Da li će Windows 11 „izbrisati“ Skype i uticati na biznis komunikaciju?

Da li će Windows 11 „izbrisati“ Skype i uticati na biznis komunikaciju?

Vest da će kompanija Microsoft uskoro lansirati najnoviju verziju operativnog sistema Windows, Microsoft Teams, pokrenula je veliki broj komentara u vezi sa budućim postojanjem i svrhom Skype aplikacije.

Bez obzira na to što Skype i dalje ima pozamašan broj preuzimanja, stručnjaci procenjuju da je ta cifra nedovoljna, s obzirom na situaciju u poslednjih godinu i po dana, koja iziskuje gotovo perfektnu onlajn komunikaciju, a na uštrb ostalih kanala koji se uveliko koriste kako za poslovne, tako i u privatne svrhe.

Kako je Skype dobio epitet upitnosti?

Pre samo deset godina, Microsoft je kupio Skype Technologies, i za veliku sumu novca kao da je dao prećutno obećanje da će Skype da postoji, činilo se, doživotno. Važno je reći da je Skype u trenutku prodaje ostvario rekordan broj video - poziva.

Bez obzira na tadašnji momenat, epidemiološko - zdravstvena kriza okrenula je poslovni prostor naglavačke, promenila način komunikacija, pa je samim tim došlo do određenog prilagođavanja i u korišćenju modela koji će tu komunikaciju da ostvare.

Za vrlo kratak period, Zoom aplikacija je postala najpopularnija za poslovnu komunikaciju (veliki broj kompanija i marketinških agencija svoje brifinge, sastanke sa klijentima i ostalo, realizovala je na taj način), dok je Slack, iako je bio prisutan jedno izvesno vreme, kao tek prvi put da je otkriven i uspeo je da perfekcionizuje instant komunikaciju putem poruka.

Slack je tada počeo da zamenjuje Skype, pa i WhatsApp.

Šta se zaista dešava?

Iako se možda čini da nije tako, Skype se koristi upravo dok ovo čitate. Na primer, onlajn učenje jezika, svejedno da li je u pitanju grupni video - poziv ili individualno učenje, ova apliakcija ne zaostaje kada je u pitanju takva namena. Naravno da se Skype koristi i u privatne svrhe, za komunikaciju sa članovima porodice, sa rođacima i prijateljima koji su kilometrima udaljeni od nas – šarenoliki su to razlozi.

Međutim, ono šta se zamera nikako ne može da se ignoriše. Smanjeni broj preuzimanja aplikacije možda bi prošao gotovo nezapaženo da se žalbe korisnika ne odnose na loše ispravke i poteškoće u radu.

Uporedo sa tim, Microsoft želi da smanji verovatnoću postojanja situacija za žalbu, pa i da predupredi konkurente (Zoom, Slack) da se više prošire ciljanim tržištem. Na takvim i na sličnim osnovama razvijala se priča oko Microsoft Temas-a. Još 2017. godine, kada je Microsoft upoznao javnost sa novom aplikacijom, govorkalo se da se ona zasniva na tehnologiji koju čini Skype.

Da li će Skype, onda, ispasti iz grupe integrisanih aplikacija?

Ova priča podseća na predviđanja da će štampa potpuno nestati kao medij. Ako ste ikada slušali debitovanje na temu i razloge ZA i PROTIV, poređenje će vam biti kristalno jasno.

Skype zaista doživljava jednu vrstu krize i realno je zameriti gore pomenute stvari, ali svrha koju suštinski ispunjava ova aplikacija, pogotovo privatna video - komunikacija, nešto su što Skype-u osigurava svoje mesto. Iako se očekuje da će Microsoft raditi na unapređenju aplikacije Temas, Skype će ostati dostupan za korisnike Windows 11 putem Microsoft Store-a.

Na kraju, ova priča ima jedan zanimljiv čin, čije radnje ćemo sigurno biti svedoci. Način na koji će se Temas adaptirati i razvijati biće zanimljiv, jer ovako kako je sad, čini se da je Microsoft kreiranjem Temas-a napravio konkurenciju sopstvenom proizvodu – što nije svakidašnji postupak.