INTERVJU Milena Živković: Svaki biznis donosi dozu rizika

INTERVJU Milena Živković: Svaki biznis donosi dozu rizika

Domaći brend kožnih jakni za devojčice, Minnie Fashion Kids, nastao je 4. novembra 2020. godine. Uprkos pandemiji koja je tada tinjala u celom svetu, Milena Živković, tvorac ovog malog carstva za devojčice, odvažila se da započne biznis, te je nakon kratkog vremena rada sa puno ljubavi njena kompanija danas postala jedan od najvećih evropskih trgovaca luksuznom dečijom modom za decu uzrasta od 0 do 16 godina.

Naša sagovornica završila je Fakultet za kulturu i medije, odsek - odnosi s javnošću, ali život ju je odneo na drugu stranu, a to je moda. Kako saznajemo od nje, od najranijeg detinjstva je bila zaljubljena u modu, pa tako danas smatra sasvim prirodnim da se bavi upravo time.

“Od malih nogu sam znala da ću se baviti ovim poslom, jer sam već sa dve godine znala šta želim da nosim. Bez preterivanja. Moda, sam moj posao je zapravo moja ličnost, nije samo posao. Na samu ideju za stvaranje sopstvenog modnog brenda došla sam kad sam dobila ćerku i samo me je ona motivisala da radim kožne jakne. Kožne jakne su nešto sto nemamo na našem tržištu. Dugo sam razmišljala šta je to što nam fali, jer je tržište prepuno svega. Te 2020. godine imala sam širok asortiman dečije garderobice, od kaputića od kašmira, preko trenerkica i svega ostalog. Išlo je, ali ne kako sam ja želela i stoga sam došla na ideju da proizvodim samo kožne jakne od 100% prirodne kože”, priča Živković.

Prema njenim rečima, iako je cela priča počela u doba korone, nije se plašila.

“Nisam imala strah. Svaki biznis donosi dozu rizika i mene to nije demotivisalo, jer je ovo nešto o čemu sam oduvek sanjala. Verujem duboko u svoju ideju, a kada verujete u ono što volite i radite, nemate mesta za strah”, objašnjava naša sagovornica.

Milena radi isključivo i samo kožne jakne za devojčice i, kako nam je rekla, tako će i ostati za sada.

“Materijale nabavljam u Italiji. U pitanju su unikatne kože, od kojih mogu samo da proizvedem od jedne vrste i boje, dve do tri jakne, što nosi sa sobom to da devojčice ne mogu biti “uniformisane”, već da nose i imaju svoj jedinstven i unikatan odevni komad. Jakne se proizvode u Srbiji, u Beogradu, i jako sam ponosna na činjenicu da imamo tako mnogo talentovanih i vrednih modelara i krojača”, priča Milena i dodaje da za njihove kožne jakne još uvek nemaju konkurenciju.

“Vodim se time da svi imamo mesto pod ovim suncem. Ne smeta mi i ne smatram druge brendove konkurencijom. Volim uspešne ljude i radujem se svima koji postignu uspeh u istom poslu. Ne podržavam samo kopije. Za većinu je ovo čime se mi bavimo neisplativo i skupo. Samim tim, dovodi se i zarada u pitanje, jer ovo nije klasičan biznis.”

Kako saznajemo od Milene, ono što same jakne brenda Minnie Fashion Kids čini posebnim su jarke boje i to što kupci imaju mogućnost da sami biraju kakvu žele, od metalik kože, preko jednostavnih svedenih boja.

“Mnoge žene posumnjaju u kvalitet i kako koža može biti metalik. Može, to je prava koža, ali koja je prerađena i obojena. Ima miris kože, uvere se kad stignu na adresu, pa dobijam poruke da sam velika umetnica i da ne mogu da veruju da tako nešto postoji kod nas. Kažu da su lepše uživo, nego na slikama, što me jako raduje. I istina je”, ponosna je naša sagovornica.

Proizvode plasira onlajn (preko Instagrama), putem web sajta minniefashionkids.com, kao i koncept stora Kaia koji se nalazi na Dorćolu, u ulici Kneginje Ljubice 2.

“Isporučujemo robu širom sveta. Naše modele nose devojčice profesionalni modeli, poznati u njihovim zemljama, u Italiji i Turskoj. Moram da napomenem da sam jako ponosna na saradnju sa poznatom turskom glumicom Ebrar Alya Demirbilek, kao i na saradnju sa preslatkom devojčicom sa Malte Meyli, a uskoro će naše jakne da se vide na još jednom značajnom evropskom kanalu, o čemu još uvek ne smem da govorim”, tajanstvena je naša sagovornica.

Uprkos krizi koja se najavljuje na velika zvona, Milenu to ne brine.

“Što se krize tiče, imam plan uvek, ali nisam jedna od onih koji pišu sve na papir. Vodim se srcem, pa kad mi se javi ideja, odmah stvorim odevni komad, iako se ponekad radnici uplaše da li će to proći, kao što je sada trenutno u procesu kolekcija. Za nas žene opšte je poznato da se vodimo intuicijom, pa nastavljam da radim ono što volim i što me ispunjava.”

Naša sagovornica ne voli da priča o planovima, ali naravno da ima želju da joj posao opstane i naraste, ne samo u zemlji, već i u inostranstvu.

“Odgovornost naše firme je da predstavimo napravljene modele klijentima, da pratimo svetske trendove. Naš cilj je da stvaramo ekskluzivu. Dobar dizajn ima tendeciju da bude trajan. Upravo ta tenzija između pronalaženja inovacije i postizanja vrednosti je ono što nama daje stvaralačku energiju. Minnie odevne kožne jakne rade se sa puno ljubavi i strpljenja, materijali su testirani i visokog su kvaliteta. Na nama preostaje da opravdamo vaše poverenje”, istakla je Živković.

Milena je privatno prvenstveno majka i supruga. Ova dvadesetdevetogodišnja žena u braku je pet godina unazad, a ćerkicu Teodoru već je sa 5 meseci vodila sa sobom na posao. Za njen dobar izgled zaslužna je disciplina i redovni treninzi, voli da sluša muziku, da čita i kontinuirano radi na sebi, a kako nam je otkrila za kraj našeg razgovora, najveća podrška joj je upravo njena porodica.

“Imam veliku podršku od svog supruga vezano za sve moje odluke, a pogotovo poslovne. Takođe, moji mama, tata i brat uvek su stajali iza mene, čak i u poslu. Brat mi je, pored muža, puno pomogao u vezi posla i svima sam im beskrajno zahvalna na tome”, izjavila je ova uspešna mlada žena i poručila da se trud, ulaganje i posvećenost uvek na kraju isplate.