Kako sprečiti zatrpavanje ključnih pozicija operativnim poslom?

Ako osećate da unutar kompanije ne postoji poštovanje hijerarhijske komunikacije, dok većina zaposlenih kao nadređenog vidi direktno vlasnika firme jer on i dalje donosi sve odluke, možda je vreme za nešto što vlasnici zovu „Presek stanja“, a konsultanti „Organizaciona dijagnoza“

Ako osećate da unutar kompanije ne postoji poštovanje hijerarhijske komunikacije, dok većina zaposlenih kao nadređenog vidi direktno vlasnika firme jer on i dalje donosi sve odluke, možda je vreme za nešto što vlasnici zovu „Presek stanja“, a konsultanti „Organizaciona dijagnoza“. Jedan izveštaj koji jasno pokazuje da sve ono što primećujemo da su „simptomi“ (nema organizacije ili nedostatak odgovornosti) i „posledice“ lošeg poslovanja (poput pada prometa ili pada marže), imaju svoje uzroke koje treba lečiti na vreme kako se ponašanje zaposlenih ne bi pretvorilo u neželjenu organizacionu klimu.

Kako dođe do neželjene organizacione klime?

Najčešće spontano i neprimetno kao prirodan tok rasta poslovanja. Sa rastom prometa i brojem kupaca, raste i obim posla zbog koga moramo da zapošljavamo nove ljude, koje retko kada uvedemo u posao onako kako treba, jer nam je važno da što pre preuzmu operativni deo posla. I tako oni koji treba da donesu novu energiju i ideje, često ostaju nesnađeni u tome šta je tačno misija i vizija poslovanja i šta su parametri za donošenje odluka. Ujedno, vlasnik koji je nekad mogao da donosi sve odluke jer je bio manji obim poslovanja, a i manji broj ljudi, postaje zatrpan svakodnevnim tekućim problemima za koje ga svi „vuku za rukav“.

Kako do promene?

Odgovor je vrlo prost: uvođenjem sistema odgovornosti. Ali i vrlo kompleksan zbog reke preduslova koje treba stvoriti. Ovog puta fokus ćemo staviti na one koji treba da pomognu uspostavljanju sistema za preuzimanje odgovornosti od strane zaposlenih:

* Kreiranje jasne misije (u prodajnom smislu) i prenošenje iste na sve zaposlene

* Izrada upravljačkih opisa radnih mesta sa jasno definisanim odgovornostima i ovlašćenjima

* Definisanje procedura za ključne procese u poslovanju

* Izrada politike prodaje

* Kreiranje jasnih ciljeva: pojedinačnih i timskih

Ako je kompaniji, u kojoj rukovodite ili radite, potreban ovakav „Presek stanja“ kako biste utvrdili uzročno-posledični niz reakcija i odstranili „jedače vremena“, predlažemo da kontaktirate Omega Consulting Team

Prijava na newsletter

Pročitajte još: