Kako da se vaš lokalni biznis dobro rangira na Guglu?

Treba vam servis bele tehnike, ali niste sigurni koji je najbliži ili najpouzdaniji. Šta biste uradili u toj situaciji?

Treba vam servis bele tehnike, ali niste sigurni koji je najbliži ili najpouzdaniji. Šta biste uradili u toj situaciji?

Ukoliko ste kao većina korisnika, pružili biste šansu svom mobilnom telefonu i internetu. Sve što treba da uradite jeste da ukucate „servis bele tehnike”, i Gugl će vam ponuditi mapu na kojoj su precizno obeležene lokacije najbližih servisa. Ispod nje pronaći ćete i listu ovih firmi, koja uključuje njihov tačan naziv, adresu, broj telefona, radno vreme, link ka sajtu, kao i to kako su rangirani od strane klijenata.

Postavlja se pitanje − koje kriterijume Gugl koristi kako bi izlistao ove biznise i kako dolazi do informacija koje smo gore naveli?

Sve kompanije koje su se pojavile na vrhu stranice optimizovane su za lokalne pretrage na Guglu.

Kako da vašem lokalnom biznisu omogućite da se što bolje rangira za relevantne pretrage i privuče kupce u vašoj okolini?

Saznajte u ovom sveobuhvatnom vodiču!

Šta je lokalni SEO?

Lokalni SEO je grana optimizacije sajta za pretraživače koja za cilj ima bolje pozicioniranje u lokalnim pretragama. Uloga optimizacije za lokalno pretraživanje je veoma velika za male, lokalne biznise u digitalnom svetu koji se širi velikom brzinom.

Na taj način, vi se ne takmičite sa internacionalnim korporacijama koje ulažu milione u digitalni marketing i rangiraju se za najkonkurentnije ključne reči. Naprotiv, fokusirani ste na lokacije ključne za vaše poslovanje, gde je konkurencija znatno manja a šanse za rangiranje visoko na Guglu mnogo veće. SEO za lokalne pretrage je neverovatna mogućnost da povećate svest o brendu, privučete relevantan saobraćaj ka sajtu i unapredite prodaju.

Kako SEO za lokalne pretrage funkcioniše?

Pri rangiranju lokalnih biznisa, Gugl uzima u obzir potpuno drugačiji, specifičan set faktora. Neki od njih su:

* Lokalni citati tj. broj spominjanja vašeg biznisa na lokalnim sajtovima i direktorijumima, ne obavezno i sa linkom ka vašem sajtu;
* Kompletiran Google Business Profile;
* Recenzije korisnika na Google Business i ostalim relevantnim društvenim mrežama kao što je Fejsbuk;
* Linkovi ka vašem sajtu;
* On-page signali;
* Lokalizacija sadržaja.

U sekcijama ispod saznaćete više o svakom od ovih faktora za rangiranje i kako da iskoristite njihov pun potencijal.

Optimizujte svoj profil preduzeća na Guglu

Google Business Profile (nekadašnji Google My Business) jedan je od najznačajnijih lokalnih SEO faktora i predstavlja prvi korak ka uspehu vašeg biznisa u lokalnim pretragama.

Kroz mape i listinge na samom vrhu prve stranice, vaš profil preduzeća na Guglu direktno je na radaru potrošača koji su u potrazi za proizvodima ili uslugama koje nudite. Kroz optimizaciju profila preduzeća, aktivno preuzimate kontrolu nad informacijama koje želite da podelite sa korisnicima, kao i nad njihovim prvim utiskom. Najvažnije od svega, ova usluga je potpuno besplatna.

Kako se pravi profil preduzeća na Guglu?

Ključni deo pravljenja profila biznisa na Guglu jeste unošenje podataka i optimizacija naloga. Iako ovaj proces nije težak, veoma je bitno da svi podaci budu 100% tačni. Evo o kojim informacijama je reč:

* Ime firme
* Adresa firme
* Broj telefona
* Sektor kom vaša firma pripada
* Radno vreme
* Kratak i informativan opis firme, fokusiran na usluge ili proizvode koje nudite
* Fotografije sedišta firme, kao i fotografije tima
* Dodatni benefiti − na primer, ako je reč o kafiću, da li poseduje parking, da li je pet-friendly itd.
* Dolazni (inbound) linkovi

Dolazni odnosno povratni linkovi predstavljaju jedan od najznačajnijih faktora rangiranja na Guglu. Oni podrazumevaju linkove koji vode sa nekog drugog sajta ka vašem.

Zašto su linkovi važni? Zato što vašem sajtu daju kredibilitet. Svaki dolazni link sa kvalitetnog, dobro rangiranog i posećenog sajta govori Guglu da je vaš sajt pouzdan izvor informacija.

Iz tog razloga, obratite pažnju na sam kvalitet sajta koji linkuje ka vašem. Proverite autoritet domena sajta (domain authority), dizajn sajta, kvalitet sadržaja na sajtu, kvalitet postojećih linkova na sajtu, kao i relevantnost sajta za vašu industriju. O rizicima izgradnje linkova lošeg kvaliteta, kao i faktorima na koje treba da se fokusirate pre kontaktiranja administratora sajta, detaljnije smo pisali u jednom od predhodnih članaka.

Pre svega, važno je da se fokusirate na lokalne sajtove, koji imaju sličnu ciljnu publiku. To mogu biti lokalne novine, magazini, blogovi, kao i sajtovi kompanija u istoj ili srodnoj industriji. Saradnja sa sajtovima lokalnog karaktera omogućava vam da proširite svoj domet i povećate vidljivost među potencijalnim kupcima u vašoj blizini.

Postoji više načina da zaradite linkove u vašem sektoru. Na primer, počnite od pisanja edukativnijih i sadržajnijih članaka na blogovima sajtova u vašoj niši. Autentične teme, uvidi u industriju, korisni saveti, ili čak lična iskustva pružaju vam mogućnost da na sasvim suptilan način, kroz sadržaj visokog kvaliteta, provučete i link ka vašem lokalnom biznisu.

Drugi, podjednako koristan način da zaradite kvalitetne linkove jeste sponzorisanje lokalnih sportskih manifestacija, klubova, humanitarnih akcija ili događaja. Pružanje prodrške lokalnoj zajednici omogućava vam da dobijete i link sa sajta organizacije koju sponzorišete. Takođe, privući ćete pažnju lokalnih medija i otvoriti nove mogućnosti za kvalitetne eksterne linkove.

Partnerstva sa drugim kompanijama i udruženjima u vašoj regiji garantuju vam siguran link sa njihovih sajtova.

Lokalni citati

Kako i samo ime nagoveštava, lokalni citati su onlajn reference vašeg biznisa. One uglavnom sadrže naziv, adresu i broj telefona vaše kompanije (eng. NAP data- Name, Address, Phone Number).

Lokalni citati su veoma bitni za pozicioniranje vaše kompanije u lokalnim pretragama jer pomažu Guglu da oceni verodostojnost vaše firme i njenu relevantnost za korisnike.

Oni su važni i samim korisnicima. Podižu njihovu svest o vašoj kompaniji, grade poverenje i omogućavaju im da vas lakše pronađu i stupe u kontakt.

Gde sve možete uvrstiti lokalne citate? Za početak, učvrstite i optimizujte svoje prisustvo na svim kvalitetnim registrima i direktorijumima firmi u Srbiji. Uvek proverite da li su sve informacije tačne i usklađene na svim platformama.

Recenzije korisnika

Bilo da ste frizer, vlasnik stomatološke ordinacije ili posedujete kafić, ono što će vas izdvojiti iz mase jesu recenzije kupaca. One igraju nekoliko veoma važnih uloga kada je reč o performansama vašeg lokalnog biznisa u digitalnom eko-sistemu.

Recenzije kupaca su dokaz da je vaša kompanija sigurno mesto za kupovinu. Potrošači traže onlajn preporuke kako bi doneli što sigurnije odluke kada biraju proizvode ili usluge. Videvši pozitivne recenzije, oni će vam pružiti svoje poverenje i odlučiti se za vas umesto za konkurente.

Napokon, recenzije su značajne i za pozicioniranje vašeg sajta. Utiču na dolazni saobraćaj, kao i na autoritet vašeg biznisa iz Guglove perspektive pa, shodno tome, i na rangiranje u rezultatima pretrage.

Kada je reč o recenzijama na Google Business Profile, društvenim mrežama i drugim platformama, veoma je važno da se fokusirate na iskrene ocene pravih kupaca. Gugl koristi napredne načine za prepoznavanje lažnih ocena, što znatno može da ugrozi poziciju i reputaciju vaše firme.

Objavljujte sadržaj o lokalnim događajima

Iako će opšte teme, trendovi i saveti izgraditi poverenje korisnika i ustaliti vas kao autoritet u industriji, ovakav sadržaj uglavnom nije dovoljan da se dobro rangirate u lokalnim pretragama. Ono što će definitivno „kupiti” vašu publiku i poslužiti vam kao odskočna daska na Guglu jeste lokalni sadržaj.

Šta sve lokalizovan sadržaj predstavlja? To mogu biti lokalne novosti i vesti u vašem sektoru. Može biti i davanje korisnih saveta, orijentisanih na interese i probleme lokalne zajednice. Kalendar zanimljivih lokalnih događaja na sajtu bi, takođe, mogao da privuče pažnju korisnika.

Optimizujte on-page elemente sajta

On-page SEO obuhvata sve promene na stranici koje će vam osigurati bolje rangiranje u lokalnim pretragama. Svaka stranica optimizovana za lokalne pretrage je nova mogućnost da privučete pažnju potencijalnih kupaca u blizini.

Šta sve podrazumevaju on-page elementi? Meta naslovi, meta opisi, URL adrese, kao i sam sadržaj na stranici neki su od elemenata na koje treba da obratite pažnju. O tome smo detaljnije diskutovali u prethodnom članku.

Kada optimizujete stranice za lokalne pretrage, prvo morate da razmišljate kao potencijalni kupac. Koje ključne reči bi oni koristili da pronađu vaš biznis? Da li je dovoljno ime grada ili naselja? Možda bi oni upotrebili određenu znamenitost kao orijentir ili čak ime ulice kako bi suzili pretragu. Za vas je to istovremeno prilika da učinite vaš biznis prijemčivijim ciljnoj publici.

Takođe, razmišljajte opširnije o uslugama koje nudite. Dok će sigurno jedan deo korisnika tražiti „zubara u Beogradu” ili „stomatološke ordinacije u Beogradu”, drugi će se fokusirati na specifične zubarske usluge koje su im potrebne, kao što je, na primer, „hirurško vađenje umnjaka” ili „popravka zuba”.

Ne zaboravimo i činjenicu da većina kupaca danas koristi mobilne telefone, glasovne asistente i GPS kako bi našli određene usluge u svojoj blizini. Umesto traženja po lokaciji, mnogi će koristiti „blizu mene” (near me) pretrage. U tom slučaju, Gugl povezuje lokaciju korisnika sa sajtovima čije se usluge nalaze u neposrednoj blizini.

Zaključak

Iz prethodnih primera možete zaključiti da mnogobrojni faktori utiču na vaše pozicioniranje u lokalnoj pretrazi. Veoma je važno da ih ne posmatrate kao pojedinačne prakse, već kao sitne delove kompleksnog mozaika koji, ako se sastave planski, mogu vašem lokalnom biznisu da omoguće neverovatnu prednost.

 

Autor: Radomir Basta 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: