Ljajić: Cilj je da se ostvari zarada od 1,7 milijardi dolara ove godine

41. Međunarodni beogradski sajam turizma otvoren je uz informaciju da je Srbija u 2018. ostvarila 1,5 milijardi dolara čistog deviznog priliva od turizma, a da je za ovu godinu postavljen cilj od 1,7 milijardi dolara. 

41. Međunarodni beogradski sajam turizma otvoren je uz informaciju da je Srbija u 2018. ostvarila 1,5 milijardi dolara čistog deviznog priliva od turizma, a da je za ovu godinu postavljen cilj od 1,7 milijardi dolara. Ovo je rekao ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić. Naglasio je da je prošla godina bila rekordno uspešna, kada je reč o turizmu, a da je rezultat ostvaren dve godine ranije nego što je planirano Strategijom razvoja turizma.

“Taj rezultat je postignut time što je turizam prepoznat ne samo kao zabava i rekreacija, nego ga države prepoznaju kao industriju koja doprinosi ekonomskom oporavku zemlje. Rezultati postignuti u turizmu u Srbiji nisu slučajnost. Prvi put smo u prošloj godini imali izjednačen broj stranih i domaćih turista, a Srbija je na šestom mestu u Evropi kada je reč o posetama turista, što je odličan rezultat”, rekao je Ljajić.

Planovi za ovu godinu između 3,6 i 3,7 miliona gostiju

Dodao je da su planovi za ovu godinu vrlo optimistični – između 3,6 i 3,7 miliona gostiju, od čega 1,9 miliona i dostizanje cifre od dva miliona stranih turista. Smatra da su ciljevi vrlo realistični i dostižni. Srbija, naglasio je, mora da prati savremene trendove u turizmu i navike turista na globalnom nivou, i da ide u korak sa tim navikama.

“Navika je da mladi preko okeana sve više žele da posete nove, neotkrivene destinacije. To je naša šansa, tu vidimo priliku za dolazak novih turista”, poručio je Ljajić i dodao da je novi trend da turisti žele da imaju veći broj manjih odmora, takozvane vikend odmore (53%): “Svesni smo da nismo destinacija za prvi odmor, ali smo odlična destinacija za drugi i treći odmor”.

Prilagođavanje tehnološkim promenama

Promena kojoj bi Srbija trebalo da se prilagodi i da joj ide u susret jesu velike tehnološke promene i digitalizacija, smatra Ljajić.  Naveo je da tri četvrtina populacije ima pametne telefone i koriste internet tokom putovanja, a da 52% navodi da je važno da imaju digitalnog turističkog vodiča. Važna je i bezbednost destinacije, tako da 49% putnika na globalnom novu ističe to kao jednu od glavnih motiva za izbor destinacije. 

Istovremeno sa sajmom turizma održavaju se i 10. Međunarodni sajam vina BeoWine, 15. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 15. Sajam suvenira “Vidi Srbiju”. Manifestacija traje do nedelje 24.02. od 10 do 19 sati. Pojedinačna ulaznica košta 400 dinara, dok su grupne ulaznice 300 dinara. 

Izvor i foto: Beogradski sajam

Prijava na newsletter

Pročitajte još: