Poskupljenje e-kupovine

NULL

Prosečne online cene imale su pad između 2015. i 2019. godine, bile su imune na inflatorne pritiske, međutim usled pandemije korona virusa taj trend se završio.

Tokom jula, online cene su skočile za 3,1 %, u odnosu na prethodnu godinu. Rast cena se najviše osetio u julu za sportsku robu, odeću i lekove bez recepta.
Od 18 kategorija obuhvaćenih Adobeovim indeksom digitalne ekonomije, sve osim šest zabeležile su skok cena prošlog meseca.

-Pre koronavirusa mislim da nije bilo inflacije. Ona je bila isključivo deflatorna – rekao je za CNN Austan Goolsbee, bivši Obamin savetnik koji je pomogao Adobeu u razvoju indeksa.

Online cene svoj rast su počele ubrzo nakon nastanka pandemije u martu 2020. godine i rast se nastavio. Prema analizi Adobe online cene su porasle za 2,3% tokom 12 meseci. U periodu od 2015 i 2019. godine online cene su padale u proseku za 3,9% svake godine.

-Centralna banka bi apsolutno trebalo da obrati pažnju na ono što se događa na internetu – rekao je Goolsbee.

Pored toga što je internet kupovina jeftinija od lokalnih tržnih centara, kupac ne mora da napušta svoj stan kako bi obavio kupovinu i na taj način štede vreme i novac. Onlajn inflacija je velika stvar jer se pad cena e-trgovine često navodi kao glavni razlog zašto bi inflacija na kraju trebalo da se vrati na zdrave nivoe.

Prijava na newsletter

Pročitajte još: