ŠTA JE BUDUĆNOST BANKARSTVA?

Banke moraju delovati sada, kako bi se pripremile za budućnost u kojoj će presudnu ulogu imati inovacije i nove tehnologije, gradeći prilagodljive i digitalno pripremljene poslovne modele koji će im pomoći da odgovore na sve izazove koji ih čekaju. 

Danas više nije bitno koliko je organizacija velika ili mala, već koliko je agilna, brza, inovativna, koliko brzo može pružiti adekvatno rešenje za nove preferencije i veća očekivanja korisnika, koliko je svesna potrebe za promenom i digitalizacijom.

To vredi za sve industrije, a pogotovo za bankarstvo koje je suočeno s pojavom novih igrača i novih regulativnih zahteva, ali prvenstveno potrebnom omogućavanja besprekornog korisničkog iskustva. Pogotovo jer danas više nego ikad pre živimo u vremenu ‘ekonomije doživljaja’ kada su jednostavnost, praktičnost, brzina i dostupnost karakteristike konkurentnih organizacija.

Digitalizacija,odnosno digitalna transformacija uopšte nije opcija – ona je nužnost i preduslov opstanka. Stav „preveliki da bi propali“ ne vredi. Promene dolaze i nema „ako“, nema „ili“, nema „možda“…, a oni koji ne pronađu način kako (p)ostati relevantni te kreirati dodatnu vrednost za svoje klijente, brzo će se naći u problemima.

Da ste nekome pre samo nekoliko godina rekli kako će im krediti biti odobravani za 30 minuta samo  na osnovu lične karte i to bez ogromne dokumentacije, da će moći plaćati chatom, ili da će kredit dizati iz udobnosti svog doma bez potrebe da ijednom moraju ići u poslovnicu, pitali bi vas o kojoj zemlji je reč. To je digitalna transformacija na delu i nova realnost bankarstva i ne namerava se stati na ovome, 

Banke moraju delovati sada, kako bi se pripremile za budućnost u kojoj će presudnu ulogu imati inovacije i nove tehnologije, gradeći prilagodljive i digitalno pripremljene poslovne modele koji će im pomoći da odgovore na sve izazove koji ih čekaju.  Od ključne je važnosti da banke imaju duboko razumevanje kompetencija i nedostataka partnera, kao i jasan pogled na procese koje partner može učiniti boljim, efikasnijim i jeftinijim. Ukoliko banke uspeju da izgrade dobre odnose, razviju strategije koje su u skladu sa novim okolnostima, promena će biti uspešna i isplativa. Shodno tome, mnoge banke u svetu, a pojedine i u Srbiji, već sada učestvuju u akceleratorima, inkubatorima i programima obuke kako bi imale raniji pristup tehnologiji i talentu, kako bi poboljšale usluge prema klijentima i podstakle usvajanje novih ideja i poslovnih modela.

Prijava na newsletter

Pročitajte još: