Digitalni marketing: Trendovi u 2023.

U periodu pandemije koja je imala veliki uticaj na sve segmente svakodnevnog života, digitalni marketing je doživeo ekspanziju pojavljujući se kao vrlo moćan vid marketinga, čiji se uticaj i dalje održava. S obzirom na to da je Internet postao glavni prostor za oglašavanje i poslovanje, brendovi se sve više oslanjaju na svoje digitalne strategije kako bi maksimalno iskoristili digitalne mogućnosti i unapredili svoje poslovanje.

U periodu pandemije koja je imala veliki uticaj na sve segmente svakodnevnog života, digitalni marketing je doživeo ekspanziju pojavljujući se kao vrlo moćan vid marketinga, čiji se uticaj i dalje održava. S obzirom na to da je Internet postao glavni prostor za oglašavanje i poslovanje, brendovi se sve više oslanjaju na svoje digitalne strategije kako bi maksimalno iskoristili digitalne mogućnosti i unapredili svoje poslovanje.

Kako je digitalni marketing postao naša svakodnevnica?

Neprestani razvoj tehnologije doprineo je rasprostranjenosti digitalnih medija toliko da danas svako može da pristupi informacijama bez obzira na to gde se nalazi. Ovo vlasnicima biznisa pruža lakše reklamiranje putem web lokacija i društvenih medija, a kroz različite alate oni mogu da vide da li je i koliko određena usluga ili proizvod zapravo tražen.

Pokretanje prvog banera 1993. godine označio je početak ere digitalnog marketinga. Nastanak web pretraživača Yahoo, zatim majkrosoftovog MSN-a i na kraju Google pretraživača, podstaklo je promene u digitalnom prostoru navodeći kompanije da optimizuju svoje web stranice kako bi u digitalnom svetu bili što bolje rangirani. Do 2004. godine u Sjedinjenim Državama Internet i marketing oglašavanje donelo je 2,9 milijardi dolara.

Dalji razvoj Interneta povećao je aktivnost i interakciju između njegovih korisnika. Kao rezultat toga došlo je do razvoja društvenih mreža koje su kompanije videle kao platformu za lakše plasiranje svojih proizvoda i brendova. Još jedan važan element u razvoju bio je nastanak Kolačića (Cookies), koji su danas kodirani kako bi se beležile uobičajene navike pregledanja i obrasci korišćenja Internet korisnika da bi se promocije, odnosno marketinške kampanje i ponude prilagodili upravo njima. To je označilo novo poglavlje za internet poslovanje.

Poslovanje u digitalnom marketingu

Slobodno možemo reći da je tržište digitalnog marketinga u godini koja je za nama bilo dinamično i pogođeno globalnim političko – ekonomskim uticajima. Na našu ,,sreću” uticaj na ovu granu kod nas nije bio prevelik, s obzirom na to da je ona i dalje u razvoju, ali je svakako bio osetan. Strah od recesije i inflacije svakako predstavljaju ozbiljan povod za strah. Pritisak na marketing i oprez pri ulaganju svakako su bili veliki i to se čak može navesti kao posledica pandemije, koja je pre trenutnog stanja svakako poremetila globalno poslovanje.

Ovo svakako jeste bila godina kvalitetnih kampanja, ali i godina društvenih platformi čija je popularnost enormno porasla zahvaljujući nešto drugačijem sadržaju od onog na koji smo navikli. Svakako, taj već zauzteti status je nešto što se neće promeniti u narednoj godini, ali ipak postoji otvoren prostor za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Očekivane inovacije digitalnog marketinga

U godini koja je na izmaku zatekli su nas trendovi koji su globalno preplavili svaku sferu poslovanja i oglašavanja na društvenim mrežama. Očekivano, mnoge kompanije imaju već razrađene marketinške planove za godinu koja je pred nama ili su u poslednjim fazama planova kako bi maksimalno povećali svoje rezultate i uticaj. Tome će im svakako doprineti novi trendovi, za koje se smatra da će ovladati digitalnom scenom.

Već duže vreme govori se o Metaverzumu, trendu koji opisuje razna virtuelna iskustva na mreži, koja se obično dešavaju u korelaciji sa drugima. Iako je još uvek eksperimentalan za većinu preduzeća, neki veći brendovi poput Nike već su zakoračili u metaverse iskustva. Veruje se da će, iako još uvek nema dodatnih informacija o povratnim ulaganjima, mnoge kompanije krenuti njihovim stopama i svakako uložiti u njega.

Jedan od trendova u poslednjih nekoliko godina je integrisanje veštačke inteligencije u marketinške kanale, od algoritama kojima se određuju postovi na društvenim mrežama koje pratite, do oglasa koji vam se prikazuju. Ujedno, zahvaljujući njoj je mnogo lakše povezati potrošače sa proizvodima koji odgovaraju njihovom interesovanju na osnovu njihovih virtuelnih aktivnosti. Svakako, ona pruža dosta olakšavajućih mogućnosti za sve aspekte digitalnih marketinških kanala koje firme koriste, te se očekuje da postane značajan deo poslovanja u narednom periodu.

Trend video sadržaja već duže vreme pokazuje efektivne rezultate kada je reč o oblasti digitalnog marketinga i očekuje se da se zadrži i u 2023. dobijajući još veću popularnost na online platformama.

Istraživanja pokazuju da klijenti dobro reaguju na video sadržaj, koji im dosta lako privlači pažnju. Ujedno, kratki video formati ulaze u alate za upravljanje društvenim medijima, tako da će kompanijama biti mnogo lakše da ih kreiraju.

Kolika je moć kratkog video formata dominantna, pokazuje fenomen Tik Toka, društvene mreže koja je za vrlo kratko vreme dostigla enormnu popularnost među korisnicima, koji su iskazujući svoju kreativnost počeli da sarađuju sa renomiranim brendovima. Naravno, reklamiranje na ovim kanalima zahteva jedinstvenost, aktuelnost, kako bi na što bolji način podstakla interakcija sa ciljnom grupom.

Iako platforma LinkedIn postoji mnogo godina, tek je u skorijem periodu zabeležen njegov rekordan rast i očekuje se da će u naredne dve godine činiti čak 25% B2B (business to business) poslovanja. S obzirom da se očekuje da će kompanije koristiti ovu platformu za sopstveni rast, može se slobodno reći da će i ova platforma korisnicima pružiti još veće mogućnosti za kvalitetno poslovanje.

Optimizacija za Pretraživače (SEO) nastavlja da bude među glavnim trendovima kada je reč o oblasti digitalnog marketinga i u narednoj godini. Stvaranje većeg broja, najčešće nepotrebnog sadržaja neće biti dovoljno da privučete potencijalne klijente. Ažuriranje društvenih mreža i SEO treba da bude fokusirana na pružanje najkorisnijeg sadržaja korisnicima, odnosno fokusiranjem na kupca i unapređivanjem njegovog iskustva u saradnji sa kompanijom.

Očekivani trendovi u digitalnom marketingu svakako predstavljaju još jednu inovaciju koja će unaprediti ovu oblast poslovanja. Ipak, stručnjaci smatraju da ne bi trebalo u potpunosti potpasti pod trendove navodeći da web lokacija, SEO, Instagram, Facebook i e-mail i upravljanje postojećim korisnicima i dalje čini osnove biznisa i nesumnjivo doprinosi rezultatima u sferi digitalnog marketinga. Novi trendovi samo mogu da doprinesu bržem poslovanju boljih rezultata kroz već dobro poznate kanale komunikacije.

 

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: