4 RAZLOGA ZAŠTO SE VAŠ SADRŽAJ NE RANGIRA

Čak iako ste marginalno upoznati sa SEO-om, verovatno ste čuli frazu „sadržaj je kralj“. Ta tvrdnja i danas posle 20 godina ima određenu relevantnost.

Pretpostavimo da ste uradili istraživanje tržišta, pregledali stranice sa velikim prometom koje tražite da biste optimizirali i napisali svoj ubica sadržaj koji sadrži ključne reči. Stavili ga na svoju veb lokaciji, seli i čekali…čekali. Meseci prolaze, a te stranice se još uvek ne rangiraju dobro. U stvari, gotovo da i nema promene pozicija, a prodaja je ravna.

Koliko vas je bilo u tačnom položaju?

Čak iako ste marginalno upoznati sa SEO-om, verovatno ste čuli frazu „sadržaj je kralj“. Ta tvrdnja i danas posle 20 godina ima određenu relevantnost.

Pretpostavimo da ste uradili istraživanje tržišta, pregledali stranice sa velikim prometom koje tražite da biste optimizirali i napisali svoj ubica sadržaj koji sadrži ključne reči. Stavili ga na svoju veb lokaciji, seli i čekali…čekali. Meseci prolaze, a te stranice se još uvek ne rangiraju dobro. U stvari, gotovo da i nema promene pozicija, a prodaja je ravna.

Koliko vas je bilo u tačnom položaju?

Učinili ste sve što ste znali da morate, ali iz nekog razloga, to jednostavno nije funkcionisalo. Očito je ovo bila frustrirajuća situacija za vas. Ali sve nije nužno izgubljeno, a taj sadržaj kojim ste robovali ne mora biti uzaludan.

U ovom tekstu ćemo pregledati neke verovatne razloge zbog kojih pretraživači samo ne preuzimaju vaš sadržaj.

1. O čemu pišete?

Algoritmi pretraživača uzimaju u obzir stotine faktora rangiranja prilikom „izbora“ gde da postavite svoju veb stranicu. Oni se kreću od vašeg profila veze do brzine stranice. Ali pre nego što se pozabavimo bilo čime drugim, preporučujem vam da pogledate teme vaših sadržaja i pogledate o  cemu pisete?

Da li vaše teme odgovaraju na pitanja korisnika koja ste istražili (npr., U SEMrush-ovom alatku za istraživanje tema ili se izvodi iz podataka Google Analitics)? Da li će biti korisno širokoj publici? Ovo su pitanja koja se tiču sadržaja. Vaš sadržaj mora imati nekoliko kvaliteta da bi pretraživači smatrali relevantnim. To treba da bude originalno, autoritativno i direktno vezano za veb stranicu na kojoj će biti objavljeno. Tražilice znaju da korisnici nemaju interes za čitanje dupliciranog, plagiranog ili nebitnog sadržaja. Unapred obavite istraživanje kako biste mogli da napišete sjajan sadržaj koji biste i sami želeli da pročitate ako biste tražili temu na mreži. I ne bojte se dugo ići. Što više učinite kako bi vaš sadržaj izgledao pametan, originalan i pouzdan, bolje će vam biti.

2. Koje ključne reči koristite?

Pitanje ključnih reči u vašem sadržaju otvara svojevrsnu mrežu podtema. Već znate da ključne reči imaju svoje mesto u svim napisanim SEO sadržajima, ali odakle da krenete?

Pa, možda trebate da izvršite reviziju vrste istraživanja ključnih reči koje radite. Morate da napadate ključne reči sa velikim obimom pretrage, ali, kao što ste možda primetili, pokušati da se svrstate u ključne reči kao što su „prodavnica baštenskog alata“ ili „advokati san antonio“. Umesto toga, voleo bih da vam skrenem pažnju na ključnu reč sa dugim repom. Mislite li da će vaše veb stranice privući više potencijalnih kupaca sa “zimskim kaputima” ili “muškim vunenim kaputićima od graha”?

Poslednja reč je ključna reč sa dugim repom koja će verovatnije više značiti za vaše preduzeće, jer je visoko specifična i najverovatnije predstavlja kasniju fazu ciklusa kupovine kupca. Ljudi koji koriste taj pojam za verovatnoće će biti spremni da izvrše kupovinu.

Ispitajte prave ključne reči sa dugim repom za vaše poslovanje. To možete učiniti samo tako što ćete videti koji pretraživači se popunjavaju u prediktivnom tekstu kada pretražujete jednu ili dve reči. Provjerite ove fraze ključnih riječi u alatima (npr. SEMrush ili Googleov alat za planiranje ključnih riječi) da biste vidjeli kako se postižu u industriji. Zatim ih iskoristite da privuku one korisnike sa relevantnim sadržajem optimizovanim za te ključne reči.

Nadalje, kao što sadržaj može ostariti i postati ponovo potreban za osvežavanje, tako i ključne reči mogu. Nikada ništa od SEO-a ne uzimajte kao da je zimzeleno. Vrhunska ključna reč koja vam je napravila stvari prošle godine ili čak poslednjeg meseca može učiniti pogrešne stvari u međuvremenu. Ostanite pri vrhu istraživanja ključnih riječi kako biste uvijek mogli održavati sveže optimizirane i relevantne sadržaje.

3. Ažurirajte, ažurirajte, ažurirajte

Do sada ste možda primetili uobičajenu temu u svim ovim tačkama: relevantnost određuje vašu rang listu. Razgovarali smo o tome kako će relevantan sadržaj, sa svežim ključnim rečima, ići dug put ka tome da korisnici stvarno pronađu vašu veb lokaciju. I na isti način na koji sadržaj ili ključne reči koje su bile relevantne pre nekoliko meseci mogu brzo da nestanu naklonjene pretraživačima, i vaša veb lokacija takođe može početi da opada u rangu ako ne ažurirate redovno svoj sadržaj.

Iako starost vašeg domena takođe može imati određenu težinu u određivanju organskog rangiranja, nije to toliko bitno ako je vaš sadržaj zastareo. Pretraživači brinu da budete u toku sa svima ostalima u pogledu stvaranja relevantnog, autoritativnog i optimizovanog sadržaja. Ako svom veb sadržaju niste dali značajnu reviziju više od nekoliko meseci, vreme je da se obavežete da ćete raditi upravo to.

Pogledajte ključne reči koje vaš sadržaj koristi i ažurirajte ih gde je potrebno. Opet možete da upotrebite SEMrush-ov alat za istraživanje tema da biste videli kako se korisnička pitanja za pretragu i druga interesovanja mogu promeniti od kada ste se poslednji put prijavili. Samo pretražite ključne reči i istražite neku od vaših konkurencija. Koliko njih nije bilo kada ste napravili veb lokaciju i obavili prvobitno istraživanje ključnih reči? Kako prisustvo jakog novog konkurenta može uticati na vašu rang listu, posebno ako je vaša industrija fokusirana na nišni proizvod ili uslugu?

Postavljam ova pitanja kako bih vam pomogao da razmislite o tome kako da redovno ažurirate svoj sadržaj na licu mesta. Ako već nemate sjajna ideja vam je da pokrenete kompanijski blog i objavite ga po rasporedu. Kao što možete da zamislite, manje ili više u skladu sa rokovima tog rasporeda objavljivanjem novih postova na blogu, pretraživači će reći da su vaše stranice ažurirane i relevantne. 

4. Vaš link profil je slab

Ulazne veze su i dalje jako jako važne. U stvari, ne pretpostavljajte da će sjajni sadržaj biti rangiran bez naporne strategije izgradnje veza. Pokušajte da razmišljate o svojim veb stranicama iz Googleove perspektive.

Ako Google vidi da je vaš sadržaj jak, da su vaše ključne reči sveže, redovno ga ažurirate, ali vaša veb lokacija nema ulazne veze, zašto će vas visoko rangirati? Koliko sve Google zna, odlučili ste za nešto zbog čega drugi sajtovi ne žele da se povezu na vas. Google zato želi da vas sačuva od svojih najboljih mesta.

 Ako vam je ovako lakše, razmislite o vezama sa stanovišta korisnika. Pronalaženje veb lokacije putem veze sa bloga govori korisnicima da blog veruje vašoj veb lokaciji, da je vaša veb stranica dovoljno relevantna da se na nju može povezati od treće strane koja ima svoju reputaciju da bi je zaštitila. Naši hipotetički korisnici tada kliknu na tu vezu i otkriju vašu veb stranicu, sa njenim svežim, relevantnim, optimizovanim sadržajem koji je spreman da odgovori na njihova pitanja, pa čak i da ih usmeri na druge korisne veb lokacije sa sopstvenim vezama. Veze zadržavaju korisnike da teče sa stranice na veb lokaciju, ali što je još važnije, čine da vaš veb sajt izgleda pouzdano.

Analiza konkurentskih veza započinje ocenom ko se vezuje za vašu konkurenciju. Ispitajte zašto su se referentni domeni možda složili da se povežu sa tim konkurentima. Koje su vrste domena? Šta ih ujedinjuje? Ko je njihova publika? Po čemu se profili veza vaših konkurenata razlikuju od vaših? Štaviše, šta rade vaši konkurenti, što ne radite da biste zaradili te veze?

Kada otkrijete odgovore na ova pitanja, znaćete šta treba da radite i na koga morate da ciljate da biste izgradili sopstvene veze. Vaš posao tada nastoji da se oni domeni koji se pozivaju povežu na vašu veb lokaciju, bilo kroz optimizovani deo postojećeg sadržaja ili kroz novi sadržaj koji napravite posebno za ovu svrhu. Takođe možete da predstavite stranice na svojoj veb lokaciji kao idealnu zamenu za mrtve ili neispravne veze na tim domenama. Ne, ovo nije nimalo lako, ali mislite na autoritet koji dolazi sa čvrstim profilom povratne veze. Ako sve drugo ne uspe, izgradite te veze!

 Da sumiramo

Sada, usred razmišljanja o svemu što vam je predstavljeno, ne zaboravite da brojni tehnički problemi sa SEO-om takođe mogu uticati na vašu rang listu. Brzina mobilnog uređaja, vreme učitavanja stranica i problemi sa vašim KSML sitemapom mogu sve korisnike da odvedu sa vaše veb lokacije. Međutim, pod pretpostavkom da vam nijedno od ovih stvari ne pravi probleme, pročitajte ponovo ove četiri tačke. I zapamtite: kada su vaš sadržaj, ključne reči, veb stranice i profil povratne veze ažurirani i bave se pitanjima korisnika, vaš SEO će biti miljama ispred vaših konkurenata koji nisu toliko svesni kao što ste vi.

 

Izvor: Search Engine Jurnal

Photo: Pixabay

Prijava na newsletter

Pročitajte još: