Lokacija u Inđiji ponuđena je “Folksvagenu” za izgradnju fabrike, a dokumentacija sa podacima o parceli već je predata fabrici u Volfsburgu. Ukoliko se automobilski gigant odluči za Srbiju, postoji i predlog dodatnih investicija koje je država spremna da učini.
U ponudi se navodi da je moguće i da u budućnosti jedna od linija metroa vodi do Inđije, što bi olakšalo rad Beograđanima zaposlenim u pogonu.
Problem radna snaga
Iz ugla “Folksvagena” najveći problem bio je pronalaženje kvalifikovane radne snage, te je država kao rešenje ponudila izgradnju postrojenja u centru gde živi skoro tri miliona ljudi. Kako se Inđija nalazi između Beograd i Novog Sada, u njoj bi mogli da rade stanovnici iz oba veća grada.
Međutim, to nije jedini razlog zbog kog je ponuđena baš Inđija. Grad ima dobru infrastrukturu, blizu je putnih i železničkih koridora, a i već se dobro pokazao po pitanju administracije i otvaranju fabrika. U Inđiji je aktivno na desetine domaćih i stranih fabrika, a investitori su poprilično zadovoljni dosadašnjim radom.
Srbija je i dalje opcija
Nemci iz “Folksvagena” demantovali su spekulacije da je kompanija odustala od naše zemlje i da se preorijentisala na Bugarsku i Tursku.
Od dolaska ove kompanije u Srbiju cela država imala bi veliku korist, te je davanje placa i paketa infrastrukturnih projekata poprilično dobar potez. To bi ubrzalo višegodišnji projekat podzemne železnice, a Inđija bi postala industrijski superioran centar.
Čeka se na konačnu odluku
Konačna odluka Nemaca biće poznata u novembru, a ukoliko se odluče na dolazak u Srbiju, izgradiće fabriku vrednu 1,4 milijarde evra u kojoj će raditi 5.000 ljudi.
Trenutno su nam u izboru najveća konkurencija Bugarska, Rumunija, Turska i Severna Makedonija. Jedini problem koji može da se javi jeste činjenica da Srbija nije punopravni član EU, što može praviti problem oko izvoza automobila.
Izvor: Blic
Izvor fotografija: Pixabay, renehesse