Rok za zamenu fiskalnih kasa je kraj aprila naredne godine

NULL

Za zamenu starih fiskalnih uređaja sada je planiran novi prelazni rok koji počinje 1. novembra i traje do 30. aprila naredne godine. To će, prema rečima ministra Siniše Malog, biti utvrđeno i zakonskim izmenama.

Nove fiskalne uređaje moraće da imaju gotovo svi privrednici, izuzev taksista, advokata i prodavaca na pijacama koji prodaju robu iz sopstvene proizvodnje. Izuzeti su i onlajn prodavci. Novi model ne nosi nove troškove za poreske obveznike.

Od 1. oktobra putem portala Poreske uprave ePorezi privrednici su dužni da popune prijavu svojih poslovnih jedinica/prodajnih objekata. Nakon toga elektronski će dobiti i uputstvo za uvođenje u fiskalizaciju. Direktno sa portala ePorezi se prijavljuje na Servis za poreske obveznike (eFiskalizacija) gde može da zatraži izradu bezbednosnih elemenata za određeni PIB i poslovni prostor koji je prethodno prijavio. Važno je da obveznik naruči bezbednosni element kad je spreman za efiskalizaciju i kad zna koji fiskalni uređaj će koristiti. Bezbednosni elementi u vidu kartice se zatim mogu podići u nadležnoj filijali Poreske uprave. Nakon što obveznik preuzme bezbednosni element, ubacuje ga u uređaj i vrši se automatsko povezivanje sa Poreskom upravom čime završava proces efiskalizacije.

Staru fiskalnu kasu praktično će zameniti računar, tablet ili mobilni telefon. Ovi uređaju će biti povezani sa Poreskom upravom što će poreznicima omogućiti da u svakom trenutku prate promet zahvaljujući softveru. Osim mobilnog telefona ili nekog od pomenutih uređaja jedini trošak za poreskog obveznika biće štampač.

Prijava na newsletter

Pročitajte još: