Više od 50% novih poslova dolazi od startap preduzeća

U Srbiji je u startapove uloženo više od 140 miliona evra, a postoji ih oko 200.

U Srbiji je u startapove uloženo više od 140 miliona evra, rečeno je na Kopaonik biznis forumu. Međutim, domaće kompanije gotovo uopšte ne sarađuju sa njima. Osim toga, 60%start up-ova fokusira se isključivo na poslovne klijente i njihove proizvode, koristeći kompanije širom sveta, među kojima i Apple, DHL, Nike, Samsung, Uber, Ikea.

Na posebnom panelu govorilo se o važnoj ulozi startapa iz različitih uglova. Učestvovali su: Zoja Kukić, suosnivačica Startit, Milorad Bjelogrlić, direktor sektora za IT planiranje i digitalnu transformaciju Telekom Srbija, Nenad Đurđević, generalni direktor Inicijativa Digitalna Srbija i Milica Marković, menadžerka za korporativne komunikacije Direct Media.

Kreativna ekonomija

Istaknuto je da više od 50% novih poslova dolazi od startap preduzeća, kao i da u Srbiji postoji oko 200 startapa. Na specijalnom događaju predstavljeno je istraživanje koje je pokazalo da 94% menadžera u kompanijama u Srbiji kaže da digitalna transformacija menja industriju kojom se bave. Kreativne industrije usko su povezane sa svim drugim granama privrede i povećavaju njenu kompetitivnost, a procenjuje se da će samo u narednih pet godina više od 40% zanimanja nestati i pojaviti se nekoliko hiljada novih, i to uglavnom iz te oblasti – zaključak je prvog specijalnog događaja na 26. Kopaonik biznis forumu na temu kreativne ekonomije.

Kreativne industrije su najbrže rastuća grana privrede u Srbiji, gde se nalazi 30.000 kompanija, 115.000 zaposlenih od kojih je više od 70% uzrasta između 25 i 44 godine. Moderator specijalnog događajabila je Branka Conić, a sagovornici Radivoje Raša Bukvić, glumac, Dušan Kovačević, osnivač i direktor EXIT festival, Slavimir Stojanović, grafički dizajner i Mirjana Vladisavljević, generalni direktor Balkan tube festa.

Srpska scena ima najviše jutjubera u regionu

Prisutni na specijalnom događaju prvog dana 26. Kopaonik biznis foruma čulo se i da srpska scena ima najviše jutjubera u regionu i da je to nova grana industrije gde se sada ozbiljno zarađuje novac. Dodato je i da su jutjuberi postali svesni uticaja i da se ponašaju sve odgovornije, da kvalitetni kanali opstaju ako imaju harizmu. Pričalo se i o ome koliko je dizajn neophodan, da je to lice kompanije i da unapređuje njeno poslovanje, kao i da identitet treba graditi na srdačnosti i gostoprimstvu i dobrom provodu.

Umetnost je ozbiljna izvozna grana

Učesnici su slušali pažljivo i o tome zašto je opravdan fokus na kreativnim industrijama i da li su jako dobre šanse da naša ekonomija u narednih 10, 20 ili 30 godina kreira najplaćenije poslove. Kako je rečeno, jedan od ključnih faktora pri odluci investitora da ulažu je upravo to kakav je imidž te zemlje te da je važno da svi u vladinom i nevladinom sektoru nastoje da se predstave u što boljem svetlu. Umetnost je ozbiljna izvozna grana i važno je razumeti da ljudi koji žele ili imaju motive da ulažu u kreativnu industriju mogu da budu partneri.

Izvor: ASMEDIA

Foto: kopaonikbusinessforum.rs

Prijava na newsletter

Pročitajte još: