NE IZMIŠLJAJ TOPLU VODU – PRIMENITE PATENT I PRILAGODITE GA VAŠIM POTREBAMA

Primetili ste ovih dana reklame po društvenim mrežama na temu ne izmišljaj toplu vodu, već uzmite bojler koji je neko već izmizlio i prilagodite ga svojim potrebama.

Kada nešto radite duže vremena u nekoj industriji, vi vremenom prihvatite industrijske "norme". Radite stvari onako kako vidite da i drugi rade. I tako dobijate rezultate koje dobijaju i svi drugi. Postajete prosek. Da biste unapredili svoj ili klijentov biznis, morate da gledate izvan svoje industrije. Ono što je "norma" u jednoj industriji može da bude "disruptivno" rešenje u drugoj industriji.

Primetili ste ovih dana reklame po društvenim mrežama na temu ne izmišljaj toplu vodu, već uzmite bojler koji je neko već izmizlio i prilagodite ga svojim potrebama.

Kada nešto radite duže vremena u nekoj industriji, vi vremenom prihvatite industrijske “norme”. Radite stvari onako kako vidite da i drugi rade. I tako dobijate rezultate koje dobijaju i svi drugi. Postajete prosek. Da biste unapredili svoj ili klijentov biznis, morate da gledate izvan svoje industrije. Ono što je “norma” u jednoj industriji može da bude “disruptivno” rešenje u drugoj industriji.

Jedan primer su bankomati… Bankomati su nastali kada su banke uzele automate za slatkiše i primenile koncept na novac. A ako pažljivo pogledate, videćete gomilu ovakvih primera. Gledajte, čitajte, pratite, razgovarajte sa ljudima izvan svoje industrije. Posmatrajte njihove načine rada i razmišljanja. Tu ćete naći nove, sveže ideje za svoj biznis, za nove kampanje, za proizvode, za nova rešenja starih problema.

Ovog puta prenosimo vam priču ekipe “Digital Marketing Profesionalci“ o poslovnom rastu. Poenta texta je je da je za problem sa kojim se već susrećete neko verovatno već razvio rešenje. Samo ne u istoj industriji.

 

Priča se zove Avioni, NASCAR i poslovni rast

Avioni ne donose novac dok stoje na pisti. Donose novac samo dok su u vazduhu.

Odatle, logična pretpostavka je da se avio kompanije trude da im avioni što manje vremena provode prikovani za pistu.

Međutim, nije baš tako. Prosečnoj avio kompaniji treba 45 do 60 minuta da pripreme avion između dva leta.

Dodajte tome i koliko letova jedan avion ima i broj aviona u floti, i biće vam jasno koliko novca avio kompanije gube u tim pripremama.

Herb Kelleher, nekadašnji direktor Southwest Airlines-a, želeo je to da promeni.

Hteo je da nađe način da se avioni brže spreme za sledeći let, i tako što manje vremena provedu na zemlji.

Naravno, prvo se raspitivao kod kolega iz avio industrije.

Odgovor: “Nemoguće! Jednostavno toliko vremena je potrebno i to je to.”

Međutim, Herb nije bio zadovoljan i nastavio je da traži rešenje.

Rešenje je konačno našao u… NASCAR-u.

Konkretnije, u pit stopu NASCAR timova.

Posmatrao je njihov način rada. Kako u samo par sekundi napune rezervoar, promene gume, i pošalju auto nazad na stazu.

Ono što je otkrio je i da pit stop ekipe provode stotine sati uvežbavajući procese, kako bi posao završili što pre i kako bi uštedeli dragocene milisekunde.

I tako je Kelleher uradio jedino logičnu stvar – angažovao je pit stop ekipu da dođe i obuči njegovo osoblje kako da to primene na pripremu aviona a let.

Rezultat?

Southwest-ovi avioni su bivali spremni za let samo 20 MINUTA!

Prosečno prave 10.5 letova po izlazu, dok je industrijski standard 5.0.

I naravno, zarađuju više po svakom avionu.

Sve zbog toga što su uradili ono što su svi rekli da je nemoguće.

Ovde se krije i važna lekcija za vas. Bez obzira na to da li razvijate svoj biznis. Ili pomažete klijentu da unapredi svoj.

 

 

Izvor: FB Digital Marketing Profesionalci

Photo: Pixabay 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: