NA SNAZI NOVI ZAKON O ELEKTRONSKOJ TRGOVINI

Od 30.07.2019. godine na snazi je novi Zakon o trgovini i Zakon o robnim berzama, kao i izmena Zakona o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini.

 

Od 30.07.2019. godine na snazi je novi Zakon o trgovini i Zakon o robnim berzama, kao i izmena Zakona o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini.

Koje promene je doneo nov zakon online prodavnicama?

SMS poruke i mejlovi

Nov Zakon reguliše oblast elektronske trgovine, uvode se pojmovi internet prodaja, elektronska trgovina, definišu akcijske prodaje i sniženja, a mejlove i SMS poruke ćete po novom Zakonu slati samo onima koji su se za to eksplicitno prijavili.  Naravno moguće je slanje i onima koji se nisu prijavili, ali posledice toga imaju svoju cenu. Slanje mejlova ili SMS poruka mimo liste ljudi koji su dali pristanak, koštaće preduzetnika 20.000,00 dinara, a pravno lice će platiti fiksnu kaznu od 100.000,00 dinara.

Kupovina email lista i spamovanje inboxa sa raznim newsletterima koji promovišu određenu internet prodavnicu nije nikakva novina, ali sada će biti tretirana od strane inspekcije i samim tim će biti sankcionisani oni koji to rade.

Marketinške agencije koje rade email marketing profesionalno moraće da vode računa ako žele da izbegnu ove visoke kazne.

Dropshipping i Mistery shoper

Novi Zakon o trgovini jasno prepoznaje dropshipping model i mistery shop pojam. Po novom zakonu, Mistery shoper daje prvo inspektoru da glumi potrošača i na taj način ispita da li je trgovina neregistrovana ili registrovana, kupi krišom i na taj način prikupi dokaze na osnovu kojih može da tereti prodavca.

Sniženje, akcije i rasprodaje

Novi zakon razlikuje sniženja, akcijske prodaje i rasprodaje i objašnjava da je svaki od ovih pojmova posebna kategorija.

Kako bi se sprečila lažna sniženja uveden je član 37 koji kaže da je “Sezonsko sniženje je prodaja robe po sniženoj ceni nakon isteka sezone i najviše dva puta godišnje. Sezonsko sniženje započinje u razdoblju između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula“.

Za akcijsku prodaju robe naš nov Zakon kaže: „Akcijska prodaja je prodaja robe/usluge po ceni koja je niža od prethodne cene te robe/usluge i traje ne duže od 31 dan

Termin rasprodaja se po novom zakonu može koristiti samo u slučaju prestanka poslovanja trgovca ili prestanka prodaje određene robe.

Ako na sajtu imate sniženja robe, morate postaviti datume od kad do kad važe sniženja, ukoliko  na internet prodavnici imate akciju, sniženje ili rasprodaju vodite računa o novim pravilima, 

Tatjana Matić, državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija izjavila je da je novi zakon omogućio značajno unapređivanje internet kupoprodaje i da će od sad vlasnici online prodavnica morati da uklone sa svojih internet prodavnica sav nelegalan sadržaj kao i govore mržnje u roku od 2 dana od prijave, ako žele da izbegnu kazne koje idu do 300,000 dinara za preduzetnike, a za pravna lica čak i do 1.500,000 dinara. Naglasila je i to da je broj korisnika elektronske trgovine u Srbiji porastao sa 18 na 30,9 %.

Nov Zakon o elektronskoj trgovini je predvideo niz rešenja koja će potrošačima pružiti adekvatan nivo zaštite njihovih prava, povećati sigurnost online kupovine što će dovesti do spremnosti potrošačača da sve više kupuju online a manje offline.

Ovaj novi zakon definitivno ide u prilog svim legalnim online prodavnicama i da ima cilj da suzbije nelegalnu online trgovinu koja je najviše zastupljena na društvenim mrežama i oglasnicima.

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: