Domaćinstva u Srbiji potrošila dve milijarde dinara više

Domaćinstva u Srbiji potrošila dve milijarde dinara više

Domaćinstva u Srbiji su od 24. februara do 15. marta, kako se navodi u saopštenju Panel domaćinstva, potrošila dve milijarde dinara više nego u istom periodu prošle godine, i to na hranu, piće, ličnu negu i kućnu hemiju. Među najtraženijim proizvodima, kako stoji u saopštenju, odmah iza šećera i brašna je toaletni sapun.

Vodeći trgovinski lanci u Srbiji povećali su svoja tržišna učešća uz rast potrošnje domaćinstava od 20 odsto, a trgovačke marke su zabeležile veću stopu rasta nego brendirani proizvodi. Rezultati istraživanja pokazuju i da su starija domaćinstva bila aktivnija u kupovini zaliha nego što je to bio slučaj sa mlađim domaćinstvima, dok su Beograđani i Vojvođani više trošili na zalihe, nego domaćinstva u istočnoj i južnoj Srbiji.

U posmatranom periodu najviše su se kupovali neprehrambeni proizvodi, proizvoda za ličnu negu i higijenu i proizvoda za čišćenje u domaćinstvu, dok potrošnja domaćinstava na pića pokazuje trend opadanja. Najveći rast, veći od 70 odsto, beleže brašno, šećer i toaletni sapuni, potom sledi smrznuto povrće, konzervirana tuna, jaja, toaletni papir, testenina, smrznuto pecivo i jestivo ulje.