Sve kompanije imaju isti cilj – zadržati zaposlenog tri meseca

Kako bi zadržali radnike na sve izazovnijem tržištu rada, brojne kompanije odlučuju se za različite metode kako to da urade, ali ono što se pokazalo kao zajednički i vrlo specifičan cilj to su – 90 dana.

Kako bi zadržali radnike na sve izazovnijem tržištu rada, brojne kompanije odlučuju se za različite metode kako to da urade, ali ono što se pokazalo kao zajednički i vrlo specifičan cilj to su – 90 dana.

“Zadržite zaposlenog tri meseca”, kažu rukovodioci i stručnjaci za ljudske resurse u SAD, i veća je verovatnoća da će ta osoba ostati zaposlena na duži period. “Duži period”, u današnje vreme kada je primetna fluktuacija zaposlenih, definiše se kao period od godinu dana ili duže.

Da bi to uradili, kompanije koje se bave proizvodnjom, restorani, hotelski operateri i drugi uvode posebne bonuse, pojačanu obuku i nove programe kako bi sprečili da novi zaposleni daju otkaz u prva tri meseca na poslu, piše Wall Street Journal.

Ovaj list navodi i nekoliko primera kako se to radi. Kompanija za grejanje i klimatizaciju Carrier Global Corp počeo je da uparuje nove zaposlene sa iskusnijim „kolegama“ u svojim proizvodnim pogonima nakon što su otkrili da se većina osipanja dogodila pre nego što je zaposleni dostigao tromesečnu granicu. Rukovodioci kompanije za video softver Kumu, kažu da su preokrenuli procese obuke i uključivanja delimično oko cilja smanjenja onoga što kompanija naziva „brzo napuštanje“ ili odlazaka u roku od tri meseca.

Bonusi, nagrade, planiranje

McDonald’s Corp., Wendy’s i drugi nude bonuse za novozaposlene od nekoliko stotina dolara, od kojih se mnogi plaćaju nakon 90 dana. CVS Health Corp. daje skladišnim radnicima u nekim od svojih objekata bonus od 1.000 dolara ako ostanu na poslu tri meseca.

Slično je i u lancu restorana Chipotle Mexican Grill.

„Ako vidite da je neko dostigao tromesečnu granicu, realnost je da će biti ovde najmanje godinu dana“, rekla je Marisa Andrada, direktorka za ljudske resurse. Chipotle se fokusirao na dosledno planiranje i dajući novim zaposlenima jasno objašnjenje poslovanja kompanije i beneficija, rekla je ona. Taktika je osmišljena da pomogne zaposlenima da se osećaju udobno u njihovim restoranima i motivisani da ostanu, rekla je ona.

Tržište rada ovog leta je u SAD među najsuženijim u poslednjih nekoliko decenija, a pronalaženje dovoljno radnika, a kamoli poželjnih radnika, ostaje toliko teško da su kompanije sve više motivisane da zadrže nove zaposlene. Tri meseca se tradicionalno smatra dovoljnim vremenom da zaposleni počnu da se dokazuju, kažu rukovodioci ljudskih resursa.

“Naporno sam radila…”

Wall Street Journal navodi primer Dženifer Sik, 29-godišnjakinje, koja je preuzela poziciju prodajnog predstavnika u firmi koja se bavi različitim uslugama za mala preduzeća. Kompanija ima 90-dnevni probni period, sa jasno zacrtanim ciljevima. Menadžeri su od nje zahtevali da obavi 300 poziva nedeljno i da poseti dva mala preduzeća; a ako je želela da ostvari bonus na 90 dana, mogla je da obavi 375 poziva nedeljno i da poseti četiri preduzeća. Menadžeri su u tom periodu, kako ona kaže, više puta proveravali da vide da li joj nešto treba, kako je i kako se oseća. rekla je.

Posle 90 dana ostvarila je bonus, a već sledeće nedelje imala službeni automobil i firminu karticu za benzin.

„Zaista sam naporno radila u svojih 90 dana jer sam upravo videla svoju budućnost u ovoj kompaniji“, rekla je ona.

Izvor: www.bonitet.com

Prijava na newsletter

Pročitajte još: