivici da NLG preuzme komandu nad pretragom. Pretraga je, naravno, od ogromnog značaja za sve trgovce u kontekstu otkrivanja brenda i proizvoda ili usluge, a ne samo za SEO.

Zašto nam je stalo do marketinškog pretraživanja?

Zamislite, Google je već napravio makete, stranicu sa rezultatima pretrage koja počinje ne samo kratkim odgovorom na upit za pretragu, već i detaljnim i prilagodljivim odgovorom.

Izgledi postavljaju niz pitanja od uticaja na saobraćaj na veb-sajtovima do intrigantne mogućnosti da bi Google mogao da izazove posrnuće sopstvenog digitalnog oglašavanja. Kakvi god da su odgovori na ova pitanja, izgleda da bi, za samo nekoliko meseci, pretraga mogla da se bude sasvim drugačija nego danas.

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: