Bard i ChatGPT će poboljšati iskustvo pretrage

Upotreba velikih jezičkih modela poput onih koje su razvili ChatGPT i Google će uticati na tradicionalnu pretragu. U to nema sumnje, a promene su neizbežne.

Još uvek pokušavamo da zamislimo kako će izgledati budućnost pretrage.

Upotreba velikih jezičkih modela poput onih koje su razvili ChatGPT i Google će uticati na tradicionalnu pretragu. U to nema sumnje, a promene su neizbežne.

Neki komentatori vide nevolje koje se naziru. Chris Penn iz TrustInsight-a nam je nedavno rekao: „Ako je pretraga bez brenda lavovski udeo u saobraćaju pretrage, posebno u saobraćaju pretrage koji konvertuje, trebalo bi da budete veoma zabrinuti. To je mesto gde će veliki jezički modeli presresti vaš saobraćaj i neće vam dati ništa ili će vam dati vrlo malo.”

Brentom Ramo, direktor proizvoda za pretragu u Adsverve-u kaže: „Nalazimo se na ivici ove nove granice za potragu koja će na kraju biti bolja. Uopšte ne zauzimam pesimistički stav; Veoma se radujem tome.”

Uspostavljeni Google partner

Adsverve je dugogodišnji Google partner, pružajući usluge u vezi sa Google proizvodima agencijama, analitičarima, marketinškim stručnjacima i izdavačima.

„Imamo veliki portfelj agencija i veoma veliki portfolio direktnih marketinških stručnjaka za sve proizvode, bilo da je to Analitika ili Cloud ili veličina medija u kući“, rekao je Ramos. „Moj fokus je prvenstveno bio na strani stvari za pretragu, ali, naravno, dotakao sam GCP stranu stvari.“ Adsverve takođe ima praksu Adobe Analitics.

Promena paradigme pretrage

Neprestano naglašavajući da je rano za konverzacijsko pretraživanje i da još ne znamo kako će to izgledati dalje na putu, Ramos je optimista u pogledu novog, impresivnijeg i interaktivnijeg iskustva pretraživanja.

„Mislim da će to definitivno promeniti paradigmu kako danas razumemo pretragu, jer čim ubacite Bard, recimo (Guglov generativnu veštačku inteligenciju), i on spušta sve organske rangove, a vi imate AI za ćaskanje unapred, odjednom će se ljudi zbližiti i preobratiti u tom iskustvu, i prerano je znati kako će to izgledati.”

Drugim rečima, kao što se i očekivalo, mnogi korisnici Google pretrage prvo će pogledati odgovor na njihov upit koji je generisao Bard; neće se nužno pomerati nadole da bi pogledali veze, pa čak ni fusnote koje pokazuju gde je Bard pronašao svoje informacije.

Implikacije za plaćenu pretragu

„Ono što očekujem je da će postojati nova paradigma o tome šta će to značiti za plaćene rezultate, pa ćemo umesto da imamo mnoštvo linkova na koje treba kliknuti u indeksnom formatu, videti da se pojavljuju novi formati. Mislim da će se definicija konverzija promeniti, i iskustvo plaćenog ekosistema će se promeniti, ali to neće nestati.”
„Neće nestati“, rekao je. „Tehnologija će se vrlo retko povući. Dakle, znamo da će to postati nova paradigma i pomeriti pretragu u ovo novo carstvo. Na horizontu dugog igranja, možemo očekivati da vidimo nove načine konverzije, nove načine formatiranja, SERP će postati mnogo zauzetiji, konverzije na veb lokacijama bi mogle pasti.”

Dok su neki zabrinuti da će, ako korisnici mogu dobiti sve informacije koje su im potrebne direktno od AI, indeks veza, uključujući plaćene veze, postati irelevantan. Ramos insistira da ovo nije nešto novo. „Videli smo to na društvenim mrežama, zar ne? Ljudi se više konvertuju unutar samog društvenog kanala, a ne na stvarnu stranicu, posebno za e-trgovinu.

Živ razgovor koji diše

To, međutim, znači da će u sadržaju veštačke inteligencije morati da postoje mogućnosti da se ljudi konvertuju. „Možda više nije plaćanje po kliku; to je plaćanje po interakciji”, rekao je Ramos. „Umesto da ovo spremište linkova pregledamo kao ljudi, mi ćemo zapravo dobiti ovaj zaista bogat, semantički razgovor koji nam je predstavljen. Indeks ili spremište na koje smo danas navikli preći će u živ razgovor koji diše.”
Suština, za Ramosa, je da kako god da izgleda, biće bolje. „Na kraju će biti bolje u svemu. Za mene je to kao kada su Googlel i internet prvi put počeli da se pojavljuju – velika industrija žutih stranica, a izdavači su bili kao: „Šta ćemo da radimo?“ I onda je to, naravno, na kraju bila zaista dobra stvar.“

Važnost međusobne povezanosti

Čak i tradicionalna pretraga ne generiše samo liste veza, primetio je Ramos. „SERP je jedna stvar, ali pretraga takođe pokreće stvari poput lokalnih lista, mapa, dugmadi za kupovinu e-trgovine i svih ovih drugih stvari koje su međusobno povezane sa njim i koje su ključno ugrađene u ekosistem.“

Od panela znanja preko video zapisa do definicija rečnika i alternativnih predloga za pretragu: „Sve ove stvari koje su tangencijalne za pretragu su takođe umotane u tu povezanost, tako da mislim da je to šira slika koju ljudi treba da pokušaju da razumeju.“
Uprkos tome, on priznaje: „Zamišljam da to vodi, ali ovo su sve spekulacije u ovom trenutku, jer je sve ovo veoma sveže.

Neravnine na putu?

Ne samo da još uvek ne znamo kako ćemo doći do ovog bogatog, međusobno povezanog razgovora, već već vidimo probleme od zaista uznemirujućeg ponašanja veštačke inteligencije do potpune greške.
„Definitivno će biti neravnog uspona“, priznao je Ramos. „Najbolja stvar je što znamo da se to može učiniti; više je pitanje koliko brzo možemo da se suprotstavimo tome, a za to je potrebno mnogo ljudskog kapitala i moći.”

Šta on govori svojim klijentima u ovoj fazi putovanja? „Smernice su da razumete holistički i bez sopstvenih predrasuda u vezi sa veštačkom inteligencijom – i prihvatite inovacije.

Ramos vidi konkurenciju između Google-ovog Barda i Bing-ove generativne AI zasnovane na ChatGPT-u kao pozitivno. „Želimo da vidimo konkurenciju na tržištu – tržištu koje je bogato inovacijama – tako da sa obe strane kuće mislim da je to dobra stvar, i da bi trebalo da guraju jedni druge.”

iZVOR I FOTO:martech.org

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: