KOME VERUJU TINEJDŽERI – YOU TUBE-u ILI PROVERENIM INFORMACIJAMA?

Nedavno istraživanje koje su sproveli Survey Monkey i Common sense Media, pokazalo je da današnji tinejdžeri radije idu u korak sa aktuelnim događajima putem You Tube-a, nego putem proverenih novinskih agencija.

Prema studiji, više od 75% tinejdžera uzrasta od 13 do 17 godina kaže da je važno ići u korak sa svetskim događajima, ali više od polovine njih konzumira vesti sa YouTube-a i drugih platformi društvenih mreža, uključujući Twitter i Facebook.

Nedavno istraživanje koje su sproveli Survey Monkey i Common sense Media, pokazalo je da današnji tinejdžeri radije idu u korak sa aktuelnim događajima putem You Tube-a, nego putem proverenih novinskih agencija.

Prema studiji, više od 75% tinejdžera uzrasta od 13 do 17 godina kaže da je važno ići u korak sa svetskim događajima, ali više od polovine njih konzumira vesti sa YouTube-a i drugih platformi društvenih mreža, uključujući Twitter i Facebook.

Studija, u kojoj je učestvovalo 1.000 tinejdžera, otkrila je da 60% sazna vesti od slavnih, uticajnih i drugih online ličnosti. Ove statistike su još više iznenađujuće (i zabrinjavajuće) s obzirom da ispitanici priznaju da su informativne kuće pouzdanije od izvora na društvenim mrežama. Takođe, 40% anketiranih veruje da platforme, društvene mreže i influenseri „generalno pojašnjavaju činjenice“.

 Ove činjenice su zabrinjavajuće iz razloga što You Tube i pojedini drugi mediji plasiraju lažne vesti. U većini slučajeva YouTuber-i zapravo ne rade iscrpna istraživanja kako bi potvrdili vesti, a što je još više zabrinjavajuće, nije nam ni jasno koji je njihov cilj. Michael Robb, senior direktor istraživanja u Common Sense-u, izjavio je za USA Today da su rezultati ankete „razlog za zabrinutost“.

Dok M.Robb izražava svoji zabrinutost, Chris Stokel-Walker, autor knjige YouTubers, smatra da je ova promena jednostavno znak vremena. „Činjenica da mlađi ljudi dobijaju vesti iz netradicionalnih medija nije iznenađujuće, a zabrinjavajuće je samo ako mislite da većina odraslih i dalje konzumira vesti iz tradicionalnih, proverenih izvora“, rekao je Stokel-Walker za TNW. 

„Način na koji konzumiramo vesti se promenio i nestali su tradicionalni čuvari novinarstva. To je uznemiravajuće na jedan način, kada imate ljude koji proizvode sadržaj upakovan kao „vesti“ koji nije ništa drugo do teorije zavere ili neistine, ali je to takođe dobro i na druge načine “, rekao je Stokel-Walker. „Nešto na šta sam se pozvao u svojoj knjizi je povećanje medijske pismenosti – za sve, a ne samo za tinejdžere – tako da imamo bolju sposobnost da analiziramo šta je stvarno, a šta lažno“.

S obzirom na trenutnu klimatsku krizu i stanje globalne ekonomije, vrlo je verovatno da će se sledeća generacija suočiti sa potpuno novim opsegom političkih i ekoloških izazova. Borba protiv lažnih vesti važnija je nego ikad, i ako nas je ova studija naučila nečemu, to je onda da tinejdžeri ne traže vesti na pravim mestima.

 

Izvor: TNW

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: