Klijent koji ostvaruje benefit zahvaljujući vama je zadovoljan klijent – on širi dobar glas

Klijent koji ostvaruje benefit zahvaljujući vama je zadovoljan klijent – on širi dobar glas

 

Koliko je dobar računovođa bitan u procesu poslovanja i na koji način može da pomogne razvoju svake firme pričali smo sa Markom Džogovićem, direktorom novosadske filijale „Vizija računovodstva”.

Svaki računovođa zna da unosi podatke i knjiži nastale promene u poslovanju, što je njegov primaran posao, a i očekivano je da je vešt u tome. Dobar računovođa, prema rečima Džogovića, pravovremenim i korisnim savetima, svojim iskustvom, širokim spektrom znanja i monitoringom poslovanja klijentu donosi benefit.

- Klijent od svog računovođe treba da dobije informacije i savete u pravom momentu kako bi od istih mogao da ostvari benefit. Da ukaže, na primer, da je došlo do pada prihoda ili da su mu troškovi otišli u neadekvatnom smeru te je potrebno optimizovati poslovanje. Da posavetuje, recimo, da nađu drugog dobavljača, kako bi ekonomičnije poslovali. Da prati poslovanje u nekom optimalnom periodu od tri ili četiri meseca i da pošalje presek stanja klijentu – kaže Džogović.

Izvori finansiranja su nešto što je dobro da računovođa zna, bez obzira što to nije u primarnom opisu njegovog posla.

Važno je da računovođa zna koji su to sve fondovi kod kojih može da konkuriše za besplatna sredstva. Na primer, da postoje aktuelni konkursi za bespovratna sredstva i subvencije gde će klijent od svog knjigovođe dobiti informacije o uslovima i načinu ostvarivanju istih. Ovako dobijene informacije predstavljaju benfit za preduzeće. Tako ima mogućnost na više načina da investira u svoje poslovanje. Mi u „Vizija računovodstvu” pazimo na taj segment, naše računovođe su upućene u takve stvari i tako na još jedan način pomažemo svojim klijentima. To je prednost naše agencije – navodi Džogović.

Bilansi svake firme, prema rečima Džogovića, uvek moraju da budu u redu, da se unapred vodi računa o tome šta će banci da treba.

- Sve treba unapred da je spremno u trenutku kada klijent konkuriše za neka sredstva. Ako posluješ sa gubitkom, u problemu si jer nećeš moći da se eksterno finansiraš jer nisi podoban za kreditiranje (banke, fondovi, subvencije). Sređeni bilansi su veoma važni i u slučaju kada potencijalni investitor želi da uloži u neku firmu (kao deoničar), i na taj način se ulaže u razvoj preduzeća - kaže Džogović.

Optimizacija poslovanja je takođe važan segment, ali ne znači nužno smanjenje troškova. Optimizacija poslovanja, kaže Džogović, je smanjenje gubljenja vremena.

- To je danas najbitnije. Da klijent ne mora da proverava svaki dan šta je računovođa radio već može da se fokusira na razvijanje posla. Mi u „Vizija računovodstvu” pomažemo i tako što nudimo naše programe Panteon i Minimax, koji pružaju velike mogućnosti za optimizovanje poslovanja - ispričao je Džogović.

Za one koji žele da otvore firmu, prema njegovim rečima, jako je važno da izaberu pravog, odnosno iskusnog računovođu.

- Imamo klijente koji dođu i kažu da ne znaju ništa. Lako je otvoriti firmu, ali ima više stvari o kojima treba voditi računa. Jedno je otvoriti firmu u APR-u, najmanji problem su osnivački akti i ostale tehničke stvari. Važno je da se urade druge prijave u evidenciju u zakonskom roku (Poreska uprava i druge), da se klijent uputi na banku sa kojom će imati efikasnu i kvalitetnu saradnju, jer se i one razlikuju u svojim uslugama. Neke banke imaju manje iskustva sa tzv. startapovima. Ima i drugih stvari koje su takođe važne, kao što je fiskalizacija. Novi zakon o fiskalizaciji će početi da se primenjuje početkom sledeće godine. Pravna forma buduće firme je isto veoma bitna. To je nešto o čemu računovođa treba da vas posavetuje. Prave se kalkulacije na osnovu kojih klijentu preporučujemo u koju pravnu formu da se upusti - kazao je Džogović.

Preporuka je najbolji način, smatra Džogović, da početnici u bilo kom poslu odaberu dobru računovodstvenu agenciju.

- Uvek je najbolja preporuka. Da se kod onih koji već imaju firme raspitate čije usluge koriste kad je u pitanju računovodstvo. Najveći broj naših klijenata je kod nas došao putem preporuke i na to smo vrlo ponosni, jer zadovoljan klijent širi dobar glas. Na primer, CP DISTRIBUTIO DOO NOVI SAD našim predlogom su uvideli da mogu da umanje nepotreban lager na što ekonomičniji i isplativiji način. Upoznali smo klijenta sa njegovom obavezom za eko-taksu te tako nisu dobili kaznu od nadležnih organa. Recimo za fimu SANITACIJE SM podneli smo zahtev za ostvarivanje povraćaja poreza i doprinosa za zaposlene iz ranijih godina, što prethodno nije urađeno. Našim predlogom klijent je došao i do saznanja da može da ostvaruje benefite od promene načina obračuna troškova. Dakle, na osnovu našeg iskustva i znanja dati su predlozi klijentima da se urade određene stvari kojima ostvaruje poreske benefite - objasnio je Džogović.

U „Vizija računovodstvu” sarađuju i sa startapima kojima pomažu da posluju u zakonskim okvirima.

- Neka delatnost zahteva prijave nadležnim organima, a tu računovođa pomaže. S druge strane možemo da ih spojimo sa klijentima koji su im potrebni. Možemo i da spojimo ljude koji su iz iste delatnosti, ugovorimo sastanak, kako bi na taj način započeli saradnju. Neki od startapa kojima smo pomogli da pokrenu biznis su: CREATIVE COLLECTIONS DOO, S PLUS M DESIGN, MASTER MOLD DOO, SELFIE FABRIKA, ADVOKAT TANJA GUBERINIC, RESOFT SOLUTIONS DOO, PARAGON SOFTWERE... - kazao je naš sagovornik.

Velike računovodstvene agencije kao što je „Vizija računovodstvo”, se od manjih razlikuju po praćenju zakonskih regulativa.

- Imamo poreskog savetnika, stalne poreske obuke, obavešteni smo o svim mogućim zakonima koji se tiču klijenata. Sve informacije šaljemo klijentima da ih informišemo. Stručan i iskusan kadar, koji pruža usluge koje zaokružuju celokupno poslovanje firme. Poslovno i finansijsko savetovanje je nešto zbog čega treba izabrati baš našu agenciju - rekao je Džogović.

Individualan pristup klijentu je još jedna stavka u kojoj se „Vizija računovodstvo” ističe. Svaki klijent ima svog referenta, jedan čovek vodi sve, ima uvid u celokupno poslovanje.

- Tako je. Individualni, lični pristup klijentima je ono čime se vodimo. Mada, svako od kolega zna šta se dešava kod onog drugog. Tako da, u slučaju nekih promena, kao što su odlazak na bolovanje ili godišnji odmor naših računovođa, kvalitet usluge prema klijentu ostaje na najvišem nivou - istakao je Marko Džogović.

Za sve informacije koje utiču na poslovanje firme obratite se na imejl marko.dzogovic@vizija-racunovodstvo.rs, kao i na broj telefona: 060/ 06-06-124.

 

 

Ovo je samo jedan od tekstova koji možete pročitati u novom broju Biznis vesti magazina. Pretplatite se OVDE