Kako je prodat “Donesi”?

NULL

Krajem maja 2021. godine “Glovo” je preuzeo nekoliko kompanija iz Delivery Hero grupe, između ostalog i “Donesi” u Srbiji. Ukupna vrednost te akvizicije je bila 170 miliona evra. Pored uzimanja većinskog udela na tržištu dostave hrane u Srbiji, čini se da je “Glovu” cilj da u Srbiji, predstavi i koncept Q-commerca (to jest, quick commerca/brze prodaje i trenutne isporuke), čemu ide u prilog i raspisana pozicija na njihovom sajtu za q-commerce menadžera u Beogradu.

Donesi jeste preuzet, ali se korisnici žale da je mogućnost dostave ograničena jer su “progutani” mnogi restorani iz kojih su do skora poručivali hranu.

Pre nego što se 2006. godine pojavio Donesi za dostavu hrane na kućnu adresu mogli smo da zovemo samo nekolicinu restorana brze hrane. Donesi.com 2014. godine su kupili Kinezi “Food Panda” koje je dve godine kasnije kupio “Delivery Hero”. U maju ove godine španski “Glovo” je kupio “Delivery Hero” te je “Donesi postao Glovo”.

Inače, pre više od dve godine na tržištu dostave pojavile su se i prve, i za sada jedine, inostrane kompanije za dostavu. Na srpskom tržištu prvo se 2019. godine, pojavio “Volt”, finski startap osnovan 2015. godine. Iste godine kompanija “Glovo” je počela da posluje u Srbiji. “Glovo” je osnovan 2015. godine u Barseloni i vrlo brzo je proširio svoje poslovanje na 26. zemalja širom sveta.

Do prošle godine, mogli ste putem nekog od ovih servisa da poručite isključivo hranu, ali sa izbijanjem pandemije vrlo brzo je uključena i isporuka ostalih proizvoda (i iz samoposluga, radnji i farmaceutskih proizvoda). Učestalost ovih aplikacija drastično se povećala, što je dodatno ubrzalo razvoj tržišta. Prema podacima predstavljenim u analizi Centra za istraživanje javnih politika pod nazivom “Uspon mobilnih aplikacija za dostavu hrane i prevoz putnika: Slučaj Srbije”, samo prošle godine za vreme “lokdauna” tržište je poraslo za 20 odsto. Što se tiče ostvarenih porudžbina, najveći procenat, čak 75 odsto se odvijao preko “Donesi” aplikacije”, dok su “Glovo” i “Volt” ostvarili 28 i 26 odsto svih porudžbina.

Srpsko tržište aplikacija za dostavu hrane je tom prilikom procenjeno na skoro 11 miliona evra.

 

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: