3 načina na koje podaci mogu da vas navedu na pogrešno

Savremeni trgovci su opsednuti podacima i to sa dobrim razlogom. To nam daje smernice i informiše naše strategije, između mnogih drugih prednosti. Ali nisu svi podaci podjednako korisni ili dobri. Pogrešni skupovi podataka mogu biti jednako štetni za vaš marketinški program kao i ako ih nemate.

Pogrešni podaci su jednako štetni za marketing kao i nedostatak podataka. Evo kako vam holistička metodologija testiranja može pomoći da steknete bolje uvide.

Savremeni trgovci su opsednuti podacima i to sa dobrim razlogom. To nam daje smernice i informiše naše strategije, između mnogih drugih prednosti. Ali nisu svi podaci podjednako korisni ili dobri. Pogrešni skupovi podataka mogu biti jednako štetni za vaš marketinški program kao i ako ih nemate.

Od suštinskog je značaja da znate kako da identifikujete prave podatke, tako da vaši uvidi tačno vode vaše odluke.

Pogledajte trendove koji su zaokupili pažnju marketinških stručnjaka u poslednje tri godine:

2021: Uspon Apple-ove funkcije zaštite privatnosti pošte, koja je maskirala podatke o aktivnostima korisnika. Trgovci su se uspaničili pri pomisli na gubitak otvorenih stopa.
2022: Podaci nulte strane i podaci prve strane, za koje su ljudi iznenada shvatili da im je potrebno da nadoknade gubitak informacija o kolačićima na čekanju.
2023: Uspon ChatGPT-a i drugih modela obrade prirodnog jezika vođenih veštačkom inteligencijom (što znači vođenim podacima).

Bilo da se radi o gubitku pristupa podacima, potrebi da se pronađu novi izvori podataka ili da im se da moć da donosi odluke umesto nas, podaci su u srcu ovih trendova.

Podaci imaju tehnološke i filozofske definicije. To mogu biti informacije koje računar može da koristi za obradu ili, kako Gugl definiše, „stvari poznate ili pretpostavljene kao činjenice, koje čine osnovu rasuđivanja ili proračuna“.

Taj „ili pretpostavljeni“ deo je mesto gde možemo pogrešiti sa podacima. Ljudi uvek kažu: „Brojke ne lažu. Podaci možda ne lažu, ali takođe možda ne znače ono što mislite”.

Prijava na newsletter

Pročitajte još: