U SRPSKIM RESTORANIMA SVE ČEŠĆI PIVSKI MENI

Iako neki svetski trendovi kod nas stižu sa malim zakašnjenjem, situacija sa kraft pivima u našim restoranima je iz godine u godinu sve bolja. Sve je više restorana gde se mogu probati nova piva, a svaki ozbiljan ugostitelj sada ima kreiran pivski meni kako bi zadržao stare i privukao nove goste.

Iako neki svetski trendovi kod nas stižu sa malim zakašnjenjem, situacija sa kraft pivima u našim restoranima je iz godine u godinu sve bolja. Sve je više restorana gde se mogu probati nova piva i svaki ozbiljan ugostitelj sada ima kreiran pivski meni kako bi zadržao stare i privukao nove goste.

Eksplozivni razvoj kraft pivarstva u Srbiji takođe je doprineo velikoj promeni pivske slike. Pojavilo se mnogo novih stilova, do juče nepoznatih aroma i ukusa, a promenjena je i ukupna svest, način gledanja na pivo koje više nije puko sredstvo za gašenje žeđi, već nešto u čemu se uživa, prepoznaje, istražuje. Nova pivska publika je sve zahtevnija, više je upoznata sa kraft pivima i više želi da ih proba i više očekuje od restorana, pivnica ili pubova.

Srpski ugostitelji imaju sjajan izazov da budu posrednici između povećanog izbora i gostiju koji znaju šta žele ili su spremni da probaju nešto sasvim novo. Neki su već osetili duh novog vremena. Postoje pivnice koje imaju zaista širok izbor piva, pa i mali, lokalni barovi, koji u skladu sa svojim tehničkim i finansijskim mogućnostima, proširuju svoju ponudu nekim novim brendovima, ne obazirući se više samo na nekoliko standardnih imena iz klasične industrijske ponude.

Ono što svaki ugostitelj treba da zna je da je kraft pivo kultura, inovacija, kreativnost, inspiracija…i to je ono što ga čini posebnim. Baš zbog toga kreiranje pivskog menija zahteva pažljiv odabir, pristup i planiranje i polako postaje podjednako važno kao i kreiranje gastro menija. Ključna reč u priči o pivskom meniju je balans. Svaki ugostitelj zna profil ljudi koji dolaze u njegov lokal, da li su to boljestojeći advokati, službenici banke, studenti. Ponekad i mešavina svega toga. Previše ekskluzivna ponuda može odbiti određeni broj gostiju, kao što svedena ponuda običnih piva, standardnog ukusa neće privući nove goste, a u velikoj konkurenciji, pitanje je koliko će zadržati i stare. Serviranje piva koja su raznolika i prihvatljiva za većinu ljudi učiniće lokal prometnim, živim mestom. 

Naravno da niko neće odustati od piva koja se dobro prodaju, ali to ne znači da nema mesta za proširenje ponude. Pivski meni ne bi trebao biti nešto kruto i formalno, već podložan promenama i stalnim osveženjima. Samo predstavljanje piva, bilo na odštampanom meniju ili preko uslužnog i informisanog konobara ili konobarice, takođe traži balans između viška informacija i predugačke priče i nekoliko šturih, svedenih podataka. Ovo je naročito važno kod kraft piva ili sasvim novih pivskih stilova. Mlađa publika već je informisana i lakše se odlučuje za istraživanje neispitanih teritorija, dok one nešto starije i pivski konzervativnije treba lagano i postupno uputiti ka njima sasvim novim pivskim doživljajima.

Lokali sa kulinarskom ponudom imaju dodatni izazov. Uparivanje piva i hrane, pažljiv odabir, kvalitet i prezentacija nisu samo prolazni trend, već stavka koja bitno može uticati na dobro poslovanje. Neki od restorana sa dobrom ponudom hrane i kraft piva u Novom Sadu su: Salaš 137, Macchiato kuća, Giardino, Fontana, Irish Pub Red Cow, The Camelot i drugi…

Optimalni pivski meni trebalo bi da pokriva što veći broj stilova piva, a ne samo prevashodno brendova. Uz dobro osmišljen i prilagođen izbor, treba voditi računa o još puno stvari – čistoći i održavanju točilica, prezentaciji novih piva u ponudi, pravilnom izboru pivskih čaša, načinu posluženja ili točenja, i mnoštvu samo naizgled sitnica koje doprinose opštem utisku. Piva ima, isto kao i ljubitelja piva, samo im treba pružiti mogućnost da se upoznaju. 

 

Iyvor: Beerstyle.rs

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: