Čuvarkuća - više domaćih proizvoda na domaćem tržištu

Čuvarkuća - više domaćih proizvoda na domaćem tržištu

Više od 450 proizvoda za nepuna četiri meseca steklo je pravo na žig „Čuvarkuća“ u okviru projekta Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“. Iako prednjači prehrambeni sektor, među nosiocima žiga koji potvrđuje visok kvalitet i domaće poreklo, sve je više proizvoda metalske i mašinske, građevinske, hemijske, tekstilne i farmaceutske industrije.

Savet za dodelu žiga odobrio je, na poslednjoj ovogodišnjoj sednici, pravo na „Čuvarkuću“ za još 28 proizvoda među kojima je i šest proizvoda metalske industrije - kompanije METALFER STEEL MILL, Sremska Mitrovica i firme RESOR, Gadžin Han.

Među novim „Čuvarkućama“ je i 12 proizvoda kompanije Merkator S, četiri ADS-INTERKOMERC, Novi Sad i šest požarevačke firme „Milami“ koja proizvodi dečje patofne.

Poreklo proizvoda, kvalitet, marketing i standardi sa ekološkim parametrima, predstavljaju četiri osnovna kriterijuma koja proizvod kvalifikuju za dobijanje žiga.
„Čuvarkuća“ se dodeljuje na tri godine proizvodima koji u sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa, sa mogućnošću resertifikacije. Odluku o dodeli prava na žig donosi Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga u kome su stručnjaci iz oblasti tehnologije, marketinga, kreativne industrije, zaštite potrošača i zaštite životne sredine.